Gå til innhold

Snart IVF, skal jeg teste hjemme selv om jeg er gravid eller skal jeg teste til legen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal snart starte IVF behandling, så lurer på når jeg skal teste om jeg er gravid om jeg skal teste selv hjemme eller dra på legen å ta blodprøve eller urinprøve ?

Anonymous poster hash: bd2d7...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvilken klinikk du tilhører. Noen av de offentlige tar blodprøve av alle. Jeg tviler på at det komme noe særlig ut av det. Et toalettbesøk hjemme og 3 min ventetid har funket veldig bra her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På klinikken min (privat) gjorde vi begge deler, fikk en dato for hjemmetest (...testet selvsagt en del før, for datoen var 18 dager etter uttak eller noe sånt), men deres prosedyre inkluderte også blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til sykehuset for en blodprøve.selv når jeg hadde testet hjemme med negativt svar og fått mensen,måtte jeg ta blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til sykehuset for en blodprøve.selv når jeg hadde testet hjemme med negativt svar og fått mensen,måtte jeg ta blodprøve.

Man kan si nei. Jeg hadde ikke ønsket ytterligere jobbfravær og stresset med en blodprøve som et slags halmstrå med negativ test og pågående menstruasjon. Endret av Biloba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dager fra man putter egget tilbake skal det gå før man skal teste seg ?

Anonymous poster hash: bd2d7...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange dager fra man putter egget tilbake skal det gå før man skal teste seg ?

Anonymous poster hash: bd2d7...a3b

Ulike klinikker har litt ulik policy. Det regnes fra egguttaket, ikke fra innsett, siden man kan sette inn egg som er 2-5 dager gamle. Vi fikk 2 uker, altså egguttak mandag, testdag tirsdag 2 uker senere. Hvis testdato settes senere, vil mange negative ha fått mens før testtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...