Gå til innhold

Typen min kjøper parfymer, og tilbringer tid med eksen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å markere meg litt på facebooken hans, for å vise henne at jeg er der. Hun overser det. Og derfor tenker jeg at folk fra India godtar at en mann driver på med flere damer? Jeg vet ikke. Må innrømme at jeg mistenker at han driver på med både henne og meg. Men jeg prøver å tro hans ord helt til det motsatte er bevist, men handling teller jo mer enn ord.

Anonymous poster hash: 2cf01...21e

Legg fra deg alle tanker om india, kjæresten din er norsk og det er han du skal forholde deg til.

Vær voksen og slutt å bry deg om hva hun gjør, og se mer på hva han gjør - han som har forpliktet seg til deg,ikke ho.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Legg fra deg alle tanker om india, kjæresten din er norsk og det er han du skal forholde deg til.

Vær voksen og slutt å bry deg om hva hun gjør, og se mer på hva han gjør - han som har forpliktet seg til deg,ikke ho.

Har han nå egentlig forpliktet seg til noe?

TS sier de er kjærester, men ikke bor sammen.

- det er mye i denen historien som minner meg om en liten 'føljetong' som har gått her inne en stund nå...

Uansett er det jo ikke så mye TS kan gjøre, annet enn eventuelt å fortelle hva hun opplever når det er slik det er.

Hun kan ikke endre ham, hun kan bare bestemme seg for om dette er noe hun er konfortabel med og vil være med på, eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han nå egentlig forpliktet seg til noe?

TS sier de er kjærester, men ikke bor sammen.

- det er mye i denen historien som minner meg om en liten 'føljetong' som har gått her inne en stund nå...

Uansett er det jo ikke så mye TS kan gjøre, annet enn eventuelt å fortelle hva hun opplever når det er slik det er.

Hun kan ikke endre ham, hun kan bare bestemme seg for om dette er noe hun er konfortabel med og vil være med på, eller ikke.

Jeg forstår ikke poenget ditt,men jeg vet heller ikke hva føljetong betyr,så er kanskje derfor?

Hva så om de ikke bor sammen? å være kjæreste er forpliktelse det også

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han nå egentlig forpliktet seg til noe?

TS sier de er kjærester, men ikke bor sammen.

- det er mye i denen historien som minner meg om en liten 'føljetong' som har gått her inne en stund nå...

Uansett er det jo ikke så mye TS kan gjøre, annet enn eventuelt å fortelle hva hun opplever når det er slik det er.

Hun kan ikke endre ham, hun kan bare bestemme seg for om dette er noe hun er konfortabel med og vil være med på, eller ikke.

Er man offisielle kjærester har man forpliktet seg til hverandre selv om de ikke bor sammen

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg forstår ikke poenget ditt,men jeg vet heller ikke hva føljetong betyr,så er kanskje derfor?

Hva så om de ikke bor sammen? å være kjæreste er forpliktelse det også

En føljetong er en historie i mange episoder.

Uansett har ikke TS noen rett til å hverken bestemme over ham eller over det som tilsynelatende er hans ex.

Er man offisielle kjærester har man forpliktet seg til hverandre selv om de ikke bor sammen

Er de 'offisielle kjærester' da?- vi hører jo bare hva TS forteller.

Hva er en offisiell kjærest? En som er publisert på FB? En som er presentert for venner og familie?

Hvilke forpliktelser er det man har som offisielle kjærester?

- er ikke de de spillereglene de to setter opp sammen?

Og hvorfor har de to så ikke gjort det tro...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En føljetong er en historie i mange episoder.

Uansett har ikke TS noen rett til å hverken bestemme over ham eller over det som tilsynelatende er hans ex.

Er de 'offisielle kjærester' da?- vi hører jo bare hva TS forteller.

Hva er en offisiell kjærest? En som er publisert på FB? En som er presentert for venner og familie?

Hvilke forpliktelser er det man har som offisielle kjærester?

- er ikke de de spillereglene de to setter opp sammen?

Og hvorfor har de to så ikke gjort det tro...

Hmm..skjønner fremdeles ikke jeg.

Jeg har kjæreste og det er åpenbart at vi har samme spilleregler som samboere har, bortsett fra rent praktiske ting.Tror ts vet om de er kjærester eller ikke jeg..men han hende at hun lyver da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Hmm..skjønner fremdeles ikke jeg.

Jeg har kjæreste og det er åpenbart at vi har samme spilleregler som samboere har, bortsett fra rent praktiske ting.Tror ts vet om de er kjærester eller ikke jeg..men han hende at hun lyver da

Hva som er sant avhenger ofte av hvor man selv står og hvorledes man selv ønsker at en situasjon skal være.

Forskjellen mellom din situasjon og TS sin situasjon er jo at du og din samboer er enige om hvordan dere vil ha det.

TS og henens eventuelle kjæreste er jo absolutt ikke enige, - og hun har heller ingen rett til å bestemme hva han skal eller hvem hans omgangskrets skal være.

Det er hans eget valg.

Så de valg han gjør vil fortelle henne hva hun eventuelt betyr for ham.

Dersom jeg har rett i at dette er nok et kapittel i den samme føljetong så er han hennes elskerinne per dato, og hvorvidt han ønsker henne som noe mer er det jo bare ham som vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..skjønner fremdeles ikke jeg.

Jeg har kjæreste og det er åpenbart at vi har samme spilleregler som samboere har, bortsett fra rent praktiske ting.Tror ts vet om de er kjærester eller ikke jeg..men han hende at hun lyver da

Når vi har lovet hveandre at vi skal kun holde oss til hveandre, så er jo det en lovnad.

Jeg tror at han slår opp med meg dersom jeg holder på med en til. Det er jo logisk.

Det er sikkert flere lignende historier der ute.

Men poenget her er at eksen har familie fra India. Og dermed så er det slik at når et forhold brytes, så skal det ikke være særlig tolerert i hennes familie. Han bodde sammen med henne i 15 år. Og derfor så tror jeg at han vet om hennes kultur. Så kanskje de prøver å fikse forholdet igjen? Hun tar gjerne ikke tungt at han har en annen dame, for hun er mer opptatt av å få forholdet med han til, og ikke bitterheten over at han har drevet på med meg.

Det kan jo være kulturkollisjoner som gjorde at forholdet mellom dem tok slutt. Jeg vet ikke. Han er veldig munntett om dette.

Anonymous poster hash: 2cf01...21e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg for sjalu? Typen min kjøper dyre parfymer til eksen sin og tilbringer tid med henne. Både hjemme hos henne og ellers. Vi bor hver for oss, og jeg blir så usikker når jeg leser at hun takker for parfymen på facebook osv. I perioder hører jeg lite ifra han, og i perioder er han engasjert i meg. Burde jeg dumpe han? Eller er jeg for sjalu?

Anonymous poster hash: 2cf01...21e

Han kjøper dyre gaver til andre enn deg som liksom er dama hans?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjøper dyre gaver til andre enn deg som liksom er dama hans?

Ja, og nå har jeg faktisk lyst til å begynne å være like dum som han. Kanskje jeg skal gå rundt å kjøpe dyre gaver til andre menn? ;)

Jeg tror at han har slått opp med henne, pga vanskeligheter rundt kulturen hennes. Men at hun gjør alt hun kan for å få han tilbake. Mens han gir ikke slipp, men føler på meg at han ikke er ordentlig interessert i å få det til å fungere med henne igjen heller. Men samtidig så vil han ha henne der. Det er min mistanke. Men jeg bør gjerne bare kutte ut alt med han, for dette føles så nedsettende.

Anonymous poster hash: 2cf01...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og nå har jeg faktisk lyst til å begynne å være like dum som han. Kanskje jeg skal gå rundt å kjøpe dyre gaver til andre menn? ;)

Jeg tror at han har slått opp med henne, pga vanskeligheter rundt kulturen hennes. Men at hun gjør alt hun kan for å få han tilbake. Mens han gir ikke slipp, men føler på meg at han ikke er ordentlig interessert i å få det til å fungere med henne igjen heller. Men samtidig så vil han ha henne der. Det er min mistanke. Men jeg bør gjerne bare kutte ut alt med han, for dette føles så nedsettende.

Anonymous poster hash: 2cf01...21e

Vel, for meg virker det som at det er han som gjør alt kan kan for å få henne tilbake, for hvorfor skulle han ellers gi henne dyre gaver?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Når vi har lovet hveandre at vi skal kun holde oss til hveandre, så er jo det en lovnad.

Jeg tror at han slår opp med meg dersom jeg holder på med en til. Det er jo logisk.

Det er sikkert flere lignende historier der ute.

Men poenget her er at eksen har familie fra India. Og dermed så er det slik at når et forhold brytes, så skal det ikke være særlig tolerert i hennes familie. Han bodde sammen med henne i 15 år. Og derfor så tror jeg at han vet om hennes kultur. Så kanskje de prøver å fikse forholdet igjen? Hun tar gjerne ikke tungt at han har en annen dame, for hun er mer opptatt av å få forholdet med han til, og ikke bitterheten over at han har drevet på med meg.

Det kan jo være kulturkollisjoner som gjorde at forholdet mellom dem tok slutt. Jeg vet ikke. Han er veldig munntett om dette.

Anonymous poster hash: 2cf01...21e

Her ligger det jo et ganske så viktig tema, og 'østers metalitet' (lukket munn og ikke ett ord om det) er vel absolutt ikke måten å håndtere det på.

Ting som feies under teppet blir bare liggende der og vokse inntil de er så store at de selv kravler frem og brøler.

Du gjør noen antagelser ser jeg, og jeg forstår at de er gjort med mildest mulig konsekvenser i hodet.

- man ønsker ikke å male scenarier som betyr sorg.

Men, dette må han faktisk kunne svare på når du spør. Og årsaken til det er jo at det er del av fundamentet for det dere eventuelt skal eller kan ha sammen.

Om han ikke er ferdig med henne og om det er greit for henne at han også holde deg, så må jo du ta stilling til om det er noe du kan leve og leve godt med? -eller om du ikke kan det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill.

Gjør meg, deg selv og ALLE andre en tjeneste:

Dump denne fyren.

Det henger faen ikke på greip, det han holder på med.



Anonymous poster hash: b5734...0d1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være at han skulle møte henne en dag og hun lurte på om han kunne kjøpe en parfyme for henne på veien som hun kunne betale tilbake på?

hvis ikke så hadde jeg tatt en veldig alvorlig prat med han. Og det at hun takker på facebook tolker jeg som om hun ikke er over han i det hele tatt. ingen med normal folkeskikk venter på at personen har gått hjem sånn at han kan si takk på facebook istedenfor liksom. Hun ville vel bare at dama hans skulle vite hvem han bruker mest omtanke på.

Jeg er uenig med I Grosny, for jeg hadde ikke akseptert en kjæreste som har en fot i fortiden og en fot i fremtiden.

Enig eller ikke enig. Jeg er heller ikke så sikker på at jeg personlig hadde likt situasjonen, men det jeg mener er at det finnes folk som trives med slik livsstil, og det finnes folk som ikke trives med det. Det er også helt uvisst hvilket nivå bestevennforholdet er på.

Jeg mener vel at slike forhold passer best for folk som har det bra i slike forhold, og TS trives ikke helt. Jeg har også en følelse av at gutten ikke ønsker å endre sin praksis.

Jeg er egentlig litt nysgjerrig på hva x-dama sier.

Ut i fra vill gjetting så føler jeg at gutten er sterkere knyttet til x enn han vil innrømme for seg selv. Jeg vil minne om at i kjærlighetssorg så kan følelser for x være helt borte i flere dager, for så plutselig å smelle inn så tårene spruter, og så kan man være helt ferdig igjen. Når man er i en slik "ferdig"-periode så kan man innbille seg at man faktisk er ferdig, og så kommer tilbakefallet så det smeller 5 minutter etterpå.

Derfor kan gutten uten å lyve si at han er helt ferdig, men det er en sannhet som kanskje holder i to minutter eller i hundre år. Umulig å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og nå har jeg faktisk lyst til å begynne å være like dum som han. Kanskje jeg skal gå rundt å kjøpe dyre gaver til andre menn? ;)

Jeg tror at han har slått opp med henne, pga vanskeligheter rundt kulturen hennes. Men at hun gjør alt hun kan for å få han tilbake. Mens han gir ikke slipp, men føler på meg at han ikke er ordentlig interessert i å få det til å fungere med henne igjen heller. Men samtidig så vil han ha henne der. Det er min mistanke. Men jeg bør gjerne bare kutte ut alt med han, for dette føles så nedsettende.

Anonymous poster hash: 2cf01...21e

Jeg tror at i muslimsk kultur så skiller man seg ikke, men fortsetter å forsørge kone nr 1, selv om kone nr 2 har blitt den foretrukne sexpartner. Den kona som har født den første sønnen er sjefen i koneflokken.

Mange muslimer holder seg til kun en kone , fordi kone nr 1 ikke nødvendigvis aksepterer å få flere på laget.

Korriger meg hvis jeg tar feil. Jeg er ingen ekspert.

Jeg tror at man må konvertere til islam for å bli muslimkone, noe jeg sterkt fraråder, og er det sånn så er mitt råd enkelt:

"Dump."

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har spurt han om dette har noe med kultur å gjøre,men det nekter han på. Men jeg tror at et fåtall aksepterer dette, og at det beste for meg er å frigjøre meg ifra han. Jeg orker ikke å måtte ha det sånn mer.

Anonymous poster hash: 2cf01...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt han om dette har noe med kultur å gjøre,men det nekter han på. Men jeg tror at et fåtall aksepterer dette, og at det beste for meg er å frigjøre meg ifra han. Jeg orker ikke å måtte ha det sånn mer.

Anonymous poster hash: 2cf01...21e

Det er ditt liv, og du står fritt til å bli med noen som passer deg , eller noen som ikke passer.

Datingperioden handler jo mye om å finne ut av sånt, men du har vel egentlig fått vite at han ikke er optimal for deg. Hvis man står til tap, så er det bedre å gi opp fort, og heller bruke tid og krefter på bedre prosjekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, nå er ikke jeg et geni når det kommer til forhold men selv jeg har fått med meg at når man er sammen med noen så er det litt snodig å kjøpe gaver til eksen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om parfymen er en gave, eller har han gjort henne en tjeneste å kjøpe med? Jeg mener det ikke trenger å være noe galt i å være venn med eksen. Det kan være en helt annen (og ufarlig) kjærlighet enn den han føler for deg.

Anonymous poster hash: b42d7...6a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...