Gå til innhold

Slutt på nattamming, våkner mange ganger om natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisan :)

Det har nå gått en uke siden min lille på 9,5 mnd fikk pupp på natten. De to første kveldene/nettene var det mye skriking. I de etterfølgende nettene har hun våknet veldig mange ganger, flere ganger enn når hun fikk mat på natten. Hun er derimot ikke vanskelig å ha med å gjøre, hun gråter forsiktig og har satt seg opp i sengen når jeg kommer inn til henne. Jeg løfter henne opp, gir ho litt vann, gir ho en god lang klem, kanskje synger en liten sang også legger jeg ho igjen og ho aksepterer det uten noe mer gråting. Noen som har erfart det samme? Hvor lang tid har det tatt med deres barn før de sov natten gjennom ved nattammeslutt... :)



Anonymous poster hash: 520c2...c60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nattavvenning er, som du nå erfarer, dessverre ikke ensbetydende med at det soves natten gjennom, nei. Vi nattavvente gutten vår da han var 10 måneder, noe som gikk forholdsvis greit. Han fortsatte imidlertid å våkne om natten, og det var først da han var 20 måneder gammel at han omsider begynte å sove natten gjennom.

Anonymous poster hash: 78606...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ikke plukke henne opp når hun våkner? Prøv å bare legg henne rett ned igjen, og hysj litt, stryk på henne eller syng litt om det må til. Jo mindre stimuli, jo bedre, for faren er at hver gang de småvåkner litt så ønsker de kos av mamma for å få sove igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi en stor dose med amming/mat for kvelden rett før hun skal legge seg. Mine gutter sov godt når de var mette før de skulle legge seg. Kanskje det hjelper med mindre oppvåkning fra hennes side på nettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fortsatte å våkne til omtrent samme tider en stund etter at vi kuttet nattammingen (trappet ned gradvis). Etter hvert begynte vi å drøye litt før vi gikk inn, hørte etter om det bare var småsutring eller ordentlig gråt. Noen ganger sovnet hun igjen av seg selv. Det tok vel nærmere to måneder, så begynte hun å sove gjennom hele natta. Da var hun 14-15 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...