Gå til innhold

Master i samfunnssIkkerhet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som holder på, eller har tatt master i samfunnssikkerhet? Jeg lurer litt på hvor krevende det er, hva fagene går i, og hvor lett det er å få jobb.

Er sykepleier i bånn.

Anonymous poster hash: 2281c...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Du skal ikke nå så mye i Politiet eller sikkerhetspolitiet eller et annet i området der, men der du skal sitte og ta telefoner som nødt-nummer (ja) da får du jobb! Tja 60 % Men ikke nå mye i Politiets arbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke nå så mye i Politiet eller sikkerhetspolitiet eller et annet i området der, men der du skal sitte og ta telefoner som nødt-nummer (ja) da får du jobb! Tja 60 % Men ikke nå mye i Politiets arbeid :)

Ta her. Dette forstod jeg ingenting av dessverre .

Anonymous poster hash: 2281c...1b7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

Hei! jeg studerer samfunnsikkerhet v/Uis, siste semester. Det er mange søkere (3-400) på rundt 40 plasser. Det er et krevende studie, med høye krav fra professorer og medstudenter. Det er mye gruppearbeid som krever diskusjon, planlegging og samarbeid, samtidig som det er store og ofte vanskelige oppgaver. Til gjengjeld et utrolig engasjert og bra miljø, du lærer masse. Jeg ville ikke vært det foruten! :) Anbefales!

Har ikke hørt om noen som har hatt problemer med å få seg jobb. Mange som har vært i jobb noen år før studiet går tilbake til tidligere arbeidsplass, mens andre havner i privatsektor (fks oljebransjen i hms). Du kan jobbe med svært mye. Ville ikke vært bekymret for det!

Fagene er spennende, noen vanskeligere enn andre, men det avhenger av hva du har studert tidligere. klassene er blandet, så ingen stiller dårligere enn andre totalt sett, slik jeg opplever det. Faginnholdet kan du lese om på UiS sine nettsider.



Anonymous poster hash: 68d8a...eb0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! jeg studerer samfunnsikkerhet v/Uis, siste semester. Det er mange søkere (3-400) på rundt 40 plasser. Det er et krevende studie, med høye krav fra professorer og medstudenter. Det er mye gruppearbeid som krever diskusjon, planlegging og samarbeid, samtidig som det er store og ofte vanskelige oppgaver. Til gjengjeld et utrolig engasjert og bra miljø, du lærer masse. Jeg ville ikke vært det foruten! :) Anbefales! Har ikke hørt om noen som har hatt problemer med å få seg jobb. Mange som har vært i jobb noen år før studiet går tilbake til tidligere arbeidsplass, mens andre havner i privatsektor (fks oljebransjen i hms). Du kan jobbe med svært mye. Ville ikke vært bekymret for det! Fagene er spennende, noen vanskeligere enn andre, men det avhenger av hva du har studert tidligere. klassene er blandet, så ingen stiller dårligere enn andre totalt sett, slik jeg opplever det. Faginnholdet kan du lese om på UiS sine nettsider. Anonymous poster hash: 68d8a...eb0

Spennende :-). Kan du si noe om hvor ofte det er undervisning ?

Anonymous poster hash: 2281c...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Badabing

Jeg har ingen førstehåndserfaring, men kjenner noen som jobber innenfor sektoren, og de har snakket varmt om den masteren ved UiS. Både nyttig og visstnok bra lagt opp. Høres ut som de får interessante jobber etterpå også. Kjør på! :)

PS: har du mulighet, skaff deg gjerne litt erfaring gjennom Forsvaret også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Er kommet inn på dette studiet ... Noen som kan fortelle litt mer?

Anonymous poster hash: 2281c...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er kommet inn på dette studiet ... Noen som kan fortelle litt mer?

Anonymous poster hash: 2281c...1b7

Jeg har også komt inn på samfunnsikkerhet på UiS til høsten.

Jeg har gått ingeniør - så dette er vel det naturvitenskaplige delen av samfunnsikkerhet først og fremst.

Noen som kan dele erfaringer og tips om dette studiet? Går jeg ut med samme utdanning som en student som har feks. gått sosiologi+samfunnsikkerhet? Må vel være en fordel å ha gått ingeniør først?

Fremdeles usikker på om jeg skal takke ja til dette studiet - så all tips mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også komt inn på samfunnsikkerhet på UiS til høsten.

Jeg har gått ingeniør - så dette er vel det naturvitenskaplige delen av samfunnsikkerhet først og fremst.

Noen som kan dele erfaringer og tips om dette studiet? Går jeg ut med samme utdanning som en student som har feks. gått sosiologi+samfunnsikkerhet? Må vel være en fordel å ha gått ingeniør først?

Fremdeles usikker på om jeg skal takke ja til dette studiet - så all tips mottas med stor takk :)

Ale på masteren vil gå ut med samme grad, men i søknadsprosesser vil det være enten fordel eller ulempe avhengig av hvilken bachelor man har.

Har ei venninne som har tatt studiet mens hun arbeider fulltid med samfunnssikkerhet, og hun syntes ikke studiet hadde spesielt bra kvalitet(men hun er svært dyktig innenfor sitt feltog enormt faglig sterk = veldig høye krav).

Ifølge fakultetet(jeg har selv vurdert den masteren) så får de aller fleste relevante jobber uavhengig av bachelor(teknisk eller samfunnsfaglig) - men jeg vil tro det gjelder spesielot i regionen da Rogaland jo har mye oljesektor.

Nå har jo Statoil nedbemannet ganske mye - så jeg vet ikke hvordan det påvirker ansettelsesmuligheter.

Jeg kikket litt selv etter utlysninger en periode for å se om arbeidsmarkedet var så greit som de skulle ha det til i Oslo/andre steder, men veldig få stillniger om nesten noen blir utlyst med samfunssikkerhet som ønskelig kompetanse.

Men, de sier jo at de fleste får relevant jobb - så da gjør de vel det? Jeg ville kontaktet linjeforeningen og hørt om de har gjort undersøkelser på det i det siste.

Mange ansatte nok endel etter 22.juli, men jeg tror kanskje det har dabbet av nå uten at jeg vet.

Anonymous poster hash: 9e310...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...