Gå til innhold

Hva kan jeg spise etter mandeloperasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp operert mandlene mine, og har derfor veldig vondt.. Sliter med å få i meg mat, og det lille av suppe jeg har spist gir ikke så mye næring.. Spiser lollipop på pinne, men ellers har jeg dårlig fantasi.. Noen gode tips?

Anonymous poster hash: 790ad...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hermetisk pære som du moser (sammen med fruktsaften) med stavmikser. Det hjalp meg. Det ødela riktignok hermetiske pærer for meg i flere år etterpå, men der og da var det noe av det jeg klarte å få i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

- Milde smoothies/mosede bær

- Potetmos, gulrotmos, blomkålmos, osv. Kok opp grønnsaker til de er møre, mos de, ha gjerne både smør og fløte i, samt litt salt og pepper (og muskat)

- Saftis (for å kjøle)

- Buljong/Kraft

- Varm og kald te

- Youghurt/Kesam

Forøvrig, et lite tips: Bruk Corsodyl e.l. slik at det ikke går betennelse/verk i op-sårene. Ellers kan det hende at du ender opp med en djevelsk stålånde som ikke er fordelaktig hvis du skal på date. Tro meg, jeg har vært der.

Ønsker deg snarlig helbred og god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har nettopp operert mandlene mine, og har derfor veldig vondt.. Sliter med å få i meg mat, og det lille av suppe jeg har spist gir ikke så mye næring.. Spiser lollipop på pinne, men ellers har jeg dårlig fantasi.. Noen gode tips?

Anonymous poster hash: 790ad...6cc

Mandelpudding?

Anonymous poster hash: 36179...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp igjen denne jeg! Noe annet som funker å spise? 

Kan du spise grøt av forskjellige typer, som ikke rasper i halsen, som f.eks smørgrøt?

Anonymous poster hash: 36179...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Kan du spise grøt av forskjellige typer, som ikke rasper i halsen, som f.eks smørgrøt?

Anonymous poster hash: 36179...bc9

 

Takk for tips! Men jeg er ikke noe glad i grøt, klarer nesten ikke å få det ned til vanlig. Men er fett og meieriprodukter litt dumt mtp at det setter seg i sårene og kanskje råtner? Eller er det at det råtner bare noe jeg har fått for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avkokte havregrun. Masse næring og greit å svelge.

Kok 1,5 liter vann. Tilsett 1 dl. Havregryn og bittelitt salt. Rør rundt og la det koke i 5 til 10 minutter. Smak til med sukker som du rører uti til det er oppløst. Sil alt i et melsikt og kast havregrynene drikk avkoket. Du lan ha det i en drikkeflaske.

Ellers er der flere tråder om most mat, flytende mat ol på forumet du kan søke på.

Anonymous poster hash: 08ee7...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Men jeg er ikke noe glad i grøt, klarer nesten ikke å få det ned til vanlig. Men er fett og meieriprodukter litt dumt mtp at det setter seg i sårene og kanskje råtner? Eller er det at det råtner bare noe jeg har fått for meg?

Vet ikke. Har du ikke fått informasjonsskriv fra sykehuset, om hvilken type matvarer du bør unngå og hvilke du kan spise?

Anonymous poster hash: 36179...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoodies, yoghurt, diverse is, ulike typer grøt, pudding, varm melk med honning? :)



Anonymous poster hash: 8a3f8...9da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vet ikke. Har du ikke fått informasjonsskriv fra sykehuset, om hvilken type matvarer du bør unngå og hvilke du kan spise?

Anonymous poster hash: 36179...bc9

 

Jo, jeg har egentlig det. Men vanskelig, for det frister liksom ikke helt mye av det :P Har luka ut noe av det som jeg kan spise.. men vil ha litt annet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Smoodies, yoghurt, diverse is, ulike typer grøt, pudding, varm melk med honning? :)

Anonymous poster hash: 8a3f8...9da

 

Takktakk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoodies, yoghurt, diverse is, ulike typer grøt, pudding, varm melk med honning? :)Anonymous poster hash: 8a3f8...9da

Hun skal ikke ha varmt å drikke etter en mandeloperasjon!

Is og gele eller andre kalde ting for å kjøle ned.

Anonymous poster hash: 08ee7...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Jeg spiste en del barnemat etter at jeg fjernet mandlene. Etter to dager med saftis var jeg gørrlei is i evigheter etterpå.

"Grøt" av kokte bær smaker jo også godt når det er avkjølt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste loff med leverpostei i knøttsmå biter og uten skorpe, og det var det det gikk i i ca. en uke. Har ikke spist leverpostei siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smeltet sjokolade  :danse:

 Varm, smeltet sjokolade nedover en sår og nyoperert hals med åpne sår høres direkte smertefullt ut.

Anonymous poster hash: 1830b...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Varm, smeltet sjokolade nedover en sår og nyoperert hals med åpne sår høres direkte smertefullt ut.

Anonymous poster hash: 1830b...a36

Med åpne sår høres alt smertefullt ut syntes nå jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...