Gå til innhold

Den gjennomsnittlige mann og kvinne


Petra75

Anbefalte innlegg

Når det snakkes om gjennomsnittlig utseende, så tar jeg utgangspunkt i det som det virker som er noe "enighet" om i samfunnet. Man mener gjerne at noen modeller eller filmstjerner er sexy. Derav uttrykk som modellpen. Men når det gjelder hvem som er attraktiv er det noe helt annet. Jeg blir ikke tiltrukket av den utseendeskalaen over. Jeg kunne nok funnet en mann som noen syntes så mindre pen ut og synes at han var kjempesøt og sjarmerende. Han blonde fra avengers, jonny depp og den slags er ikke noe jeg er interessert i. Personligheten og væremåte er ikke noe som appellerer.



Anonymous poster hash: 19897...137
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her setter du fingeren på det jeg tenker på. Jeg har aldri sett på Kirsten Dunst som gjennomsnittlig. Hun er da ganske vakker? Maggie Gyllenhaal blir vel også ansett for å være mange menns drøm.

Mens han mannen (husker ikke navnet) er jeg enig i kan ha et gjennomsnittlig utseende.

Har man forskjellig standard for kvinner og menn på hva som anses som gjennomsnittlig pen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser også meg selv som det. Men det jeg lurer på er om det en mener er gjennomsnittlig er det en annen vil kalle pen. Eller stygg.

Hva er definisjonen på gjennomsnittlig, liksom?

Dette blir overfladisk, men du legger jo opp til det.

På sukker kan man sortere etter kroppstype. Slank, atletisk, muskuløs, gjennomsnittlig, et par kilo for mye etc.

Når jeg kun tar med de tre første, så forsvinner 60-70% av damene. Så når det kun gjelder kroppstype jeg kan bli tiltrukket av, så er over halvparten av det opprinnelige utvalget mitt borte.

Da er det vel bare å innse at jeg ser etter ei "godt over gjennomsnittet pen", i og med at det er det det er, å være en slank kvinne i dag.(I tjue og tredveårene snakker vi her).

(Har kanskje funnet ei også nå da, så det er håp selv om man er kresen).

Anonymous poster hash: 364c7...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange gjennomsnittlige menn er interessante, spesielt når de har en gnist over seg og har det lille ekstra. Har han personligheten og stilen og væremåten... :wow:



Anonymous poster hash: 114ff...175
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det en mann som sa dette? Jeg har litt inntrykk av at menn stiller høyere krav til en kvinnes utseende enn til seg selv - og en "gjennomsnittlig kvinne" er da langt penere enn det de anser som en "gjennomsnittlig mann". I hvert fall sånn jeg ser det.

"Average Joe", liksom... han tjukke mannen med litt lite hår. Helt nøytralt ansikt, slitte jeans, og altfor stor t-skjorte. Han er helt gjennomsnittlig ifølge seg selv og sine medkamerater.

Tilsvarende - "the girl next door". En helt vanlig jente - og hun har vi jo sett i filmene. Kirsten Dunst, for eksempel.

Litt ulike krav til "gjennomsnittlig" bare....

Ja, det er det jeg også har inntrykk av. Da er det litt lettere å skjønne hva de mener når de sier at gjennomsnittlige kvinner har det så mye enklere, når de kan gå for å være modeller...

Det er omvendt. Kvinner er mye strengere enn menn når det kommer til å vurdere utseendet til det motsatte kjønn. I en undersøkelse gjort av OKCupid vurderte kvinnene 80% av mennene til å være under gjennomsnittet. Samtidig legger de ikke så mye vekt på denne utseende-vurderingen. Mennene er mye rausere til å vurdere kvinner som gjennomsnittlige eller høyere, men de går etter de diggeste damene.

http://blog.okcupid.com/index.php/your-looks-and-online-dating/

Mine personlige erfaringer er at kvinner veldig lett gir komplimenter til andre kvinner. Maggie Gyllenhaal og Kirsten Dunst er i mine øyne gjennomsnittlige. Kanskje over gjennomsnittet i USA, men ikke om man justerer for overvekt.

Endret av Eriks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig at kvinner er strengere enn menn, men ikke på KG.

Kirsten Dunst er ikke gjennomsnittlig i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Kirsten Dunst er utrolig vakker, langt over snittet. Maggie Gyllenhaal, derimot, har kanskje sjarm, men ikke skjønnhet. I mine øyne.



Anonymous poster hash: b453b...e0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maggie Gyllenhaal er ihvertfall gjennomsnittelig. I mine øyne er det ingenting som utpeker seg som spessielt attraktivt på utseende og det er det jeg definerer som gjennomsnittet. Kirsten Dunst er attraktiv for de aller fleste.



Anonymous poster hash: 08ca0...650
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jeg deler mennesker grovt sett opp i 3 'klasser'....de veldig lite pene. Vi snakker her om de veldig lite heldige sjelene som folk faktisk reagerer negativt på utseendet deres :(

Middelklassen (de gjennomsnittlige) er de aller fleste av oss....de normalt flotte og pene menneskene som får normal oppmerksomhet fra det annet kjønn...de man ser mest av overallt. Fin gruppe med flotte mennesker.

Den siste gruppen mener jeg er de som figurerer på topp 50 vakre/sexy listene....slike som f.eks Johnny Depp og Angelina Jolie. Folk med det type utseende er det ikke veldig mange av. Så derfor mener jeg at folk som kirsten Dunst er innenfor gjennomsnittlig. Hun er veldig pen og flott men ikke en 'fotomodell' ....altså særdeles vakker er hun ikke rent teknisk.

Å være gjennomsnittlig er definitift ikke en negativ greie i min bok. Men noen vil jo på død og liv ikke være 'bare' like vanlig og flott som de fleste andre...noen må jo utmerke seg og fremstå som best og penest uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å være en gjennomsnittlig mann viser seg veldig fort på f.eks. Tinder.

Jenter kan velge og vrake i matcher, og velger dermed kun de mest attraktive mennene - helt uavhengig av hvor de selv stiller på skalaen.



Anonymous poster hash: d0876...586
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tråd om utseende?

Ok, jeg vil tippe den gjennomsnittlige utseende på jente vil si det som som oftest kalles: The girl next door.

Du har sikkert sett henne på film.

Veldig uenig. Jeg syns girl next door typen, det jeg ligger i det iallfall, er knallfine. Alt annet enn gjennomsnittlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig uenig. Jeg syns girl next door typen, det jeg ligger i det iallfall, er knallfine. Alt annet enn gjennomsnittlige.

Legg ut et bilde av en "gjennomsnittlig" dame da, slik du ser det.

Anonymous poster hash: d0876...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

For det hadde vært interressant å se hva damer regner som gjennomsnittlig.

Anonymous poster hash: d0876...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For det hadde vært interressant å se hva damer regner som gjennomsnittlig.

Anonymous poster hash: d0876...586

Gjennomsnittlig er alle tenåringer med extensions og for mye pudder som det går femten av på dusinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å være en gjennomsnittlig mann viser seg veldig fort på f.eks. Tinder.

Jenter kan velge og vrake i matcher, og velger dermed kun de mest attraktive mennene - helt uavhengig av hvor de selv stiller på skalaen.

Anonymous poster hash: d0876...586

Men hva skal man med en match på tinder dersom man ikke har hellet med seg i det virkelige livet? At noen har trykt på en kanpp da de så bilde av meg veier ikke spesielt tungt for å si det mildt..

Anonymous poster hash: b6e16...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittlig er alle tenåringer med extensions og for mye pudder som det går femten av på dusinet.

Få se et bilde er du snill. Siden det går femten på dusinet bør det være enkelt.

Anonymous poster hash: d0876...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...