Gå til innhold

Voksenopplæring- alternativer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har søkt og fått tildelt plass på voksenopplæring. Problemet er at det er to forskjellige undervisningsopplegg i hver sin by og jeg har problemer med å velge.

Alternativ 1:

- 40 minutter kjøring/ 1 time buss.

-Undervisning en kveld i uken, ellers kollokviegrupper.

-Over to år.

Alternativ 2:

-30 min kjøring/45 min buss

- 4 til 5 fulle skoledager i uken på dagtid.

-Går over ett år.

Har noen erfaring med de forskjellige alternativene? Jeg har en sykdom som hindret meg i å fullføre vgs når jeg var yngre, og er redd den skal gjøre at jeg får for mye fravær i alternativ 2. Jeg får støtte fra nav, men vet ikke enda om jeg vil fortsette å få det om jeg begynner på skole. Sykdommen har hindret meg i å jobbe (praksis) mer enn 3 dager i uken, og selv da blir det mye problemer. Er så redd for å begynne på skole og ikke fullføre IGJEN! Men samtidig synes jeg alternativ 1 høres så utrolig dumt ut. Lite undervisning på skolen, men antar at vi elevene skal møtes hjemme hos hverandre å jobbe med stoffet isteden. Dessuten tar det jo lang tid om man i utgangsPunktet ikke trives med løsningen.

Har noen erfaringer å dele, eller råd om hva jeg bør velge?

Anonymous poster hash: 2be3f...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Litt sent svar, kanskje... Men jeg ville gått for alternativ 2. Historien min er ganske lik din og jeg har også søkt voksenopplæring. Jeg har gått for alt. 2.

Er kjempenervøs for å ikke klare det denne gangen heller, men tenker jeg skal ha god dialog med skolen så håper jeg det ordner seg. Jeg tror ikke jeg ville klart lite undervisning over 2 år. Hadde nok mistet motivasjonen...



Anonymous poster hash: 8a613...dcf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...