Gå til innhold

Eksempler på mat en dag på ketose.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er begynt på lavkarbo og de første ukene eller månedene vil jeg prøve å være i ketose. Jeg legger ut et eksempel på hva jeg inntar på en dag og håper andre også kan gjøre det samme. Kanskje kan vi inspirere hverandre?

Jeg skal gå ned 15 kilo og målet er innen april. Jeg er over førti så forbrenningen er lavere enn for de som er yngre.

Her er ett eksempel fra meg og hvis tråden holder seg oppe kommer det flere:

Frokost:

En skive proteinbrød. 1 ts smør. Ost av forskjellige typer, ofte en bit blåmuggost. Oliven. Tomat. Reddik.

Lunsj: Cirka kl. 13.

1 skive proteinbrød. Eggerøre av to egg. 1/2 ss. rapsolje til steking. Cirka 50 gram røyka laks. Litt purre. 1/4 paprika. Cirka 1 ss creme fraiche eller rømme.

Middag: Cirka kl. 21.

Stekt kjøtt, foreksempel reinskav, svinekotelett eller nakkekotelett cirka 200 gram. 1/2 ts rapsolje. Dampet blomkål, brokkoli, purre ca. 2-350 gram tilsammen. Halv stekt tomat. Litt paprika.

-Sofie-



Anonymous poster hash: b5b94...d87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag stod jeg seint opp, så da ble det følgende:

Frokost: kaffe med kremfløte

Middag: liten kotelett med blomkålstappe, og stekt asparges i spekeskinke. Med meierismør selvsagt :P

Mellommåltid: kaffe med cocosa

Kvelds: 2 osteboller med kalkunskinke, skinkeost, majones og agurk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd:)! god å ha noen å utveksle tips med:) hvor får du tak i cocosa forresten? :)

har vært 1 uke i ketose nå. Sliter med å spise nok, men idag har jeg spist

Frokost: 1 liten skål tyrkisk yoghurt + kaffe med kremfløte og sjokoladesirup fra walden farms (mocca <3)

Lunsj: 1 atkinsbar + 1 halv avokado

middag : 2 egg stekt i smør

dagens kos:P : 2 hjemmelagde lavkarbovennlige trøfler og 40 g sukkerfrisjokolade

Er heldig med at kroppen min ikke reagerer negativt på sukkererstatninger så går fint å spise sånt og fremdeles holde meg i ketose:)

Satser på å få i meg mer imorgen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: kl 0800

1 skive proteinbrød. 1 speilegg. Paprika. Halv tomat.

Lunsj: kl 14

2 hjemmelagde fiskekaker, 1 ts smør, blomkål, spinat (alt i samme stekepanne, ble kokt i halv dl vann under lokk). 1 ss rømme.

Middag : kl 20

Reinskav, 1 ss smør, blomkål, brokkoli, purre, fløte og tyttebær i sausen.

2. glass rødvin.

Kvelds:

Ikke bestemt enda.

Jeg er forsiktig med nøtter på grunn av kaloriene som jeg må passe ekstra på i min alder.

-Sofie-



Anonymous poster hash: b5b94...d87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden vil jeg fölge med på :)

Vet ikke hvordan det er i norske butikker nå, men her i Sverige får man tak i cocosa i forskjellige matbutikker. Det finnes også med forskjellige smaker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke ketose sånn man går opp av med en gang man slutter? Mamma gikk ned 8 kg, som kom like fort når hun sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ketose sånn man går opp av med en gang man slutter? Mamma gikk ned 8 kg, som kom like fort når hun sluttet.

Det kommer an på hva man spiser. Hva spiste moren din som gjorde at hun gikk opp i vekt igjen? Jeg har tenkt å fortsette å holde meg til lavkarbo/middelhavsmat og innføre matvarer gradvis for å se hva kroppen raskt legger på seg av. En jeg kjenner har glutenintoleranse. Det var grunnen til at hun var oppblåst og slet litt med vekta uten å være overvektig.

Jeg håper vi kan holde oss til trådens tema, men det du tar opp er litt vesentlig.

-Sofie-

Anonymous poster hash: b5b94...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva man spiser. Hva spiste moren din som gjorde at hun gikk opp i vekt igjen? Jeg har tenkt å fortsette å holde meg til lavkarbo/middelhavsmat og innføre matvarer gradvis for å se hva kroppen raskt legger på seg av. En jeg kjenner har glutenintoleranse. Det var grunnen til at hun var oppblåst og slet litt med vekta uten å være overvektig.

Jeg håper vi kan holde oss til trådens tema, men det du tar opp er litt vesentlig.

-Sofie-

Anonymous poster hash: b5b94...d87

Hehe var ikke meningen å endre tema. Hun er glad i statoils matutvalg, så det snakker litt for seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...