Gå til innhold

Barn som gråter v levering i bhg. Når går det over? :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jenta vår har nettopp startet i bhg, og gråter veldig når vi leverer henne på morgenen.

Vi har ikke annet valg enn å måtte gå ifra etter å sagt hade og at vi kommer å hente henne igjen senere. Men hun gråter en hjerteskjærende gråt og er veldig veldig lei seg. Hun roer seg ifølge de som jobber der etter en kort stund, så har hun det fint og hviler som vanlig etc.

Får bare så inderlig vondt i meg, og håper det vil gå seg til ganske snart.

Hvor lang tid tok det for deg/dere før barna sluttet å gråte v levering i bhg?

Anonymous poster hash: b9f28...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, sønnen vår gråt vel i 4 år...men ifølge barnehagen gikk det fort over, og han ville som regel ikke hjem når vi hentet ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenten vår holdt på en måneds tid. Noen dager bedre enn andre, men grining var det. Følelsen av å snu ryggen til sitt eget barn som hylgråter er grusom! Men, jeg sto av og til i yttergsngen for å høre, og det var jo riktig som de sa at hun fort roet deg. Ofte begynte hun å gråte når vi hentet også. Så løsnet det plutselig heldigvis.

Det kom litt tilbake i sommer da det ene uken kun var vikarer. Men, når de faste var tilbake gikk det fint igjen

Lykke til - det går seg nok til

Anonymous poster hash: f2345...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med jenta vår er det motsatt, hun vinker og smiler når vi skal gå. Har nettopp begynt i barnehage. Blir redd for at vi har gjort noe feil, og at hun ikke er knyttet tett nok til oss eller noe, jeg!

Men iallefall, da jeg jobbet i barnehage var det sånn at barna sluttet å gråte omtrent i det foreldrene var ute av syne. Over hvor lang tid de gråt ved avlevering var litt varierende fra barn til barn, men oftest går det over (ikke for alle selvfølgelig) når de erfarer at dere alltid kommer tilbake og henter barnet på slutten av dagen. Da blir det en rutine og de forstår at "okei, nå drar mamma/pappa og jeg skal være her og leke til de kommer tilbake igjen".

Skjønner godt at det er sårt!

Endret av Hattifnatten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel over etter noen måneder tenker jeg  :biggrin: det er vertfall bra at hun roer seg ned etter en stund, det gjør de fleste ;) mitt barn gråt hver dag jeg leverte henne i bhagen, men hun roet seg fort ned bare ei liten stund etter at jeg var gått.  :lillesky:



Anonymous poster hash: 7b513...719
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med jenta vår er det motsatt, hun vinker og smiler når vi skal gå. Har nettopp begynt i barnehage. Blir redd for at vi har gjort noe feil, og at hun ikke er knyttet tett nok til oss eller noe, jeg!

Men iallefall, da jeg jobbet i barnehage var det sånn at barna sluttet å gråte omtrent i det foreldrene var ute av syne. Over hvor lang tid de gråt ved avlevering var litt varierende fra barn til barn, men det går over når de erfarer at dere alltid kommer tilbake og henter barnet på slutten av dagen. Da blir det en rutine og de forstår at "okei, nå drar mamma/pappa og jeg skal være her og leke til de kommer tilbake igjen".

Skjønner godt at det er sårt!

Sånn har vi det også. Faktisk litt vondt det også. Kjenner jeg tenker på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn har vi det også. Faktisk litt vondt det også. Kjenner jeg tenker på det...

sånn var det hos oss også i starten, det føltes litt vondt ja. Lurte på om det var Moe galt med tilknytningen, men barnehagen sa bare at det var like normalt som å gråte og virket ikke bekymret. Dessuten, etter en stund kom en periode hvor det virket som han forsto bedre hva som skjedde og da var det plutselig litt trist igjen. Og da føltes det litt vondt også, ironisk nok :ler:

Men altså; jeg forstår følelsen :klem:

Anonymous poster hash: 0557c...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at forskningen har vist at det er de som ikke gråter som kan være mest stresset. Søk opp kortisolnivå og barnehagestart.

Anonymous poster hash: 5f575...7d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sønnen vår gråt vel i 4 år...men ifølge barnehagen gikk det fort over, og han ville som regel ikke hjem når vi hentet ham.

Hvordan gikk det når han begynte på skolen? Jeg har en som gråter ennå, han er femåring i år, og jeg er litt bekymret for hvordan det skal gå til neste år. 

Anonymous poster hash: d9a5b...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan gikk det når han begynte på skolen? Jeg har en som gråter ennå, han er femåring i år, og jeg er litt bekymret for hvordan det skal gå til neste år. 

Anonymous poster hash: d9a5b...d2c

 

Det gikk helt greit. Jeg hadde fødselspermisjon det siste året før han begynte på skolen, og da tok jeg han ut av barnehagen. Så han fikk være hjemme det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gråt nesten hver dag da hun ble levert i barnehagen. Hun sluttet tvert med en gang jeg var ute av døra.

Til deg som lurer på skolestart, vi hadde ikke noen problemer da hun startet skolen. Hun løper ut døra om morgenen og syns skolen er det kuleste som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage.

 

Som regel går det ganske fort, noen ganger kanskje bare et par minutter. 

 

En god ide er å sende sms til dere foreldre så dere får en fin dag på jobben. Ellers kan dere ta en prat ved henting. 



Anonymous poster hash: 5411a...c7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår veldig godt at det er sårt når barnet gråter hver gang du går. Men du får trøste deg med at det er et sunnhetstegn at barnet ditt viser følelser og får det ut. Mitt barn gråt aldri når hun ble levert, men jeg kunne tydelig se at hun var lei seg. Hun er hva de i barnehagen kaller et "enkelt" barn fordi hun ikke har krevet så mye, men hun trenger det allikevel minst like mye som de som gråter. Jeg har vært veldig bevisst på dette siden jeg jobber som pedleder i bhg, så jeg har hatt god dialog med barnehagen.

Det er sant som de andre sier her, at det nesten alltid går over så fort foreldrene er ute av syne. Be om en sms av de ansatte når hun har roet seg så du vet. Det gjør vi alltid i min bhg.

Anonymous poster hash: b8f62...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...