Gå til innhold

nazistene tar over Sverige i kveld


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er glad for at et rasistisk parti seirer? Jeg er selv svært innvandringskritisk, men det er ikke tvil om hva det er Sverigedemokraterna er bygget på og står for, og akuratt det er jeg helt i mot.

Anonymous poster hash: 43f45...120

Seirer? Så vidt jeg kan se, så vant de ikke valget. Jeg er glad at et innvandringkritisk parti gjorde det bra i Sverige, ja. Med tanke på alt som skjer i dette landet, så er det på mange måter en bra ting. Kanskje våkner resten av partiene og deres journalister nå? Kanskje blir det mer populært å faktisk diskutere innvandring i Sverige nå? :) Å faktisk snakke om problemene? I Sverige er man enten en rasist eller en som er for fri og ubegrenset innvandring. Det finnes ikke noe mellom de to.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jabx, on 15 Sept 2014 - 17:24, said:

Jeg er ikke så sikker på dette. FrP har i alle år talt innvandringskritikernes sak.

Fremskrittspartiet er egentlig et sammensurium av nokså ulike og endatil motstridende politiske interesser. Det har aldri vært slik at Fremskrittspartiet som parti har talt innvandringskritikernes sak. Det har snarere vært en liten fraksjon, som til slutt ble kastet ut og startet Demokratene, og senere enkeltpersoner hist og her som har gjort det på nokså individuelt grunnlag (Per Sandberg kommer meg i hu).

Poenget for Fremskrittspartiets ledelse har nok aldri vært mer enn at de har tolerert dette, ganske enkelt fordi de vet at det er en viktig kilde til stemmer Fremskrittspartiet tradisjonelt har vært alene om å få. Ikke minst har jo partiledelsen selv flere ganger uttalt at de er et liberalistisk parti som i prinsippet er for fri innvandring.

Sånn sett har egentlig bilde av Fremskrittspartiet som et innvandringsnegativt parti alltid vært en politisk absurditet - som både Fremskrittspartiet selv og deres politiske fiender har sett seg tjent med å opprettholde gjennom tiårene.

jabx, on 15 Sept 2014 - 17:24, said:

Husk at FrP er det minste partiet i en mindretallsregjering som er avhengig av innvandringselskerne i KrF og Venstre.

Husk også at Fremskrittspartiet alene er betydelig større enn Kristelig Folkeparti og Venstre til sammen. Noe som gjør Fremskrittspartiet til en betydelig viktigere maktfaktor i Stortinget enn Kristelig Folkeparti og Venstre, og en betydelig viktigere samarbeidspartner for Høyre. Den parlamentariske situasjonen er en tynn unnskyldning for å gi så lett slipp på viktige og sentrale politiske kjernesaker som det politisk nokså mektige Fremskrittspartiet gjorde for å få regjeringstaburetter.

I den grad innvandringsreduksjon virkelig er en viktig og sentral politisk kjernesak for Fremskrittspartiet. Jeg mener at det aldri egentlig har vært det, og at Fremskrittspartiets handlemønster i regjeringsforhandlingene og under den påfølgende tiden med regjeringsmakt demonstrerer dette ettertrykkelig.

jabx, on 15 Sept 2014 - 17:24, said:

Hvordan har Dansk Folkeparti fått til mer hvis de er så små?

Åpenbart fordi Dansk Folkeparti er genuint opptatt av å redusere innvandringen til Danmark, og at dette virkelig er en av deres viktigste politiske kjernesaker.

Men det er nok bare første forutsetningen. En annen viktig grunn er at de har noen tunge intellektuelle som sentrale aktører, slik som Søren Krarup og Jesper Langballe (som dessverre gikk bort fra oss 15. mars 2014).

Disse to herremenn og søskenbarn er mer eller mindre eneansvarlige for at innvandringsmotstanderne vant kulturkampen i Danmark på 2000-tallet, og med det gjorde innvandringsmotstand stuerent der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er glad for at et rasistisk parti seirer? Jeg er selv svært innvandringskritisk, men det er ikke tvil om hva det er Sverigedemokraterna er bygget på og står for, og akuratt det er jeg helt i mot.

Jeg vet ikke så veldig mye om SD. Kan du forklare hvorfor du mener de er rasistiske, og selvsagt linke til de relevante delene i det politiske programmet deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at Fremskrittspartiet alene er betydelig større enn Kristelig Folkeparti og Venstre til sammen. Noe som gjør Fremskrittspartiet til en betydelig viktigere maktfaktor i Stortinget enn Kristelig Folkeparti og Venstre, og en betydelig viktigere samarbeidspartner for Høyre.

Det hjelper ikke at FrP er betydelig større enn disse partiene når regjringen er avhengig av disse partiene for å få gjennom noe som helst.

Åpenbart fordi Dansk Folkeparti er genuint opptatt av å redusere innvandringen til Danmark, og at dette virkelig er en av deres viktigste politiske kjernesaker.

Dette svarer ikke på hvordan de har gjort det. Har de gjort det fordi to menn har snakket om det?

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke påfallende at de samme som skriker og bærer seg over SDs valgfremgang er de samme som jubler over Hamas' valgseier i Midtøsten?

For er det noen som er nazister så er det Hamas med en grunnlov som f.eks. sier at alle jøder skal drepes, og homofile skal også henrettes gitt. Men det er helt fint å ønske å drepe jøder og homofile så lenge man er muslim, tydeligvis. Derimot er det helt forferdelig å mene at innvandringspolitikken i Sverige er helt på trynet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildt sagt en hul seier til Sveriges venstreside. De som nå danner regjering har stått fullstendig på stedet hvil siden forrige valg, og venstresiden tar altså over regjeringsmakten fra høyresiden fordi svenskene har stemt vesentlig lenger til høyre enn de gjorde forrige gang.

Anonymous poster hash: d8b77...df2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ønske Norge hadde et slikt parti også. FRP føler jeg ikke er i nærheten engang.

FrP er partiet som har gjort så vi ikke har havnet i den situasjonen de har i Sverige. FrP har satt dagsorden og åpnet innvandringsdebatten til en viss grad. Klart, venstreraddisene prøver å trakassere innvandringskritikerne til stillhet, men de får ikke universell støtte fra samtlige partier. Selv AP tar nå etter gamle FrP-forslag fra mange år tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildt sagt en hul seier til Sveriges venstreside. De som nå danner regjering har stått fullstendig på stedet hvil siden forrige valg, og venstresiden tar altså over regjeringsmakten fra høyresiden fordi svenskene har stemt vesentlig lenger til høyre enn de gjorde forrige gang.

Anonymous poster hash: d8b77...df2

Sverigedemokraterna er ikke noe høyreparti. Det er et sentrumsparti som ønsker kraftig redusert innvandering. De vil ha innvandring på norsk/dansk nivå og er ikke spesielt høyreorientert i den økonomiske politikken.

Anonymous poster hash: fc478...f3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...