Gå til innhold

Hva synes dere om min innstilling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

KG BRUKER:Nå vet jeg ikke hvordan arbeidsmiljø du liker deg i. Men de jeg jobber med synes det er greit å slå av en prat, det skaper jo ikke annet enn godt arbeidsmiljø og det merker jo kundene også. Er jo såklart forskjell på å stå og skravle i et kvarter, enn å ta en liten prat på 2 minutter.


Jøssenavn, for et utrolig bittert svar. Skulle nesten trodd du var sjefen min med det svaret der, du og henne hadde sikkert blitt et flott par!

Jeg liker også et bra arbeidsmiljø, men det avhenger som regel av at alle gjør jobben sin. Er du klar over at med din innstilling så må muligens en annen gjøre jobben for deg (h*n må jobbe dobbelt opp på grunn av din innstilling).

MEG : Jeg er ikke bitter, men har drevet noe med rekruttering til ulike selskaper, og ut i fra egen erfaring så setter en arbeidsgiver langt mer pris på at de ansatte prater med kundene fremfor sin egen kollega. Det setter også kundene pris på, som igjen gjør at butikken går rundt. I mine øyne har sjefen din et sunt syn i forhold til bedrift, og personalpolitikken er akkurat der den burde være.

Du kan jo høre hva andre her inne synes om min innstilling?



Anonymous poster hash: 2263b...914
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er tatt fra en annen tråd om lunsjpauser, og ble litt interessert i hva dere mener om min innstilling til arbeid?

I mine øyne så jobber man når man er på jobb. "Sosialisering" utenom dette får skje i lunsjpause, eller etter endt arbeidsdag. Et godt arbeidsmiljø har fra mitt ståsted ingenting med hvor mye man prater med andre i løpet av dagen, men hvorvidt arbeidet en gjør innehar kvalitet, og ikke belaster andre. Er jo ikke slik at jeg ignorerer mine kollegaer, men i mitt miljø er vi innstilte på at den jobben vi gjør gir et positivt utslag både mtp resultat og arbeidsmiljø.



Anonymous poster hash: 2263b...914
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det hender jeg slår av en prat med de ute i resepsjonen eller andre på jobb. Samtidig er det sjeldent jeg tar så mye som en halvtimes lunsjpause. Jeg skriver timer og er relativt sikker på at jeg underrapporterer arbeidstimer i løpet av et år, så jeg har ikke veldig dårlig samvittighet de gangene jeg skravler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du har manglende forståelse for at jobber er ulike. Selvsagt står man ikke og skravler i tide og utide med en kollega når kunder venter/klienter venter men det er mye forskning som tyder på korte avrbekk her og der øker avkastningen fra arbeidet man legger ned, ikke senker det. Det er litt skremmende at du som HR-person ikke har forstått det enda, men jeg er i grunnen ikke overrasket. For det andre er det mange av oss som i følge dere HR-eksperter "skravler med kolleger" når mye av dette er lettere eller tyngre diskusjoner med kollegaer som gjør en i stand til å gjøre jobben 5x raskere når man kommer tilbake til arbeidsplassen. Men slikt skjønner dere jo heller ikke så da er det ikke mye håp.



Anonymous poster hash: c2766...448
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i butikk, resepsjon, som servitør osv. Det virker veldig unaturlig å ikke føre en samtale når man er sammen hele dagen, gjerne står alene to stykker bak en disk. Nå kan jeg fint skravle mens jeg gjør andre ting samtidig og stopper gjerne midt i en setning om det kommer kunder. Nå jobber jeg på kontor og da blir det selvfølgelig ikke det samme, men jeg kommuniserer med kolleger om både faglige og ikke-faglige ting når det passer seg.

Jeg forstår forsåvidt hva du mener TS, men det blir litt feil å påstå at en jobb er en jobb. Man må ikke alltid slutte å jobbe for å skravle.

Anonymous poster hash: 64b46...58d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...