Gå til innhold

Jeg ønsker å jobbe minst mulig. Jeg trives så godt hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Starte noe hjemmefra, kanskje? En nettside, netthandel eller noe?

Eller bli franchisetaker for et solstudio? Men det krever kanskje litt oppstartspenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min tjener 1 mill. Tror vi kunne klart oss viss jeg hadde jobbet 50%. Men han vil ikke det...

Anonymous poster hash: afe44...116

Nei jeg skjønner jo godt at han ikke vil jobbe ræva av seg mens du går hjemme når du fint kunne ha jobbet. De aller fleste kunne jo tenkt seg å jobbe mindre for mer, men sånn er det bare ikke.

En annen ting du bør tenke på er pensjonspoengene dine. Har du virkelig lyst å bli minstepensjonist? Og hva om mannen din forlater deg? Du kan aldri vite.

Nei tjen opp til en god pensjon og sørg for at dere står som like eiere på alt av verdi.

Anonymous poster hash: bc3a7...f04

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skjønner jo godt at han ikke vil jobbe ræva av seg mens du går hjemme når du fint kunne ha jobbet. De aller fleste kunne jo tenkt seg å jobbe mindre for mer, men sånn er det bare ikke.

En annen ting du bør tenke på er pensjonspoengene dine. Har du virkelig lyst å bli minstepensjonist? Og hva om mannen din forlater deg? Du kan aldri vite.

Nei tjen opp til en god pensjon og sørg for at dere står som like eiere på alt av verdi.

Anonymous poster hash: bc3a7...f04

Hvorfor dette konstante gnålet om at en trygdet må tenke på pensjonen? En trygdet merker ingen forskjell som pensjonist. Har det samme i mnd som trygdet som personen har hatt siden h*n ble trygdet.

Lær dere dette nå En gang for alle.

Anonymous poster hash: d8b16...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starte noe hjemmefra, kanskje? En nettside, netthandel eller noe?

Eller bli franchisetaker for et solstudio? Men det krever kanskje litt oppstartspenger...

Hehe, det siste forslaget der må være den minst meningsfulle jobben man kan ha. Likestilt med å jobbe for en tobakksgrossist kanskje. En hvilken som helst helse/omsorgsarbeider vil være tusen ganger lykkeligere enn en solstudioeier, innerst inne.

Ellers, til TS og andre som ikke vil jobbe. Har dere vært arbeidsledige før? Altså mer enn 2-3 mnd?

Hvis ikke tror jeg ikke dere skal syte. For det er et helvete å ikke ha jobb. Dagene blir dobbelt så lange. Hva er vel livet uten en oppgave man skal utføre? Hvis ikke målet ditt her i livet kun er å fø opp unger da.

Anonymous poster hash: 64378...3c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I virkeligheten er det ikke så enkelt, men nå er ikke freppere så veldig opptatt av virkelighet vs. deres vrangforestillinger. Er det noe som strider mot deres oppfatning av virkeligheten så er det virkeligheten som tar feil.Anonymous poster hash: 72568...d69

Lol, stakkars sosialistiske bitterfitte. Har du fortsatt ikke kommet over at dere fikk sparken av velgerne og tapte valget? :fnise:

Anonymous poster hash: 3176d...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor dette konstante gnålet om at en trygdet må tenke på pensjonen? En trygdet merker ingen forskjell som pensjonist. Har det samme i mnd som trygdet som personen har hatt siden h*n ble trygdet.

Lær dere dette nå En gang for alle.

Anonymous poster hash: d8b16...8a7

TS er da ikke trygdet?

Det er jo et faktum at man bør velge 100% stilling framfor mindre stillingsprosent så sant man kan, pga pensjonen.

Anonymous poster hash: 65fb5...4ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 2 barn, en mann som jobber mye ettermiddagsvakter og en fysisk og psykisk krevende jobb skulle jeg mer enn gjerne ha jobbet redusert. Sliter også med helsa og har vel egentlig ikke rygg til jobben min. Men guess what? Jeg gjør det! Man må jobbe for å tjene til livets opphold, det er sånn samfunnet går rundt. Er stadig på utkikk etter en jobb som passer litt bedre til helsa, men da også 100 %, har ikke råd til noe annet.

Anonymous poster hash: b5a99...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dette konstante gnålet om at en trygdet må tenke på pensjonen? En trygdet merker ingen forskjell som pensjonist. Har det samme i mnd som trygdet som personen har hatt siden h*n ble trygdet.

Lær dere dette nå En gang for alle.

Anonymous poster hash: d8b16...8a7

For det første er ikke dette beløpet veldig høyt. For det andre vil ikke oljen vare evig og mange grupper må regne med at det er stor sannsynlighet for at pensjonen blir lavere enn den er i dag. Også de som har vært trygdet.

Anonymous poster hash: d3386...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er ikke dette beløpet veldig høyt. For det andre vil ikke oljen vare evig og mange grupper må regne med at det er stor sannsynlighet for at pensjonen blir lavere enn den er i dag. Også de som har vært trygdet.

Anonymous poster hash: d3386...317

Jadda, jadda, jadda.

Den tid den sorg. Blir nok mye høyere skatter for de som jobber, før trygdede faktisk kommer til å gå NED i trygd. Dette skjer nok neppe, uansett skremselspropaganda.

Alt annet regjeringen kaster bort penger på må opphøre før dette er et faktum.

Anonymous poster hash: d8b16...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg jobbar 80% og tener 470 000, men så har eg master, 12 års erfaring og leiarstilling. Tok meg såpass lenge å komme meg hit, har jobba langt over 100% i mange år for å få denne moglegheiten. Sånn er det berre.

Endret av attegløyma
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det siste forslaget der må være den minst meningsfulle jobben man kan ha. Likestilt med å jobbe for en tobakksgrossist kanskje. En hvilken som helst helse/omsorgsarbeider vil være tusen ganger lykkeligere enn en solstudioeier, innerst inne.

Anonymous poster hash: 64378...3c9

Jeg fikk ikke akkurat inntrykket av at TS ville ha en meningsfull jobb. Virker mest som om at hun bare er opptatt av pengene ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber 70% natt i helsevesenet, og tjener ca 400 000 i året. Passer perfekt nå som jeg har små barn.



Anonymous poster hash: d5173...c35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, jadda, jadda.

Den tid den sorg. Blir nok mye høyere skatter for de som jobber, før trygdede faktisk kommer til å gå NED i trygd. Dette skjer nok neppe, uansett skremselspropaganda.

Alt annet regjeringen kaster bort penger på må opphøre før dette er et faktum.

Anonymous poster hash: d8b16...8a7

Mange av de som jobber og betaler skatt klarer faktisk ikke mer og mange jobber langt mer enn 100% for å få det til å gå rundt. Om man øker skatten mye så blir det bråk etterhvert, men det er kanskje like greit i et land der store deler av befolkningen ikke gidder å jobbe.

Anonymous poster hash: d3386...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får skaffe deg en turnusjobb. Da jobber du i 10-14 dager, så har du fri i 2-3 uker, alt etter hvor du får turnus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dette konstante gnålet om at en trygdet må tenke på pensjonen? En trygdet merker ingen forskjell som pensjonist. Har det samme i mnd som trygdet som personen har hatt siden h*n ble trygdet.

Lær dere dette nå En gang for alle.

Anonymous poster hash: d8b16...8a7

Jadda, jadda, jadda.

Den tid den sorg. Blir nok mye høyere skatter for de som jobber, før trygdede faktisk kommer til å gå NED i trygd. Dette skjer nok neppe, uansett skremselspropaganda.

Alt annet regjeringen kaster bort penger på må opphøre før dette er et faktum.

Anonymous poster hash: d8b16...8a7

Og hva har dette med saken å gjøre? Ts er ikke trygdet

Anonymous poster hash: bc3a7...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Jeg skjønner deg, jeg. Jeg jobber 100 % og er helt utslitt. Er sikker på at jeg kommer til å bli utbrent en dag, men sånn er det bare. Hvis jeg ikke jobber like mye, blir det ikke like mye penger = vi blir å slite økonomisk. Så det er bare å bite tennene sammen og hoppe i det, dessverre. Eller så kan du jobbe mindre og bruke mindre penger på klær, sminke og/eller annet dill dall/ting du bruker penger på. :)

Jeg har heldigvis en jobb der jeg kan ta meg fri når jeg føler for det, og det er deilig å vite. Men det er da jeg oppdager hvor mye eller lite jeg kan tjene. Jeg bestemmer på en måte selv, og jeg vil jo få inn mest mulig ;)

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mye rart du kan jobbe med på internett. Har en venninne som er financial dominatrix, hun tjener ganske godt på det :)



Anonymous poster hash: f4184...791
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...