Gå til innhold

Skal kjøpe ny pc


Sisyfosine

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe pc og vil ha en jeg kan spille dataspill på, men som jeg også kan bruke til skole. Noen som har tips til hvilke pc jeg kan kjøpe?

Skal være bærbar og mellom 3000-9000kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å styre unna Acer. De har den dårligste servicen som er, og kvalitetsfølelsen på maskinene deres er fraværende.

Hva spill skal du spille på den? Ganske avgjørende for hvor kraftig maskin du trenger.

Skal den brukes på skolen, eller bare til skolearbeid hjemme? Litt å si på vekt om den skal fraktes frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er imponerende at du kommer med konkrete anbefalinger til maskiner uten å vite mer om behovet til trådstarter.

En laptop med 17" skjerm er ikke spesielt hendig å ha med seg på skole. Er det høgskole er den for stor, de er tung å bære med seg sammen med alle bøker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å styre unna Acer. De har den dårligste servicen som er, og kvalitetsfølelsen på maskinene deres er fraværende.

Hva spill skal du spille på den? Ganske avgjørende for hvor kraftig maskin du trenger.

Skal den brukes på skolen, eller bare til skolearbeid hjemme? Litt å si på vekt om den skal fraktes frem og tilbake.

Skal vel brukes på skolen ja, så en lett en hadde vært greit.

Er vel egentlig bare sims og Harry Potter-spill jeg er ut etter :P Hehe.

Er litt teknologisk-utfordret, så en enkel pc er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er imponerende at du kommer med konkrete anbefalinger til maskiner uten å vite mer om behovet til trådstarter.

En laptop med 17" skjerm er ikke spesielt hendig å ha med seg på skole. Er det høgskole er den for stor, de er tung å bære med seg sammen med alle bøker osv.

Jeg gikk ut ifra det TS skrev men jeg kunne selvfølgelig gjort som deg å spørre litt mer nøyaktig som du gjorde.

Men det er jeg litt lei av å gjøre siden ofte får jeg null svar. Så da gikk jeg bare ut ifra hva TS spurte etter. (no offense til deg TS, snakker generelt sett)

Lenovo Z50-70 15.6" Full HD 4.995,-

Lenovo Z50-70 15.6" Full HD 6.995,-

bedre CPU og mer ram

Begge veier 2.5 kg (har ikke funnet så mange som veier mindre enn det og samtidig passer til litt spilling)

Batteri, skal vist vare i 5 timer.

15" skjerm synes jeg er minimum om du skal få noe ut av å surfe på nettet og spille, selvfølgelig er det forsatt mulig på en 13" men det får du selv bestemme. Kan sikkert finne noen som er den størrelsen også.

Om du har et budsjett på 9000.- så hadde jeg kanskje gått for denne ASUS X550JK 15.6" Full HD matt til 8995.-

Jeg synes egentlig det er litt overkill hvis du skal bare spille spill som Sims og Harry Potter.

Så det holder sikkert med den første pcen jeg linket til.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...