Gå til innhold

Er dette buret stort nok, mon tro?


Thomasine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er dette buret stort nok til en toller?

Tolleren er 49 cm høy - mindre enn en Golden Retriever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilbur? Ellers er du modig som nevner ordet bur og hund i samme setning her på KG!

Anonymous poster hash: cd3a1...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden skal kunne sitte, ligge og snu seg uten problemer om det er et bilbur det er snakk om. Er det snakk om bur som hunden skal være i hjemme så bør det være mye større så hunden får beveget seg



Anonymous poster hash: 94935...7c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modig? haha...

Ja, det er selvfølgelig et bilbur det er snakk om!

Ingen som kjenner til om det buret passer til de minste retrieverne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modig? haha...

Ja, det er selvfølgelig et bilbur det er snakk om!

Ingen som kjenner til om det buret passer til de minste retrieverne?

Du måler hvor høy hunden din er mens den sitter og plusser på 5-10 cm. Da har du høyde. Ellers så anbefaler jeg deg å ta med hunden din til butikk hvor de selger og prøver det.

Anonymous poster hash: 94935...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men jeg tenkte egentlig ikke å kjøpe flere bur...hunden er valp nå, men som fullvoksen blir han mellom 47 - 52 cm høy (mest sannsynlig...) Tenkte å kjøpe buret nå og slippe mellombur...

Hvis en hund er ca. 50 cm i mankehøyde da blir vel høyden på bilde øverst i tråden passe,, eller?

20 cm å gå på er vel innafor?

Det anbefales vel heller ikke for store bur...den skal kunne ligge i buret, men ikke nødvendigvis helt "utslått"?

Skulle gjerne sett flere som selger bur skrive litt om hvilke raser burene passer til, hadde vært enklere for en annen...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker en og en halv i hundens lengde og minst 2 ganger bredden. Takhøyde burde du se opp for at hunden også må kunne strekke seg. Jeg synes egentlig buret du listet opp ser greit ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg tenkte egentlig ikke å kjøpe flere bur...hunden er valp nå, men som fullvoksen blir han mellom 47 - 52 cm høy (mest sannsynlig...) Tenkte å kjøpe buret nå og slippe mellombur...

Hvis en hund er ca. 50 cm i mankehøyde da blir vel høyden på bilde øverst i tråden passe,, eller?

20 cm å gå på er vel innafor?

Det anbefales vel heller ikke for store bur...den skal kunne ligge i buret, men ikke nødvendigvis helt "utslått"?

Skulle gjerne sett flere som selger bur skrive litt om hvilke raser burene passer til, hadde vært enklere for en annen... ;)

Som sagt, den skal kunne sitte, ligge og snu seg uten problemer

Anonymous poster hash: 94935...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjennsgjerning at hundebur ofte er utmålt for små i forhold til dyrets egen trivsel og velferd. Under lange bilturer ser du ofte dyret ta skade av det. Ja, faktisk fysiske smerter i leddmuskulaturen samtidig som du utsetter dyret for enormt psykisk stress. Kjører du ofte ville jeg sterkt vurdere å gå for ett større bur enn hva du i utgangspunktet tror du trenger.



Anonymous poster hash: 0cd5c...f34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...