Gå til innhold

samboer er usikker, hvor lenge må jeg vente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min gjennom snart 3 år, har hatt en vanskelig periode, med mye krangling og usikkerhet mellom oss.

Men vi har nå løst opp i dette, snakket ut om problemene, og de siste tre ukene har vært veldig fine.

Før dette startet forlovet vi oss og ble enige om å starte prøvingen på et barn. I denne perioden hvor vi kranglet så mye ble disse tingene naturlig nok satt på vent.

Nå er saken den, at min samboer ikke klarer ta på seg ringen som nylig kom (de ble bestilt for flere mnd siden) eller ha sex med meg, da han frykter en eventuell graviditet.

Han sier han ikke er klar ennå, og det respekterer jeg.

Men hvor lenge skal jeg måtte vente? Han har ikke noe tidsperspektiv sier han.

Føler jeg bare går på vent frem til han føler seg sikker nok til å satse på oss igjen.

Vi koser masse, ler mye sammen, og har det veldig fint. Men sex er utelukket for tiden. Er måneder siden sist.

Han sier han har lyst, men ikke tør enda.

Jeg vet at dere ikke kan gi meg noe svar på dette, men er det andre som har vært i en lignende situasjon? Hvor lang tid trengte du/din samboer før dere igjen kunne være trygg nok på forholdet til å være sikre på at barn og bryllup er det du ønsker med den du deler livet med?

Anonymous poster hash: e7d0c...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk prevensjon igjen frem til dere blir prøvere på nytt.



Anonymous poster hash: ed57a...ba2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er galt når han regelrett er redd for å ha sex med deg. At han ikke stoler på deg, er vel ikke akkurat et sunnhetstegn.



Anonymous poster hash: be509...977
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk prevensjon igjen frem til dere blir prøvere på nytt.

Anonymous poster hash: ed57a...ba2

Jeg har foreslått det, men da blir det en gang i mnd, slik som før, fordi han ikke føler at sexlysten er på topp så lenge han er usikker.

og da ønsker jeg heller å vente til han faktisk er klar igjen.

Jeg stoler på at han elsker meg, det viser han daglig. Men han er en følsom mann, og usikkerheten, eller redselen for at vi skal ende tilbake med kranglingen, plager han.

Anonymous poster hash: e7d0c...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell ham at dere legger prøvingen på hylla frem til han er klar.

Det har vi snakket om, og jeg har foreslått jeg kan begynne på p-piller igjen, men det vil han ikke. Har også sagt at han kan kjøpe kondomer, men det blir det aldri noe av.

For han er sex noe som uttrykker følelser. Og følelsene må være på plass for at han skal ha lyst.

Som sagt så sier han at han har lyst på meg, i den forstand at jeg gjør han kåt, men han klarer ikke å faktisk ha sex, pga usikkerheten han føler på.

Han er redd jeg kommer til å gå fra han, slik jeg var nær ved å gjøre den perioden alt var så galt.

Jeg skjønner at vi sammen må bygge opp tilliten til hverandre. Men for meg er det vanskelig når sexlivet er totalt fraværende.

Jeg kan selvsagt vente på han, men det er frustrerende å ikke ha peiling på om det er snakk om ei uke eller ett år...

Anonymous poster hash: e7d0c...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vi snakket om, og jeg har foreslått jeg kan begynne på p-piller igjen, men det vil han ikke. Har også sagt at han kan kjøpe kondomer, men det blir det aldri noe av.

For han er sex noe som uttrykker følelser. Og følelsene må være på plass for at han skal ha lyst.

Som sagt så sier han at han har lyst på meg, i den forstand at jeg gjør han kåt, men han klarer ikke å faktisk ha sex, pga usikkerheten han føler på.

Han er redd jeg kommer til å gå fra han, slik jeg var nær ved å gjøre den perioden alt var så galt.

Jeg skjønner at vi sammen må bygge opp tilliten til hverandre. Men for meg er det vanskelig når sexlivet er totalt fraværende.

Jeg kan selvsagt vente på han, men det er frustrerende å ikke ha peiling på om det er snakk om ei uke eller ett år...

Anonymous poster hash: e7d0c...e8c

Sikkert ikke så mange som gjetter bedre hvor lang tid han vil bruke enn du som kjenner ham:-)

Min hadde sex med forrige kone midt i skilsmisseprosessen, så folk er forskjellige på det punktet.

Jeg ville ikke latt være å ha sex når lysten og følelsene er der og stemningen er god, føler det ble litt sært.

Anonymous poster hash: 9384b...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt slitsomt ut med en så følsom mann, men kanskje det er bedre enn en som utnytter deg. :)

Håper det ordner seg snart for deg TS! I mellomtiden får du uttrykke at det som er viktigst for deg er at dere har det godt sammen, og at du ikke trenger/vil bruke disse tingene (gravid/barn/bryllup) som noe du reparerer forholdet med - men noe som kan berike livene deres når dere er klar. :)

Anonymous poster hash: 0b951...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg og samboeren min gjennom snart 3 år, har hatt en vanskelig periode, med mye krangling og usikkerhet mellom oss.

Men vi har nå løst opp i dette, snakket ut om problemene, og de siste tre ukene har vært veldig fine.

Før dette startet forlovet vi oss og ble enige om å starte prøvingen på et barn. I denne perioden hvor vi kranglet så mye ble disse tingene naturlig nok satt på vent.

Nå er saken den, at min samboer ikke klarer ta på seg ringen som nylig kom (de ble bestilt for flere mnd siden) eller ha sex med meg, da han frykter en eventuell graviditet.

Han sier han ikke er klar ennå, og det respekterer jeg.

Men hvor lenge skal jeg måtte vente? Han har ikke noe tidsperspektiv sier han.

Føler jeg bare går på vent frem til han føler seg sikker nok til å satse på oss igjen.

Vi koser masse, ler mye sammen, og har det veldig fint. Men sex er utelukket for tiden. Er måneder siden sist.

Han sier han har lyst, men ikke tør enda.

Jeg vet at dere ikke kan gi meg noe svar på dette, men er det andre som har vært i en lignende situasjon? Hvor lang tid trengte du/din samboer før dere igjen kunne være trygg nok på forholdet til å være sikre på at barn og bryllup er det du ønsker med den du deler livet med?

Anonymous poster hash: e7d0c...e8c

Dere har løst opp i ting og snakket om problemene.

Da syns jeg det er noe rart at han ikke hverken vil gå med ring eller å ha sex.

Klart at det ikke er opprettet full tillit mellom dere enda,men han har brukt flere måneder,så det må sitte unaturlig,vil jeg si,dypt hos han.

Og blir ikke forholdet på vei til å bli vanskelig igjen når han holder så til de grader tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...