Gå til innhold

Galt og planlegge barn i en alder av 20?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!
 

Jeg har tenkt en stund på de som blir unge mødre, er det egentlig så galt som flere vil ha det til?
Jeg er nå 20 år, og flere av mine venner har valgt og få barn nå. Noen av dem fikk til og med da de var 18-19 år gamle, men det var jo ikke planlagt selvfølgelig. 
 

Men hva mener dere? 
Er 20 år enda for ungt eller er det opp til hva man føler selv? 

 



Anonymous poster hash: 0028c...f63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns absolutt ikke 20 er for ungt. Mange har jo allerede tatt fagbrev og er i fast jobb i den alderen. Det kommer helt an på personen. Enkelte personer er kanskje for unge, men på generelt grunnlag er det ikke for ungt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tenker akkurat det samme.
Jeg er 20 år selv, og har tenkt litt på barn det siste halvåret og litt før jeg fylte 20. Men da jeg var 19 føltes det litt for ungt bare pga. alderen hørtes ungt ut. Men når man er 20 er det jo noe helt annet. 

Men leser ofte "mammablogger" som blir kritisert for alderen sin når de er unge mødre, og det skremmer meg litt vekk fra tanken om å få barn i tidlig alder.



Anonymous poster hash: 0028c...f63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er for ungt :) jeg og mannen min begynte å prøve å få barn når vi bar 18 år. Men siden jeg ikke kan få barn på den naturlige måten så måtte vi igang med prøverør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet, slik jeg ser det, er at man i en alder av 20 mest sannsynlig ikke har vært lenge nok i et forhold med en du er sikker på vil bli en god far!



Anonymous poster hash: 405a8...bdb
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt høl i huet. Ikke er man ferdig utviklet selv og ikke er sjansen høy for at den man får barn med er den man ender opp med i voksen alder.

 

Latterlig på alle måter. 



Anonymous poster hash: ace18...0e2
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 år er da ikke ungt. Gjennomsnittsalderen har de siste årene gått til vers i forhold til det den var før, og dette har kanskje ført til at det som før var normalt nå er ungt. Jeg synes forresten det er helt greit at gjennomsnittsalderen er høyere, for jeg synes folk skal få barn når de føler at de er klare, bare slik at det er avklart. Unge eller gamle.

 

Det kommer jo veldig an på personlighet og slikt, men på generelt grunnlag vil jeg si at 20 år er en perfekt tid å få barn på hvis man ønsker seg barn på det tidspunktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg "solitary shell"... Det er helt opp til hver enkelt om man vil ha barn i ung alder eller ikke, og om man har et stabilt nok forhold sammen med sin kjære vet man selv best der og da, og ingen kan vite om et forhold tar slutt eller ikke. 
Skulle det i værste tilfelle skje, betyr det ikke at jeg hadde vært alene om det. 
Man kan ikke gå rundt og tenke "tenk om! viss at dersom osv..." Da kan man like gjerne være alene :) 
Jeg vil jo ikke bare ha 1 barn, jeg vil ha flere og da vil jeg også ha overskudd og energi til det dersom det skulle komme flere etterhvert :)



Anonymous poster hash: 0028c...f63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg har alltid tenkt det høres veldig ungt ut. Men så sitter jeg her, nærmere tredve, og klarer ikke bli gravid. Så hvis økonomien tillater det hadde jeg bare kjørt på!

Anonymous poster hash: c1c3e...00b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomien vår er ganske god i forhold til hvor gamle vi er, nå er jo samboeren min 25 år og tjener veldig godt han også. Eneste problemet er at han jobber i ukene og er hjemme i helgene, men det kan nok endres på etterhvert. Han er trailersjåfør så det finst jo mye forskjellig kjøring han kan jobbe med :) 



Anonymous poster hash: 0028c...f63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du og partneren din føler dere klar. Resten er mindre viktig. Alder har ingenting å si om du er i et seriøst forhold og om dere vil forbli sammen resten av livet. Når dere er klar er det bare å begynne. Jeg vart sammen med min kjæreste i 2006 når jeg var 17.. Og vi er nå gift og fortsatt sammen, jeg er nå 26.

Dessuten er det omtrent aldri riktig tidspunkt å få barn, er alltid noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke ungt dersom man kan forsørge seg selv og barnet - men som uplanlagt, ung mor vil jeg si det er mye bedre å gå gravid for 2. gang med utdannelse, fast jobb, enebolig og god økonomi i en alder av 23 år fremfor å gå gravid for 1. gang som 20-åring, bo på hybel, uten fast jobb og som student. Begge barna har samme far, så forholdet har vart, men våre forutsetninger er langt bedre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det kommer an på personen.

Har ikke noe for de som kjører på kun for å få den engangstønaden fra NAV eller tror de kommer til å bli rike på det liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det kommer an på personen.

Har ikke noe for de som kjører på kun for å få den engangstønaden fra NAV eller tror de kommer til å bli rike på det liksom

de som tror det må jo være helt dumme.. man blir jo overhode ikke rik av å ha barn! man blir jo nesten fattigere... det engangsstønaden skal gå til er utstyr til barnet, samt andre ting man trenger til barnet/ for å forberede seg til at barnet kommer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er for ungt men det er jo opp til hver og en. De fleste 20åringer er ikke ferdigutdannet, har ikke kjøpt bolig og ordnet økonomi. Om man stiller "lavere" krav til å overleve hverdagen, til bolig og til livserfaring som utgangspunkt for å få barn som 20åring så kjør på.

Anonymous poster hash: ee7db...9a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre enn en dinosaur på 40.Anonymous poster hash: cdb96...7c5

Ja for det finnes jo ingen mellomting...

Anonymous poster hash: ee7db...9a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...