Gå til innhold

Hvit kjole i venninne sitt bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun tør jo ikke å svare nei, av redsel for å fremstå som en bridezilla. Syns ikke du burde ha spurt, men tatt det som en selvfølge. I og med at de ikke har skrevet dresskode så er det ikke noe formelt bryllup, så du kan regne med at bruden ikke har noen ekstravagant brudekjole. Fullt mulig at hun ikke har slør eller slep f eks. Og tenk om brudekjolen er eggeskallfarget, mens din er kritthvit, da har du hvitere kjole enn bruden... Dersom du kun har èn kjole og den er hvit, så vil du faktisk trenge flere kjoler i løpet av livet ditt uansett..

Anonymous poster hash: 595ad...b85

Jeg skrev ikke til henne at jeg tenker å bruke en hvit kjole - spurte mer generelt om dresscode, og at jeg har hørt om diverse fargeregler, og hva som er greit i deres bryllup. Sånn sett tror jeg ikke hun vil føle seg presset til å si ja til alle kjoler, i og med at jeg ikke har sagt at jeg har denne hvite kjolen jeg kunne tenke meg å bruke. Mer at jeg ikke har bestemt meg, og trenger litt veiledning.

Synes det virker som om folk blir utrolig lett fornærmet her inne. Greit at man skal gifte seg, men alt vi gjestene gjør og spør om er ikke for å ødelegge eller lage dårlig stemning for bruden. Hun er tross alt en av mine beste venner, og jeg unner henne et drømmebryllup!

Anonymous poster hash: ffc16...1a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke naturlig at brudeparet kler seg hakket mer pyntet enn det de oppgir som dresskode? Det skal i alle fall vi gjøre. For oss spiller det ingen rolle hvilken farge gjestene har på kjolen, om det er svart, hvit, rød eller kufiolilla.

Hvis jeg hadde valgt en enkel, hvit kjole, uten hårpynt eller slør, ville jeg neppe likt at en av gjestene kom i en hvit kjole. Når det ikke er en dresskode er det vanskelig å vite hvor pyntet brudeparet er, da ville jeg enten prøvd å finne ut hva bruden og brudgommen (det hender han også har en mening) ville synes om jeg kom i en hvit kjole.

Et annet "problem" er at stadig flere bruder velger lyse farger på kjolen i stedet for helt hvitt eller elfenben etc. I sånne tilfeller synes jeg bruden har et visst ansvar for å ha en kjole som er mer pyntet enn dresskoden. Når jeg leser her virker det som enkelte synes det er katastrofe hvis en av gjestene har samme farge på kjolen som bruden har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mange foreslår at du skal spørre bruden. Det er dessverre ikke nok. Den gang jeg giftet meg, så kom en av venninnene mine i en enkel, hvit sommerkjole. Noe jeg syntes var helt ok. Ikke minst fordi venninnen min var student og hadde dårlig råd, så hun hadde valgt en kjole hun hadde fra før.

Noe jeg heldigvis ikke hadde fått vite før senere, var at min svigermor hadde skjelt ut venninnen min for kjolefargen. Min stakkars venninne kjente bare noen få i selskapet, og følte seg ung og usikker. Min idiotiske svigermor ødela hele dagen for henne.

Så for din egen del, TS, unngå hvitt.

Endret av Hulderen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mange foreslår at du skal spørre bruden. Det er dessverre ikke nok. Den gang jeg giftet meg, så kom en av venninnene mine i en enkel, hvit sommerkjole. Noe jeg syntes var helt ok. Ikke minst fordi venninnen min var student og hadde dårlig råd, så hun hadde valgt en kjole hun hadde fra før.

Noe jeg heldigvis ikke hadde fått vite før senere, var at min svigermor hadde skjelt ut venninnen min for kjolefargen. Min stakkars venninne kjente bare noen få i selskapet, og følte seg ung og usikker. Min idiotiske svigermor ødela hele dagen for henne.

Så for din egen del, TS, unngå hvitt.

Godt poeng. Selv om det er greit for brudeparet kan andre gjester reagere, men forhåpentlig ikke så ille som din svigermor. Det tryggeste er nok å unngå hvit kjole.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mange foreslår at du skal spørre bruden. Det er dessverre ikke nok. Den gang jeg giftet meg, så kom en av venninnene mine i en enkel, hvit sommerkjole. Noe jeg syntes var helt ok. Ikke minst fordi venninnen min var student og hadde dårlig råd, så hun hadde valgt en kjole hun hadde fra før.

Noe jeg heldigvis ikke hadde fått vite før senere, var at min svigermor hadde skjelt ut venninnen min for kjolefargen. Min stakkars venninne kjente bare noen få i selskapet, og følte seg ung og usikker. Min idiotiske svigermor ødela hele dagen for henne.

Så for din egen del, TS, unngå hvitt.

Herlighet! I det tilfellet der brøt din svigermor i mye større grad sosiale koder enn den stakkars venninnen. Noen folk eier bare ikke skam altså.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg heldigvis ikke hadde fått vite før senere, var at min svigermor hadde skjelt ut venninnen min for kjolefargen. Min stakkars venninne kjente bare noen få i selskapet, og følte seg ung og usikker. Min idiotiske svigermor ødela hele dagen for henne.

Så for din egen del, TS, unngå hvitt.

Håper du har sagt i fra til din svigermor at oppførselen hennes var bak mål? Og at hun muligens bør bed om unnskylding til venninen din!

Anonymous poster hash: d3d3a...25b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...