Gå til innhold

Hva er den perfekte softisen? Favorittstrøssel osv :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du måtte presisere at den skal være liten? Stor/medium smaker vel det samme? Er du redd folk skal tro du gnafler i deg en hel medium eller guuuud forby stor helt alene siden du må presisere at den er liten?

Og for å svare på spørsmålet, softis skal ha sjokoladestrø. Helst så mye som mulig og det er ikke størrelsen det kommer an på på softisen.

Anonymous poster hash: b19fc...dd4

Oppfør deg.

 

For noen er faktisk ikke den perfekte soft-isen et digert lass med fløteis...

 

(Og det sjokoladestrøet er mest egnet til å røre ut i melk for å drikkes. Ikke has på is.)

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eeeh? Er vel ikke meningen at man skal dele en softis med kjeks med noen?

Anonymous poster hash: b19fc...dd4

Noen gjør dette, fordi de spiser isen med en liten plastikk-skje fra oppi is-vaffelen sin.

(Noen kaller det nemlig for iskjeks, når det er sånne tørre, små, og isvaffel, når det er store, tykkere iskjeks med vaffelmønster.)

 

Jeg syns en perfekt soft-is bør ha isvaffel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måtte presisere at den skal være liten? Stor/medium smaker vel det samme? Er du redd folk skal tro du gnafler i deg en hel medium eller guuuud forby stor helt alene siden du må presisere at den er liten?

Og for å svare på spørsmålet, softis skal ha sjokoladestrø. Helst så mye som mulig og det er ikke størrelsen det kommer an på på softisen.

Anonymous poster hash: b19fc...dd4

Du måtte være ekkel som AB? Du kunne ikke slenge med leppa under nick? Guuuud forby at noen kan koble ditt nick med nedrige innlegg som dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måtte være ekkel som AB? Du kunne ikke slenge med leppa under nick? Guuuud forby at noen kan koble ditt nick med nedrige innlegg som dette.

Enig. Morsomt å se hvordan noen greier å lage en tråd om hvilken is man personlig liker best om til drittslenging på side 2 av tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dealen med dere som velger beger over kjeks?

Fordi jeg ikke liker de ekle kjeksene.

Anonymous poster hash: 0ea53...d6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emera

Du måtte presisere at den skal være liten? Stor/medium smaker vel det samme? Er du redd folk skal tro du gnafler i deg en hel medium eller guuuud forby stor helt alene siden du må presisere at den er liten?

Anonymous poster hash: b19fc...dd4

Jeg kjøper også en liten hvis de tilbyr flere størrelser, siden jeg ikke klarer å spise opp en stor softis. Er da ikke noe underlig med det?  :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Liker best sjokoladesaus på softis. Eventuelt sjokoladestrø. Kjøper i beger da jeg ikke tåler hvete og aldri har sett glutenfri iskjeks noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper også en liten hvis de tilbyr flere størrelser, siden jeg ikke klarer å spise opp en stor softis. Er da ikke noe underlig med det?  :vetikke:

Neida, men syns det var teit å presisere at den skulle være liten. Ts spurte hva du liker best på isen, ikke hvilken størrelse du kjøper! no hard feelings, jeg syns bare det var teit. Akkurat som de som mener at de blir såååå kvalme av en kvart rute sjokolade.

Jeg kjøper liten is selv jeg btw, men det har ingen ting med emnet i tråden å gjøre!!!

Anonymous poster hash: b19fc...dd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dealen med dere som velger beger over kjeks?

For å få ekstra mye strø i bunnen :) Softis uten strø er ikke godt..

Har aldri tenkt på at det er flere merker jeg, alt funker så lenge det er jordbærstrø på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best sjokoladesaus på softis. Eventuelt sjokoladestrø. Kjøper i beger da jeg ikke tåler hvete og aldri har sett glutenfri iskjeks noe sted.

Det finnes de stedene som tilbyr glutenfri kjeks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh? Er vel ikke meningen at man skal dele en softis med kjeks med noen? Anonymous poster hash: b19fc...dd4

Jeg får som regel ha den for meg selv, jeg tenkte mer på å det å være alene når den konsumeres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crazycatlady

Det finnes de stedene som tilbyr glutenfri kjeks :)

Har ikke sett det noe sted jeg. Nå er det ikke så ofte jeg spiser is på café/isbar heller da, kjøper stort sett pinneis eller boksis i butikken. Men spørs vel om jeg ikke hadde valgt beger uansett, da kan de jo helle saus/strø både under og over isen. :) Naaaam! Nå fikk jeg lyst på softis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett det noe sted jeg. Nå er det ikke så ofte jeg spiser is på café/isbar heller da, kjøper stort sett pinneis eller boksis i butikken. Men spørs vel om jeg ikke hadde valgt beger uansett, da kan de jo helle saus/strø både under og over isen. :) Naaaam! Nå fikk jeg lyst på softis!

Tenkte jeg bare måtte nevne det :) Foretrekker helt klart beger jeg og, uavhengig om kjeksen er glutenfri eller ei! Softis er så nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest crazycatlady

Tenkte jeg bare måtte nevne det :) Foretrekker helt klart beger jeg og, uavhengig om kjeksen er glutenfri eller ei! Softis er så nam!

Tusen takk for at du nevnte det, da vet jeg at jeg skal se etter det i tilfelle jeg får superlyst på kjeks en dag. :) Softis er supergodt ja, selv om jeg sjelden spiser det. Er litt skeptisk siden jeg har så følsom mage, så skal lite til før jeg får kjempevondt i magen. Må kjøpe på steder som jeg vet renser maskinene ofte ihvertfall. Dessverre er det mange som slurver med det. Men steder som selger mye og har fått full pott av Mattilsynet er nok ganske trygt. :)

Og apropos glutenfri, skulle ønske diplomis eller Hennig Olsen kunne lage glutenfri kroneis! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dealen med dere som velger beger over kjeks?

Cøliaki...

Jeg synes det er kjempe godt med surjordbær på.

Nam....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du nevnte det, da vet jeg at jeg skal se etter det i tilfelle jeg får superlyst på kjeks en dag. :) Softis er supergodt ja, selv om jeg sjelden spiser det. Er litt skeptisk siden jeg har så følsom mage, så skal lite til før jeg får kjempevondt i magen. Må kjøpe på steder som jeg vet renser maskinene ofte ihvertfall. Dessverre er det mange som slurver med det. Men steder som selger mye og har fått full pott av Mattilsynet er nok ganske trygt. :)

Og apropos glutenfri, skulle ønske diplomis eller Hennig Olsen kunne lage glutenfri kroneis! :spise:

For min del er ikke gluten det som er mest ille, savner i grunn flere laktosefrie varianter. Har sett det noen steder, men da er det som regel mye dyrere. Skal ikke være lett :P

 

Enig angående Diplomis og Hennig Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...