Gå til innhold

Hvorfor er det tabu å ta plastisk kirurgi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Evans

Det beste er jo om folk kan være slik de er født. "En får værra som er, nårn itte vart som en sku, inni er vi like både je og du".

Jeg forstår at folk tar plastisk kirurgi om det er medisinsk eller om det er noe som går så mye utover den psykiske helsen, men det er allikevel viktig å holde fast på at vi er født ulike med alle våre egne rariteter og at vi heller bør lære seg å like det som er særegent ved egen og andres kropp.

Dessuten er det et kirurgisk inngrep, og dermed ikke uten en fare for komplikasjoner og risiko.

Hvis vi kommer til en tilstand hvor det er helt normalt, og helt akseptert at om man er misfornøyd med øre, nese eller pupper, så legger man seg under kniven og fikser på det, er jeg redd det vil bli liten aksept for å være naturlig og at det vil bli et press på de som ikke har fisket på utseende, men heller ikke er ”perfekte”.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Jeg skjønner ikke hvorfor andre folk bryr seg egentlig... Man gjør da hva man selv vil med sitt eget utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er tabu, men derimot så er det jo litt sexy med folk som har selvtillit til å

være som man er født.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg synes ikke det er tabu, men derimot så er det jo litt sexy med folk som har selvtillit til å

være som man er født.

Dvs. at du synes 95% av Norges befolkning er sexy?

Anonymous poster hash: be8a8...6f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er noe tabu. Tror nordmenn generelt er mye mer fordomsfulle enn andre naar det gjelder kosmetisk kirurgi. Jeg bor i Korea, og her er det veldig vanlig med kosmetisk kirurgi. For all del, det er ikke ok at ungdommer fikser paa utseende, som dessverre er vanlig her. Men jeg mener naa at er man en voksen person og hard raad til det, saa har en da rett til a fikse paa utseende hvis det er det en vil. Det er selvfolgelig ikke bra hvis en gaar helt over styr og odelegger kroppen/ansiktet med for mye tull, men om jeg har penger og velger a operer nesen min, saa er det mitt valg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu her er pen ass! Sexy bitch

617205-11-1290917218045.jpg



Anonymous poster hash: 5909c...507
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil se sånn ut når jeg blir stor

article-0-02AC919A00000578-592_468x567.j



Anonymous poster hash: 5909c...507
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bitch Pudding

Hu her er pen ass! Sexy bitch

617205-11-1290917218045.jpg

Anonymous poster hash: 5909c...507

Jeg tror det der er en han. lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner klager stadig over utseendet og opererer seg, samtidig klager de over at mennene kun velger dem for utseendet.

Anonymous poster hash: 5e4ae...7e2

Ser ikke hva som er galt med den tankegangen. Når de bra mennene legger vekt på utseendet som en del av seleksjonsprosessen må kvinnene rette seg etter det eller velge en mindre bra mann. Det kan føles urettferdig eller irriterende, men om den ekstra innsatsen er verdt gevinsten gjør man det for det.

Endret av Eriks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bitch Pudding

Ser ikke hva som er galt med den tankegangen. Når de bra mennene legger vekt på utseendet som en del av seleksjonsprosessen må kvinnene rette seg etter det eller velge en mindre bra mann. Det kan føles urettferdig eller irriterende, men om den ekstra innsatsen er verdt gevinsten gjør man det for det.

lol

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns argumentet "kun for de som virkelig trenger det" er så dumt. Jeg vil tro at alle som gjør noe så dyrt og drastisk føler at de trenger det. Ingen opererer seg for moroskyld, uansett om andre syns vedkommende "var pen nok fra før/ikke trengte det".

Anonymous poster hash: 0cc5f...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er idiotisk og navlebeskuende å bruke tusenvis og risikere egen helse for å ta plastiske operasjoner når det er gratis å jobbe med egen selvtillit.



Anonymous poster hash: ef4c5...59e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er idiotisk og navlebeskuende å bruke tusenvis og risikere egen helse for å ta plastiske operasjoner når det er gratis å jobbe med egen selvtillit.

Anonymous poster hash: ef4c5...59e

Da står en fritt til å ikke bruke de pengene. Fatter ikke hva som er problemet med at andre opererer seg.

Anonymous poster hash: e6e80...9ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om folk ønsker å bruke penger på kosmetisk kirurgi fremfor f.eks oppussing, bolig, bil, reiser, dyre klær, designervesker, restaurantbesøk og uteliv er det ikke noe galt i det. Jeg er heller ikke kritisk til at folk sminker seg eller på andre måter forandrer sitt utseende. Kroppsbyggere og fitnessutøvere som bruker livet på å forme kroppen sin, har jeg heller ikke problemer med. Folk må få gjøre som de vil med sin tid, sine penger og sitt utseende, så lenge det ikke skader andre.

Om årsaken til at kosmetisk kirurgi er tabubelagt, står det mye bra her:

http://filosofisksupplement.no/etikk-og-kosmetisk-kirurgi/

Anonymous poster hash: 36739...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Slett, ble dobbeltpost av den comic serien som er på første side.


Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu her er pen ass! Sexy bitch

617205-11-1290917218045.jpg

Anonymous poster hash: 5909c...507

Det er ikke en dame, det er Lars Tangen..

Anonymous poster hash: 76a8d...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns nesten det virker motsatt?
Folk spør meg liksom "whaatt?? hvorfor har ikke DU silikon??? alle har jo det! ihvertfall de med så små pupper som deg!"



Anonymous poster hash: 53d30...220
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er idiotisk og navlebeskuende å bruke tusenvis og risikere egen helse for å ta plastiske operasjoner når det er gratis å jobbe med egen selvtillit.

Anonymous poster hash: ef4c5...59e

Man kan også lage møblene sine selv, men de fleste foretrekker å heller kjøpe dem halvferdig og flatpakket på IKEA. Hva folk vil bruke pengene sine på må vel være opp til dem selv. Og hvis silikonen resulterer i en rik mann så tjente man jo faktisk på affæren.

Folk bruker mange titusenvis av kroner for å dra på ferie til et annet land og det eneste man gjør der er å shoppe, ligge på stranden og på være på hotellet. Alt dette kunne man ha gjort mye billigere her hjemme og alt er helt unyttig, men det var det de ville bruke penger på og det må dem vel få lov til.

Anonymous poster hash: 1704e...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på operasjonen. Har aldri tenkt på at det skal være tabu å fikse på nesa si eller noe i den duren. Men så føler jeg ikke at det angår meg noe særlig hva folk gjør med kroppen sin...



Anonymous poster hash: 982b8...4c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser alltid litt på argumenter som "Alle har rett til å gjøre hva de vil, derfor bryr jeg meg ikke".

Så klart alle har rett til å gjøre hva de vil med sine egne penger og sin egen kropp, men det betyr ikke at det er noe spesielt rart eller mangelfullt med mennesker som gjør seg opp tanker rundt andres oppførsel, eller eventuelt kritiserer det de oppfatter som negative handlinger eller tendenser? Jeg kunne skjønt det hvis det var snakk om å nekte folk å bruke sine egne penger på hva de ville, men det er jo ikke saken.

Hvis man ikke tenker noe om hva andre mennesker foretar seg fordi det ikke er lovregulert, så er det en ærlig sak. Likevel vil jeg si det er et dårlig eller misforstått argument mot noe så menneskelig som å gjøre seg opp tanker og meninger om oppførsel.

Endret av Geit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...