Gå til innhold

Tips til ganger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to katter. Men har så lyst på en ganger også.
Har tenkt litt på rotte... eller kanin.

Kanin er jeg litt skeptisk til, for jeg er litt.. små redd de.

Har hatt hamster, og synes de kun blir til pynt, ikke så kosete av seg.

Har du noen tips?
Noen som ikke tisser og bæsjer så innmari mye om de er løs i stuen.
Og noe som er litt kosete.



Anonymous poster hash: 5bd14...99f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt to rotter (ikke samtidig) og det var utrolig herlige dyr. Skikkelig kosete, veldig tamme, og enkle å ha med å gjøre. Viss jeg gikk med en litt romsligere genser så la rotten inni genseren min. Den elsket om jeg gikk i hettejakker, for da la den seg til i hetta og kunne bli liggende i hetta i flere timer og sove. De gjør også hovedsaklig fra seg på samme sted til en hver tid om det er mulig, så viss du lar litt av sagmuggen med tiss være igjen på tissestedet deres hver gang (små mengder altså) så vil de gjøre fra seg der. Lar du buret stå åpent og tilgjengelig om de går løs har du en tilnærmet stueren rotte.

Da jeg hadde rotter hadde jeg den alltid "med meg" rundtom i huset ettersom den elsket å være på meg enten det var å sitte på skulderen som en papegøye, sove i ermet eller hetten på klærne mine eller varme seg under håret på nakken min :) Veldig koslige og sosiale dyr.

Har hatt både kanin og hamster og hadde aldri samme bånd med dem som med de to rottene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to rotter (ikke samtidig) og det var utrolig herlige dyr. Skikkelig kosete, veldig tamme, og enkle å ha med å gjøre. Viss jeg gikk med en litt romsligere genser så la rotten inni genseren min. Den elsket om jeg gikk i hettejakker, for da la den seg til i hetta og kunne bli liggende i hetta i flere timer og sove. De gjør også hovedsaklig fra seg på samme sted til en hver tid om det er mulig, så viss du lar litt av sagmuggen med tiss være igjen på tissestedet deres hver gang (små mengder altså) så vil de gjøre fra seg der. Lar du buret stå åpent og tilgjengelig om de går løs har du en tilnærmet stueren rotte.

Da jeg hadde rotter hadde jeg den alltid "med meg" rundtom i huset ettersom den elsket å være på meg enten det var å sitte på skulderen som en papegøye, sove i ermet eller hetten på klærne mine eller varme seg under håret på nakken min :) Veldig koslige og sosiale dyr.

Har hatt både kanin og hamster og hadde aldri samme bånd med dem som med de to rottene.

synes rotter høres så koselig og kos ut.

Men har lest en del om at burene stinker, og jeg bor i en liten leilighet.

Vet ikke hvordan det går med kattene da... vil ikke at de skal spise opp rotten heller!

Anonymous poster hash: 5bd14...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes rotter høres så koselig og kos ut.

Men har lest en del om at burene stinker, og jeg bor i en liten leilighet.

Vet ikke hvordan det går med kattene da... vil ikke at de skal spise opp rotten heller!

Anonymous poster hash: 5bd14...99f

Rotter er veldig renslige, og jeg synes ikke det luktet. Husker ikke hvor ofte jeg byttet, men det var ikke så veldig ofte. Alltid før det luktet da selvsagt. Et godt tips ang lukt er at etter du skifter første gang tar du litt sagmugg som det er urin på og litt fersk sagmugg og legger inn i et fks syltetøyglass som er stort nok til at rotta kan komme seg inn i komfortabelt, så legger du det sidelengs inntil hjørnet med åpningen utover mot buret. Eliminerer utrolig mye lukt om rotten går på do inni der i stede for i selve buret, og det som er enda bedre er at du bytter i glasset oftere (men passer på at litt av lukten er igjen) men selve buret trenger veldig lite skifting pga det :) Det har funket med begge rottene mine og alle hamsterene jeg har hatt (sikkert 5-6 stk) - virkelig kjempelurt!

Med katter er det litt tricky. Vær forsiktig, og definitivt føre var. Katter kan lett få opp bur selv om en gjerne ikke skulle trodd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotter er veldig renslige, og jeg synes ikke det luktet. Husker ikke hvor ofte jeg byttet, men det var ikke så veldig ofte. Alltid før det luktet da selvsagt. Et godt tips ang lukt er at etter du skifter første gang tar du litt sagmugg som det er urin på og litt fersk sagmugg og legger inn i et fks syltetøyglass som er stort nok til at rotta kan komme seg inn i komfortabelt, så legger du det sidelengs inntil hjørnet med åpningen utover mot buret. Eliminerer utrolig mye lukt om rotten går på do inni der i stede for i selve buret, og det som er enda bedre er at du bytter i glasset oftere (men passer på at litt av lukten er igjen) men selve buret trenger veldig lite skifting pga det :) Det har funket med begge rottene mine og alle hamsterene jeg har hatt (sikkert 5-6 stk) - virkelig kjempelurt!

Med katter er det litt tricky. Vær forsiktig, og definitivt føre var. Katter kan lett få opp bur selv om en gjerne ikke skulle trodd det.

Smart triks :D Det må jeg huske på, dersom jeg skaffer meg en.

Hadde hamster før, som katten fikk tak i. En natt så rev han ned buret, hamsteren datt så ut også havnet den i munnen til katten. Våknet av bråket og måtte rive hamsteren ut av munnen på katten. Endte opp med brukket fot, hull i hodet og hull i øyet som ble sammen klistret en stund etterpå.. måtte mate hun for hånd i to uker, Og gi hun vann for hånd. Levde i nesten to år etter uhellet.

Anonymous poster hash: 5bd14...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må tulle? I HI skriver du at du har to katter og ønsker nå gnager som kan SPRINGE RUNDT I HUSET. Allerede her skurrer det. Videre breier du ut om at et "uhell" har skjedd før. Nei, dette er nok trolling for å få litt reaksjoner ja - ellers hadde du ikke lagt ut om det tidligere "uhellet". Hvor DUM tror du folk er?

Google "I'm bored" så får du sikkert noe annet å sysle med i natten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...