Gå til innhold

Første dager på Studie, må jobbe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir nødt til å jobbe 2 dager i løpet av første uken ved studiestart. Har prøvd å få byttet det bort etc. men lar seg ikke gjøre. Synes på en måte det er greit også, da disse to dagene kommer meg veldig til gode i en senere anledning.

Jeg har litt frihet til å velge når jeg kan jobbe. Men vaktene faller stort sett på 1.skoledag og 2.skoledag.

jeg starter ved UiO.

Ser på opplegget som er lagt ut for mitt studieprogram at 11. er første skoledag, her står det et konkret opplegg til kl.15:00, på 12. August står det ingenting, 13. August er det igjen opplegg.

Dere som har studert/studerer ved blindern; dette betyr vel ikke at det ikke skjer noe den 12.august? Er det mye fadderopplegg osv, som ikke står oppført på disse infosidene? Hvor krise er det å ikke være med på hele opplegget disse dagene?

Jeg kommer jo til å være der på alt opplegget som står oppført på sidene, men går ut i fra at det er mer.

Om det er HELT krise må jeg jo bare få fikset det på en eller annen måte, men som sagt kommer jobbingen meg også veldig til gode senere, så det beste hadde vært å kombinere det.



Anonymous poster hash: 61255...70b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bustyvel

Skjer stortsett "noe" hver dag den første uka, enten faglig eller fadderopplegg. Mange studier har en ordning på at du må møte første skoledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigste er at du melder fra til skolen at du ikke kommer, men skal ha studieplassen så du ikke mister den



Anonymous poster hash: c3c8c...175
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til første skoledag, kommer til å være der hele første skoledag, dvs. fra 11:00 som er tidspunktet jeg har fått til oppmøte og frem til 15:00 som er tidpunktet som står oppført som siste ting på timeplanen den dagen. men jeg kan jo se for meg at det da kanskje er noe fadderopplegg som vi ikke får vite før senere.

Jeg er ikke så beymret for å miste studieplassen, da jeg kommer til å være der. jeg er mer bekymret for å gå glipp av noe (sosialt) som er viktig i disse dagene, om jeg er bort en og en halv dag.

Akkurat nå har jeg prioritert et slik at jeg er der på det som står oppført på "timeplanen" hittil som er viktig (første dag, infomøter osv.).

-TS



Anonymous poster hash: 482f6...1ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok helt fint dette ts (har også gått på UiO) og så lenge du blir med på litt ting i løpet av de første ukene og kanskje en studentforening etterhvert går det fint.



Anonymous poster hash: 92548...e8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager er ikke noe stor krise. Bare sørg for at du får bli med i en faddergruppe og får møte din fadder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...