Gå til innhold

Er det flere her som har blitt ofret for eksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en fryktelig tung periode nå...

Kjæresten min mener at han ikke har energi nok til både meg og eksen, og ofrer derfor meg. (eksen har motarbeidet oss fra dag 1...)

De har barn sammen, og deler omsorgen. Men barnas mor manipulerer og bruker barna i krigføringen, slik at det er fryktelig vanskelig for han, og ikke minst barna, å takle.

Vi har vært sammen i over to år, og nå sier han at det ikke går lengre, for han må fokusere på å bedre samarbeidet med henne.

Dette har jeg vært forkjemper av hele tiden. Så jeg er hverken sjalu eller noe annet på grunn av dette. For barna er dette et absolutt must!

Men vi har jo barnefri annenhver uke, og han mener da at vi ikke skal ha noe forhold overhode. Det er følelser der, men han må bruke energien sin på dette.

Er det noe jeg kan si eller gjøre for at han kanskje kan skjønne at det går an å kombinere dette? At han KAN ha en kjæreste og støttespiller oppi alt dette?

Hvordan kan jeg vinne han tilbake? Vi har hatt det så fantastisk, og jeg føler nesten at eksen har ødelagt forholdet vårt.. Det er så vondt..

Jeg vet noen av dere vil si at jeg skal la han få den tid han trenger, og dere har sikkert rett... Men jeg ønsker så sårt å ha han i livet mitt.

Pga omstendigheter så MÅ (Det kommer jeg ikke unna) vi se hverandre ofte allikevel, og da er han så blid og "flørtende".. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det....!!

Kan dere gi meg noen råd her? (Kan jeg snakke med han om dette? hva kan jeg si/ikke si ? )



Anonymous poster hash: 8634f...445
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt i samme situasjon selv, men her har ikke pappa nok energi til meg fordi han må bruke alt på barna. Eksen og han tåler ikke hverandre og det gjør også ting vanskelig. Jeg føler jeg blir nedprioritert og må bare holde meg i bakgrunnen fordi han ikke "orker" å tenke på meg og han opp i dette.. Det er fryktelig vanskelig. Jeg vil jo gjerne ha han, men det er så sårende når man ikke føler man er verdt en dritt.

Tenker i ditt tilfelle hvis han har sagt at han vil at det skal være over, så må du nok bare respektere det. Barna vil gå foran uansett desverre... Det som er så vondt når det ikke er ens egne barn.



Anonymous poster hash: dade9...af6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en kjip situasjon TS.. 😕 jeg vet ikke hva du kan gjøre for å overbevise kjæresten din om at han godt kan kombinere dette. Syns han ikke det er godt med en støttespiller i den tunge "kampen" med eksen? Tror det er viktig at du gjør det klart at du vil gi han tid og rom til å fokusere på et godt samarbeid, og at du ikke skal legge deg oppi det mer enn han ønsker. Dersom det er slik han vil ha det, er det hans kamp.

Om det er slik at eksen er vanskelig pga deg, at han har en ny, så tro meg; gir han etter nå for å "gi det tid", kan han forbli single i evig tid. Hun vil ikke samarbeide pga at han er i et forhold, vil han måtte ta denne kampen igjen senere når dere evt blir sammen igjen, eller han har funnet seg en ny. Dersom han gir etter, vinner eksen, og kampen blir enda tøffere.

Hva er det som gjør det så vanskelig? Nekter hun samvær? Hva gjør hun som krever slik energi? Råder ham til å sette hardt mot hardt, hun kan ikke nekte samvær. Da må han isåfall skaffe hjelp fra en advokat. Han må vise henne at han ikke gir etter for hennes krav (eller hva det måtte være), og vise at han står på sitt og sine rettigheter.

Veldig trist om hans eks skal ødelegge mellom dere, det er vel akkurat det hun vil..

Anonymous poster hash: f1dc8...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier meg enig med Gjest. Dette er nok bare en unnskyldning for å slippe å forholde seg til spørsmål.

Hvis hjertet er uvillig finner det tusen unnskyldninger. Hvis hjertet er villig finner det tusen muligheter.

Endret av detnytter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...