Gå til innhold

Svimmel, blir blå og nesten besvimer


samgte

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner seg igjen i mine symptomer? Og vet hva dette kan komme av?

I de to siste dagene har jeg vært kjempe svimmel, og kroppen min blir bare mer og mer nummen. Spesielt ved munn, armer, legger og kjenner det VELDIG i fingrene. Fingrene mine kan bli helt blå hvis jeg anstrenger meg litt. Har vært syk ganske lenge, men legene finner ingen feil på NOEN prøver, og de har testet meg for alt som kan testes for. Ikke stoffskifte, normal hemoglobin nivå (noe høy, men ikke over normalen). Har vært på legevakten, fastlegen min, hos en annen privat fastlege og diakonhjemmet.

Det stopper når jeg ligger på ryggen, men når jeg sitter eller beveger meg så kjenner jeg at jeg til tider holder på å besvime. Mister følelse og fingrene blir blå.

Alle blodverdier og andre prøver er helt normale. Men er det noen som kjenner seg igjen i dette? Er dette noe som går over? Har ikke virus i kroppen heller. Slo negativt ut på blodprøve. Jeg holder til tider på å kaste opp. Men kvalmen kommer og går. Jeg er ikke gravid heller om noen kanskje kan spekulere i det. Håper på svar og at noen har noen tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å nevne at jeg svetter en del hvis jeg anstrenger meg også, snakker om å bare gå til dusjen liksom.. Og jeg svetter aldri! Ikke engang under joggeturer engang nesten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Glemte å nevne at jeg svetter en del hvis jeg anstrenger meg også, snakker om å bare gå til dusjen liksom.. Og jeg svetter aldri! Ikke engang under joggeturer engang nesten...

Du svetter av anstrengelsen bare ved å gå på badet, men du klarer joggeturer uten å svette. Dette henger ikke sammen. Hva mener du egentlig?

Uansett, jeg forstår at dette er plagsomt for deg i seg selv. At det ikke gir noe utslag på blodprøver og andre undersøkelser, er merkelig.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svetter av anstrengelsen bare ved å gå på badet, men du klarer joggeturer uten å svette. Dette henger ikke sammen. Hva mener du egentlig?

Uansett, jeg forstår at dette er plagsomt for deg i seg selv. At det ikke gir noe utslag på blodprøver og andre undersøkelser, er merkelig.

Å, ser det kanskje ble litt feil formulert. Men det jeg mente var at normalt sett svetter jeg aldri, nesten ikke på joggeturer engang. Men nå trener jeg altså IKKE.. Det var bare for å si at jeg aldri svetter.. Men nå som jeg er så dårlig begynner jeg småsvette (jeg mener ikke skikkelig skikkelig svette) bare jeg skal gå til badet.. Jeg vet ikke hva det kommer av..

Enig, det er merkelig. Ringte legevakten, og hvis det ikke bedret seg snart måtte jeg komme inn igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Å, ser det kanskje ble litt feil formulert. Men det jeg mente var at normalt sett svetter jeg aldri, nesten ikke på joggeturer engang. Men nå trener jeg altså IKKE.. Det var bare for å si at jeg aldri svetter.. Men nå som jeg er så dårlig begynner jeg småsvette (jeg mener ikke skikkelig skikkelig svette) bare jeg skal gå til badet.. Jeg vet ikke hva det kommer av..

Enig, det er merkelig. Ringte legevakten, og hvis det ikke bedret seg snart måtte jeg komme inn igjen..

Dette ble klarere. Kanskje jeg reagerer tregt, er ganske trett nå :). Du kunne trenge å komme til utredning på sykehus, for dette er virkelig ikke noe å ta lettvint på. Nå tenker jeg på legen din som heller burde få deg innlagt. Hvordan er blodtrykket ditt?

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig beleilig at det er rundt juletider ;) Jeg får se det an i morgen om jeg drar til legen min. Men hun er jo alltid opptatt... de sa jeg kunne komme til legevakten ihvertfall. Aner ikke blodtrykket. Det er vel det eneste de ikke har målt/tatt tester av tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Veldig beleilig at det er rundt juletider ;) Jeg får se det an i morgen om jeg drar til legen min. Men hun er jo alltid opptatt... de sa jeg kunne komme til legevakten ihvertfall. Aner ikke blodtrykket. Det er vel det eneste de ikke har målt/tatt tester av tror jeg...

Spør om å få en akuttime. Dette er ikke normalt. Forlang at legen henviser deg til utredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må komme deg til en skikkelig undersøkelse , dette er jo ikke normalt. Høres ut som om du har en dårlig lege hvis dette ikke blir tatt bedre tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må komme deg til en skikkelig undersøkelse , dette er jo ikke normalt. Høres ut som om du har en dårlig lege hvis dette ikke blir tatt bedre tak i.

De har forsøkt alt, har vært på masse sjekker. Men jeg gir det 1-2 dager til, og i mens har jeg kjøpt masse vitaminer på butikken, og gitt kroppen et skikkelig vitaminsjokk ;) Så får håpe det hjelper! Takk for svar forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart om du ikke har vært på kardiologisk utredning. Høres ut som kroppen din ikke klarer å transportere nok blod og oksygen rundt. 24-timers EKG og arbeids-EKG bør absolutt være første post med de symptomene du beskriver. Anbefaler deg å bytte fastlege, da denne er helt inkompetent som ikke har henvist deg



Anonymous poster hash: 77ee3...292
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 år.. Men jeg tror kanskje jeg selv har funnet årsaken. Jeg går på en litt høy dose antidepressiva, og fant ut at jeg ikke gadd mer da jeg har funnet litt mer glede i livet (det kan forsåvidt være antidepressivaene, men).. Så jeg har bråsluttet. Fra høy dose til ingenting. Googlet det og da kan man få disse bivirkningene jeg har. Med dårlig frakt av blod, støt gjennom kroppen, nummen, svimmel, apatisk og svetting. Jeg begynner igjen på den nå. Man skal jo egentlig trappe veeeldig forsiktig ned med samråd med lege, men noen ganger tar jeg feil avgjørelser. Men jeg lurer nå på om det vil hjelpe å begynne på igjen... herregud.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om jeg skal begynne igjen nå, eller bare holde ut dette her.. Det må jo gi seg før eller siden hvis det er bivirkningene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 år.. Men jeg tror kanskje jeg selv har funnet årsaken. Jeg går på en litt høy dose antidepressiva, og fant ut at jeg ikke gadd mer da jeg har funnet litt mer glede i livet (det kan forsåvidt være antidepressivaene, men).. Så jeg har bråsluttet. Fra høy dose til ingenting. Googlet det og da kan man få disse bivirkningene jeg har. Med dårlig frakt av blod, støt gjennom kroppen, nummen, svimmel, apatisk og svetting. Jeg begynner igjen på den nå. Man skal jo egentlig trappe veeeldig forsiktig ned med samråd med lege, men noen ganger tar jeg feil avgjørelser. Men jeg lurer nå på om det vil hjelpe å begynne på igjen... herregud.. :(

Lurer på om jeg skal begynne igjen nå, eller bare holde ut dette her.. Det må jo gi seg før eller siden hvis det er bivirkningene... :)

Dette må du snakke med legen din om. På KG er det mange som mener mye, men få med kompetanse, og du vet ikke hvem som er hvem.

Logg ut, snakk med legen din, og se aldri på denne tråden igjen.

Anonymous poster hash: 8eff7...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...