Gå til innhold

Eldre damer uten folkeskikk


Papirfly

Anbefalte innlegg

:klappe: for mannen!

Ei venninne av meg har barn med en sør-amerikaner, og de har bestemt seg for å oppdra ungen tospråklig. Hun er etnisk norsk, men har trekk som gjør at hun ser litt utenlandsk ut.

En dag var hun på butikken med ungen sin, og snakket spansk til den. Da hører hun noen eldre damer si:

- Å disse utlendingene, kan de ikke lære seg norsk?

Hun går bort til dem og sier:

- Jeg er etnisk norsk. Ungen min oppdras tospråklig, og forøvrig hvor mange språk kan dere?

Herlig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gleder meg til å bli en gammel dame, for da kan jeg glatt gjøre som de gjør i Bingobanden! :lur:

Når er en gammel nok til å gi blaffen i takt og tone da? :klo:

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Har opplevd mye stygt og irriterende fra gamle mennesker, men den værste må være når jeg skulle av bussen når jeg hadde nylig operert foten min. Siden jeg gikk på krykker måtte jeg vente helt til bussen sto stille før jeg reiste meg, og gikk jo ikke superfort heller da gangene er trange for krykker. Det var en gammel dame bak meg, og det var 4 trappetrinn ned på bussen. Da jeg var på trinn nummer to sier dama " SÅ KJAPP DEG DA" og fysisk DYTTER til meg. Det var ikke akkuratt hardt, men med dårlig balanse og krykker i en trapp så falt jeg jo ut av bussen. Klarte heldigvis å ikke ta meg i mot med den opererte foten, men landet langflat med hodet rett i asfalten.

Heldigvis reagerte flere passasjerer, gamla fikk da høre det og bussjåføren og noen andre hjalp meg opp og børstet av meg. En snill herremann fulgte meg også hjem da jeg blødde i panna.

Møkkakjærring. :kjefte: Men snille medpassasjerer :)

Red; Leif

Endret av Bobler
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd mye stygt og irriterende fra gamle mennesker, men den værste må være når jeg skulle av bussen når jeg hadde nylig operert foten min. Siden jeg gikk på krykker måtte jeg vente helt til bussen sto stille før jeg reiste meg, og gikk jo ikke superfort heller da gangene er trange for krykker. Det var en gammel dame bak meg, og det var 4 trappetrinn ned på bussen. Da jeg var på trinn nummer to sier dama " SÅ KJAPP DEG DA" og fysisk DYTTER til meg. Det var ikke akkuratt hardt, men med dårlig balanse og krykker i en trapp så falt jeg jo ut av bussen. Klarte heldigvis å ikke ta meg i mot med den opererte foten, men landet langflat med hodet rett i asfalten.

Heldigvis reagerte flere passasjerer, gamla fikk da høre det og bussjåføren og noen andre hjalp meg opp og børstet av meg. En snill herremann fulgte meg også hjem da jeg blødde i panna.

Møkkakjærring. :kjefte: Men snille medpassasjerer :)

Red; Leif

Slik burde du gjort med :scorpis::heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke gå i detaljer,men det var en gammel dame som så veldig ned på skilsmisse. Ho hadde overhørt at jeg skulle besøke min far, så da følte ho seg privligert til å fortelle meg hvordan ho "aldri hadde besøkt en far som forlater sin familie!"

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, vi her inne hadde blitt en god gjeng med gamle damer, vi har jo vært på KG og samlet inspirasjon fra de uttallige trådene om frekke folk ;)

Jeg har i allefall laget meg en fin liste over ting jeg skal gjøre når jeg blir gammel og kan skylde på alderen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: for mannen!

Ei venninne av meg har barn med en sør-amerikaner, og de har bestemt seg for å oppdra ungen tospråklig. Hun er etnisk norsk, men har trekk som gjør at hun ser litt utenlandsk ut.

En dag var hun på butikken med ungen sin, og snakket spansk til den. Da hører hun noen eldre damer si:

- Å disse utlendingene, kan de ikke lære seg norsk?

Hun går bort til dem og sier:

- Jeg er etnisk norsk. Ungen min oppdras tospråklig, og forøvrig hvor mange språk kan dere?

Jeg blir så tilfreds av å høre slike historier! Elsker at folk tør å si ifra på den måten. Kudos til henne :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så tilfreds av å høre slike historier! Elsker at folk tør å si ifra på den måten. Kudos til henne :D

Ja, jeg synes også det var tøft gjort av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det frekkeste jeg har sett var da en gammel dame skulle gå på bussen. Hun hadde med seg mange tunge handleposer og mente tydeligvis at det var andres oppgave å få de inn på bussen. Så hun slo til en stakkars gutt på kanskje 16 som sto en halvmeter unna med veska si! Han så jo ikke at hun var der engang og skjønte ikke noe.

Har forresten blitt forsøkt påkjørt med en handlevogn av en eldre mann en gang. Han sa et eller annet frekt og så svarte ei av de jeg sto sammen med. Da fortjente visst jeg å bli påkjørt.

Nei, gamle mennesker er rare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det frekkeste jeg har sett var da en gammel dame skulle gå på bussen. Hun hadde med seg mange tunge handleposer og mente tydeligvis at det var andres oppgave å få de inn på bussen. Så hun slo til en stakkars gutt på kanskje 16 som sto en halvmeter unna med veska si! Han så jo ikke at hun var der engang og skjønte ikke noe.

Har forresten blitt forsøkt påkjørt med en handlevogn av en eldre mann en gang. Han sa et eller annet frekt og så svarte ei av de jeg sto sammen med. Da fortjente visst jeg å bli påkjørt.

Nei, gamle mennesker er rare....

Uh,minner meg om når jeg skulle krysse gaten og en sur gammel mann holdt på å kjøre over meg! Jeg måtte løpe når jeg så at han ikke stanset!

Hjertet mitt banket og banket, og mannen snudde seg ikke engang!

I ettertid lurer jeg på om han bare sov bak rattet... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uh,minner meg om når jeg skulle krysse gaten og en sur gammel mann holdt på å kjøre over meg! Jeg måtte løpe når jeg så at han ikke stanset!

Hjertet mitt banket og banket, og mannen snudde seg ikke engang!

I ettertid lurer jeg på om han bare sov bak rattet... :klaske:

Ja, jeg har nesten blitt påkjørt to ganger de siste tre månedene. Ene gangen var det er sur gammal kjerring som så stygt på meg der jeg sto fire cm fra bilen hennes. Unnskyld at jeg holdt på å lage merker på bilen din liksom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venninne sto i kø for å ta heisen, vi har begge barnevogn med oss. Det kommer en gammel dame som stiller seg opp med oss. Mens vi venter titter hun oppi vogna mi å sier ååå for en søøøt baby, og jeg liksom, ja :rodmer: Så kommer vi inn i heisen å så titter hun oppi vogna til venninna mi å sier,. ja den ungen var ikke helt norsk :hakeslepp::fy_fy: Både jeg og venninna mi ble helt målløse, vi håpte vi hørte feil, men det det sto en mann og i heisen så kommenterte hvor frekk kjerringa var... Har aldri opplevd liknende jeg...

Minner meg om bestemora til samboeren min. Hun er vel ikke helt vant med mennesker med mørk hud.

Vi var i bursdagsselskapet til fetteren til samboeren min. Og i den anledning så hadde bursdagsbarnet invitert en kompis av seg som er mørk i huden. Denne fetteren har også en onkelunge som da var rundt 2 år som var veldig nysgjerrig av seg. 2 åringene begynte å glane på han kompisen med mørk hud. Da presterer bestemora å si: "Ja, se på den rare mannen. Har han ikke vasket seg i huden sin". Mens hun småler og koseprater med barnebarnet.

Hun sa det jo så høyt at både kompisen og jeg hørte det. Jeg ble så paff der og da, men turte ikke å si noe. Men det hadde vel ikke nyttet heller. For etter 7 år har jeg lært at det ikke er lurt å komme i konflikt med samboers familie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kortversjonen

Setting: fullt venteværelse hos legen, noen somaliske damer har med seg en unge som leker litt rundt omkring.

Gammel dame1 (høyt): Det er veldig så mange mørkhudede det er i byen her nå?

Gammel dame 2: ja, det er mange mørkhudede her, spesielt på torvet...

Gammel dame 1 (fortsatt høyt): ja, her skulle han Breivik ha vært! Hehe...

Meg : :hakeslepp::kjefte: ba kjerringa passe kjeften sin eller dempe seg, for det der var fryktelig upassende og støtende og alle rundt henne var ikke interessert i å høre slikt prat. Er sååååå glad jeg sa ifra!!!!!

Endret av kaprifolen
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med gamle damer og køkultur? Var på Strømstadfergen og stod i laaaang kø for å ta heisen ned til bildekket med barnevogn på slep. Så kom det to eldre damer snikendes bakfra, de var ganske langt bak oss, men jeg kunne se hvordan de "diskrèt" snek seg fremover i køen for hver heisfull. Da det var vår tur kom de fra hver sin side og presset seg inn i heisen rett foran nesa på oss. Jeg ble helt paff der jeg sto...

Var og handlet i dag, hadde en slik kurv man bærer og sto i kø for å betale. Den eldre damen dultet i meg flere ganger med vogna si og klarte til slutt faktisk å presse meg helt ut på siden av køen. I tillegg åpnet kassa ved siden av (to slike mot hverandre), men hun bare smilte pent til dem som lurte på om hun ville gå der at neida, hun sto i denne køen hun. Mon tro om jeg bare var usynlig for henne siden jeg ikke hadde vogn? Jeg fikk betale før henne da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg var på matbutikken med mamma en gang og mens vi stod i kø så prøvde en eldre dame å "diskrè" snike seg inn foran mamma så mamma skyver vognen sin fremover slik at hun ikke klarer det... til slutt gir damen opp og ser stygt på mamma mens hun sier "jeg skal bare ha denne isen så kan jeg gå foran deg??" mamma sier sarkastisk tilbake at "ja ok, siden du spør så pent" og da snur venninnen til denne eldre damen seg (hun stod foran mamma i køen) og rotter seg sammen med henne ved å si at "hun er sammen med meg" selv om de hadde hver sin bunke med varer og skulle betale hver for seg... jeg ser at mamma blir litt forfjamset og da sier jeg ganske høyt: "er det ikke morsomt mamma, de eldre sier at folk på MIN alder ikke eier oppdragelse!". Da ble det stille gitt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren min er ganske ung og har alltid hatt masse venner fra forskjellige land med forskjellige farger, men i de siste årene har hun blitt mer og mer rasistisk. Tror ikke hun mener noe vondt med det, men synes det er så rart at hun plutselig går fra å bruke ord som iraker eller somalier til å bruke sandapekatt og hottentott. For så å le av seg selv og hvor morsom hun er.

Hun har også alltid syntes at nesepiercingen min og den bittelille tattoveringen min er såå fint, men nå snakker hun plutselig dritt om det og er nødt til å kommentere hvor forferdelig stygt det er hver gang hun møter meg.

Så det er kanskje noe i det at de blir sånn med åra :sjenert:

Jeg har også opplevd fæle gamle damer på bussen. Jeg er egentlig fryktelig glad i sånne rare damer, så jeg oppfører meg alltid høflig og hyggelig og slår gjerne av en prat.

Dette skjedde på en buss i rush-tida. Det var fullt og en eldre dame med stokk endte opp med å stå. Jeg hørte på musikk og var i min egen verden, men ble etterhvert oppmerksom på at hun spurte etter et sted å sitte.

Så jeg tok ute øreproppene og snudde meg litt rundt og spurte om hun ville sitte her. Før jeg rakk å reise meg så dælja un veska si trynet mitt og sa fornærmet "det er for seint nå". Folk reagerte rundt om i bussen. Jeg ble bare sittende på trass. Gudene vet hva hun hadde i veska, for jeg fikk den blåveisen på kinnet iløpet av dagen.

Har nesten vært redd for å tilby seter eller hjelp i det hele tatt etter det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...