Gå til innhold

Hva når XS blir for stort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker, on 03 Sept 2015 - 12:22, said:

Inntil du har stabilisert vekten, kan du jo bruke klær som kan justeres inn. Bruk kjoler, så slipper du bukseproblemet. Bruk belter i livet når genseren er for stor, osv.

Anonymous poster hash: 28140...36f

Jeg bruker kun kjoler og skjørt, kun når jeg trener at jeg bruker bukse. Jeg trives best me skjørt, men de bare "renner av meg". Heldigvis har jeg en mor som er flink til å sy og kan sy inn en del av skjørtene mine :)

Takk for alle tips ang. butikker jeg muligens kan finne mer passende klær i.

Jo, jeg kan øke magesekken litt og litt, men er da redd for at jeg vil gå for mye opp i vekt. Har sett for mange eksempler på akkurat det, og dit vil ikke jeg havne når jeg har brukt 100 000 kr. på en operasjon som har gjort livet mitt bedre og en kropp jeg trives med... ;)

Anonymous poster hash: a09fb...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med klesbutikker som Zara og Mango? Massimo Dutti? Tror de har greie str for de som er litt mindre :) Jeg bruker en del XS selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på barneavdelingen på H&M nylig og kikket på topper. De hadde faktisk noen jeg kunne tenkt meg, nøytrale og uten trykk. Men jeg turde ikke kjøpe, jeg er jo tross alt over førti... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på barneavdelingen på H&M nylig og kikket på topper. De hadde faktisk noen jeg kunne tenkt meg, nøytrale og uten trykk. Men jeg turde ikke kjøpe, jeg er jo tross alt over førti... :sjenert:

Løsning; bestill!  :laugh:

Anonymous poster hash: c9c51...e9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesmessig kan du se etter XXS, noen butikker fører det. Ellers er BikBok og GT ofte litt små i størrelsene sine, men absolutt ikke i alle plagg. Divided på H&M er ofte også litt små og går ofte ned til str.32.

Etter min erfaring burde du ligge langt unna KappAhl og Lindex i alle fall; de er monsterstore i størrelsene!

Takk! Da vet jeg hvor monsterstor jeg er! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Da vet jeg hvor monsterstor jeg er! :D

Du bruker nøyaktig samme størrelse på KappAhl som på eksempelvis H&M, Zara og Cubus?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bruker nøyaktig samme størrelse på KappAhl som på eksempelvis H&M, Zara og Cubus?

Nei, jeg vet jo at jeg ikke gjør det. H&M har små størrelser, KappAhl har store. Der jeg trenger en 40 hos sistnevnte må jeg kanskje ha en 44 hos H&M hvis plagget er formsydd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker nøyaktig samme størrelse på KappAhl som på eksempelvis H&M, Zara og Cubus?

Jeg får på meg klær fra KappAhl og Cubus (har ikke merket noen forskjelll på størrelsene, nei). På Zara finner jeg stor sett aldri noe som er stort nok. Det er noe med snittet, tror jeg. De blir for smale over skuldrene ol. 

 

Bruker str 42 på KappAhl. Jeg er forøvrig 173 cm høy og veier 79 kg, så har du full "varedeklarasjon" ;)

Anonymous poster hash: 4da74...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Jeg bruker også XS, og handler mye på Zara og Weekday. Handler også i alle andre kjeder, men alle plagg blir litt oversized. Jeg liker det sånn da, vil ikke ha det stramt på grunn av min kultur og tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Løsning; bestill!  :laugh:

Anonymous poster hash: c9c51...e9a

 

Aha! God idé! :)

 

Men jeg tok mot til meg og kjøpte to gensere i dag.  :danse: Kunne jo like gjerne ha vært til en eventuell tenåringsdatter som til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! God idé! :)

 

Men jeg tok mot til meg og kjøpte to gensere i dag.  :danse: Kunne jo like gjerne ha vært til en eventuell tenåringsdatter som til meg.

Man må bare tørre å kjøpe ting og ikke tenke på hva de bak kassapparatet tenker (tror neppe de bryr seg).

 

Da jeg var i slutten av tennårene, syntes jeg det var flaut å kjøpe babytøy, fordi jeg var redd at de på butikken skulle tro jeg var gravid. Så tåpelig. Folk i alle aldre kjøper da gaver til små babyer. Jeg må le når jeg tenker på det. 

Anonymous poster hash: 4da74...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem som deg ts. Jeg er veldig slank og XS er dessverre litt for stort! Jeg har vært liten hele livet mitt (uten former eller noe) og legger aldri på meg uansett hvor mye jeg spiser. Forteller jeg andre om mitt problem, så himler de med øynene og mener jeg ikke har noe å klage på :rolleyes: De derimot, har mye å klage på. De finner aldri klær som passer. "Gå å kjøp klær i barneavdelingen da vel" kan de si.

Men snitt og alt blir feil. Jeg har funnet noen basice topper som passer, men thats it.

På lindex og Kappahl er str store! Holder meg laaaaangt unna de butikkene. Har funnet mye fint på Zara som passer bra. Ellers handler jeg klær fra Kina. Der er de små i str. Handler på Ebay og det er billig :)

Anonymous poster hash: e01b8...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handle på Bik Bok. Der tilsvarer en xs sikkert str 10 år.  De er ihvertfall svært små i størrelsen i den kjeden. DE har også xxs i noen klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Gå å kjøp klær i barneavdelingen da vel" kan de si.

Men snitt og alt blir feil. Jeg har funnet noen basice topper som passer, men thats it.

Jeg kan forsikre deg om at snitt osv ofte blir feil for mange andre også, selv blant voksenklær. Særlig når man må ty til stormote. Da blir det nesten garantert "teltfasong".

Anonymous poster hash: 4da74...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...