Gå til innhold

Jeg får alltid jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En annen årsak til at jeg syntes du skulle søke hos de mest populære og de som har de mest profesjonelle HR folkene, er fordi det hadde vært interessant å se om de også ble lurt av skuespillet ditt.

Hvem vet, kanskje hadde du og det du "oppnår" på intervjuer rettet fokus mot hvor tilfeldige de intervjuene kan være i forhold til hvem som faktisk vil gjøre den beste jobben, på lang sikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du liker det. Selv elsker jeg å være på jobbintervju, hvor all oppmerksomhet er rettet mot meg. Men jeg lyver aldri, så jeg kunne ikke søkt på en jobb jeg ikke ville ha.

Anonymous poster hash: 1cc84...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ts har en master i psykologi så er det forundelig at h*n viser så lite empati med andre som h*n gjør. Dessuten synes jeg opplegget er forkastelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen.. du er jo ikke den best kvalifiserte - så fremt det ikke er jobb som skuespiller du søker på.

Det vet jo ikke de...

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte selv å gjøre det samme når jeg var yngre, flere ganger. Egentlig bare for treningen sin skyld...men så fant jeg ut at det faktisk er mange stillinger hvor de helst vil ha folk til ASAP, og at det koster mye penger å rekruttere folk. Det som kanskje er en uskyldig ting for deg, kan være en veldig kostbar og krevende affære for andre.

Vet ikke hvilken bransje dette er, men det finnes bedrifter og folk som fanger opp useriøse jobbsøkere, og som deler dette mellom seg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ts har en master i psykologi så er det forundelig at h*n viser så lite empati med andre som h*n gjør. Dessuten synes jeg opplegget er forkastelig.

Kan du forklare hvordan jeg viser lite empati?

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke en jobb du skal være på? Eller har du så mye fritid i jobben din at du kan være borte flere timer i uka flere ganger uten at de blir mistenksomme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke en jobb du skal være på? Eller har du så mye fritid i jobben din at du kan være borte flere timer i uka flere ganger uten at de blir mistenksomme?

Har jeg sagt at jeg er borte flere timer i uken? Dessuten er det noe som heter fleksitid.

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jo ikke de...

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Nei, men du vet at du ikke er den best kvalifiserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare hvordan jeg viser lite empati?

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Du skjønner det virkelig ikke av deg selv en gang?

Det blir som et spill for meg, og jeg synes det er så gøy med dette spillet. Ofte søker jeg på jobber bare for å få komme på intervju. Mange er det 30-40 søkere på. Men i det siste har jeg fått litt dårlig samvittighet... Er det feil å søke på jobber som jeg ikke har tenkt til å begynne i?

Tror du virkelig at det er ok å ødelegge andres sjanse til å få jobben? Du eier ikke empati over for de andre søkerne når du gjør dette kun fordi det er et spill for deg.

Anonymous poster hash: 550e2...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner det virkelig ikke av deg selv en gang?

Tror du virkelig at det er ok å ødelegge andres sjanse til å få jobben? Du eier ikke empati over for de andre søkerne når du gjør dette kun fordi det er et spill for deg.

Anonymous poster hash: 550e2...6d0

Men når jeg takker nei så går jo jobben til neste på lista.

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men du vet at du ikke er den best kvalifiserte.

Det vet jo ingen. Jeg er jo den beste til å være på intervju, det er det eneste jeg vet helt sikkert.

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare ex.phil ja. Fikk A på det, men huske lite av det nå :) ts

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Jaha, du har master i psykologi og så har du bare hatt Ex.phil, men ikke Ex.fac? Det rimer vel ikke helt da disse fagene må man gjennom på årsstudiet uansett - både profesjonsstudenter og bachelorstudenter (som senere ofte velger masterstudier) :)

http://www.uio.no/studier/program/psykologi/oppbygging/ (ved UiO)

Bachelorprogrammet i psykologi er et fulltidsstudium over tre år på 180 studiepoeng. Programmet er sammensatt slik:

  • Fordypning i psykologi (120 studiepoeng)
  • Frie emner (40 studiepoeng)
  • Ex.fac. (10 studiepoeng)
  • Ex.phil.(10 studiepoeng)

http://www.hil.no/studiekatalog/psykologi2 (HiL)

Endret av extra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jo ingen. Jeg er jo den beste til å være på intervju, det er det eneste jeg vet helt sikkert.

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Men når du takker nei til jobbene så vet du jo ikke om du faktisk kan gjøre jobben?

Du tar jo ikke jobber fra andre, kandidat nr. 2 får den jo - og lønna, og gjør muligens jobben bedre.

Så jeg ser ikke helt greia her..........................

Anonymous poster hash: bd799...522

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hva når du virkelig skal skifte jobb, og du søker på et sted hvor du har vært på intervju tidligere, og takket nei, hva sier du da som begrunnelse for at du takket nei sist gang, men nå ønsker jobben?

Og hva sier du vanligvis som begrunnelse for at du ikke ønsker jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at noen av dere vil ha tips. Hvis ti stykker ber om tips så skal jeg lage et innlegg til dere om hvordan jeg får jobbene. Jeg har en master i psykologi da, så har jo lært noe der. ts

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

Ja, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, du har master i psykologi og så har du bare hatt Ex.phil, men ikke Ex.fac? Det rimer vel ikke helt da disse fagene må man gjennom på årsstudiet uansett - både profesjonsstudenter og bachelorstudenter (som senere ofte velger masterstudier) :)

http://www.uio.no/studier/program/psykologi/oppbygging/ (ved UiO)

Bachelorprogrammet i psykologi er et fulltidsstudium over tre år på 180 studiepoeng. Programmet er sammensatt slik:

  • Fordypning i psykologi (120 studiepoeng)
  • Frie emner (40 studiepoeng)
  • Ex.fac. (10 studiepoeng)
  • Ex.phil.(10 studiepoeng)

http://www.hil.no/studiekatalog/psykologi2 (HiL)

Er flere typer ex.fax vet du. Er ikke alle som er rettet mot filosofi.

Anonymous poster hash: 2bde7...2ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tenkt på det ryktet du opparbeider deg i bransjen (dersom du jobber innenfor en spesifikk bransje da)? Fagmiljøene i Norge er små, og dersom du stadig vekk går på jobbintervjuer og takker nei til jobben vil du fort kunne få et rykte på deg for å være særdeles useriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...