Gå til innhold

Eldre damer uten folkeskikk


Papirfly

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Noen jeg ikke kan fordra er gamle TIPPEKUNDER.

Er spesielt han ene tippekunden som er helt forferdelig. Han er gammel, sikkert i 60-årene, og han tror at han EIER stedet. Han ser sur og truende ut 24/7. Jeg turte ikke å se på han engang… Han forsyner seg med kaffe når han måtte ønske det (man skal jo egentlig betale for slikt). Verste var at han tok smågodt (han tok sine skitne hender (han er helt svart under neglene) ned i smågodtet hver gang han gikk forbi, og STAKKARS de normale kundene som faktisk så dette). Der jeg jobbet fikk han lov til det ettersom han tippet så mye, men UANSETT; ta det i en skål da!!?? DIREKTE ekkelt. Rørte hvertfall aldri det smågodtet.

Skikkelig gammel altså :fnise: . Han høres ufyselig ut. Hvis jeg hadde arbeidet på et slikt sted, hadde jeg ikke tatt fem øre for å snakke strengt til slike typer, men så er jeg voksen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tinbjo1

Skikkelig gammel altså :fnise: . Han høres ufyselig ut. Hvis jeg hadde arbeidet på et slikt sted, hadde jeg ikke tatt fem øre for å snakke strengt til slike typer, men så er jeg voksen da.

Han er helt forferdelig! Har sluttet for lengst, så bryr meg ikke lenger. Hørt rykter om at hele stedet holder på å gå konkurs, og er ikke akkuratt så rart etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg noen gang har opplevd, var da jeg som 20-åring stod i kø for å kjøpe en kaffe. En eldre dame kommer plutselig og stiller seg ved siden av meg. Så fjerter hun høyt, og jeg flytter meg litt i sjokk.

Så går hun rett bort ved kassen og betaler.



Anonymous poster hash: b97b5...8b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Kanskje ikke heeelt det samme, men en gang så var en venninne og jeg på en svømmehall før det åpnet. Vi var sånn rundt ti år gamle og gikk forbi en haug med eldre menn og kvinner som sto utenfor dørene og røykte og inn til et lokale der hvor billettluken var. Den var stengt. Da billettluken åpnet så gikk venninnen min og jeg til den. Ble da fysisk dyttet hardt tilbake av en eldre mann (en av dem som sto utenfor) som strengt fortalte oss at han hadde kommet først og da skulle han først i køen. O_o

Ja, hva var feil med det?

Eller mener du at dere var de frekke, bare at dere var barn?

Anonymous poster hash: ef666...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Ja, hva var feil med det?

Eller mener du at dere var de frekke, bare at dere var barn?

Mente at det går an å si i fra på en ordentlig måte, og ikke dytte en hardt tilbake. <_<

Hvis noen sniker i køen før meg, så sier jeg i fra at "Unnskyld, men køen er bak meg" + smil. Jeg tar ikke og dytter vedkommende hardt. Det er bare ufint. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente at det går an å si i fra på en ordentlig måte, og ikke dytte en hardt tilbake. <_<

Hvis noen sniker i køen før meg, så sier jeg i fra at "Unnskyld, men køen er bak meg" + smil. Jeg tar ikke og dytter vedkommende hardt. Det er bare ufint. <_<

Joda, ikke allright å dytte. Men du husker det jo fortsatt, sa da gjorde det jo inntrykk, og du lærte sikkert att det ikke er fint å snike.

Anonymous poster hash: ef666...e0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad jeg ikke er den eneste som opplever at eldre kvinner ofte tar seg større frihet en barn og unge gjør. Det var en tidlig morgen når jeg skulle handle på butikken før jeg skulle på jobb, og en dame bare sniker seg inn før meg i køen! Jeg sa "unnskyld, du vet at du er bakers i køen?" og kvinnen svarte så høyt og rungende at jeg fikk helt bakoversveis "Nei det er jeg ikke! Jeg skulle bare titte på avisene!" Jeg sa helt rolig "Om du går ut av køen for å titte på avisene, har du mistet din plass i køen". Da hører jeg bare at hun freser til meg "Pass deg! Jeg er på hugget i dag!". Jeg ble helt sjokkert. Det verste av alt er at denne eldre kvinnen eier den lille Cafeen ved siden av tunnelbanen. Ja, jeg vet hvor jeg aldri skal handle kaffe igjen.

Det er nå du skal gå dit mens hun damen er bak kassen og være kunden fra helvete. Du kan hente inspirasjon her om du trenger:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=209892

:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Joda, ikke allright å dytte. Men du husker det jo fortsatt, sa da gjorde det jo inntrykk, og du lærte sikkert att det ikke er fint å snike.

Jeg husker veldig mye jeg. Ikke alt som har gjort inntrykk, men blir husket likevel. :3

Jeg snek for øvrig ikke før det, og har ikke sneket etter.

Før øvrig så er det ikke alltid enkelt å vite hvem som har kommet først, og ofte er det jo "først til mølla" som gjelder. Hjelper fint lite da å være tidlig fremme et sted hvis man ikke setter seg eller står i kø. Det er jo enkelt noen steder selvfølgelig, man har en dør og der kan man stå eller sitte utenfor. Hvis man derimot virrer vekk fra den døren og det kommer andre til så synes jeg ikke man kan klage på dem for at de har "tatt" plassen. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mormor på 90 som sier litt av hvert og har sterke meninger om det meste. Enten det er vekt, politikk eller utlendinger. :opplyser:

I alle fall, det var i fjor sommer, da jeg var på besøk hos mamma og pappa i hjembyen. Dro til mormor for å hilse på og samtidig treffe kusina mi, mannen hennes og deres datter på 1 år. Kusina mi hadde lagt på seg en god del under svangerskapet og og var enda ganske stor. Mormor laget vaffler, da snakker vi ganske digre vaffelplater. Kusina mi spiste 3 av dem med syltetøy, vi pratet og hadde det koslig. Så roper mormor fra kjøkkenet at det er 1 plate igjen, hvem vil ha den? Jeg vil, jeg kan ta den roper kusina tilbake. Da kommer mormor ut fra kjøkkenet med et forferdet uttrykk i ansiktet og roper tilbake “Nei det får du ikke, så tjukk som du er!!” ... :hakeslepp: .OUCH, stakkars kusine. Jeg ble helt paff og syntes veldig synd på kusina.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...