Gå til innhold

Lurer på deres tanker rundt dette..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det skrives noen innlegg om fosterbarn her..Jeg vil også høre litt med dere hva dere synes om dette. Jeg er utflyttet, men mine foreldre har to fosterbarn. To jenter. Hun yngste er 12. Hun har de hatt ganske mange utfordringer med. Hun har hatt/har et aggresjons problem. Tidligere hylte hun, sparket slo osv. hvis hun ikke fikk viljen sin. Et enormt spetakkel.

Nå har dette roet seg, men jeg synes at hun slipper unna med alt for mye. Men jeg ser også at det er vanskelig å balansere det. Som mine foreldre sier så må de "velge kampene" med hun. Og noen ganger blir hun dullet med og det blir godtatt dårlig oppførsel for at det ikke skal bli leven.

Her en dag satt hun i stuen med mobilen. Min mor ga henne gjentatte beskjeder om å begynne på leksene og legge bort mobilen. Jenta overså beskjedene og svarte frekt tilbake. Da sa min mor at hun fikk fem minutter på seg til å begynne eller så kom hun til å ta mobilen fra hun for den dagen. Da gikk jenta bort til moren min og slo til hun i hodet. Hun hylte, tok tak i en annen telefon og løp ut og ringte fosterfar som var på jobb for å søke trøst hos han.

Hvordan takle dette her? Skal jenta vinne slike kamper slik at det ikke blir hysteri? Noe av grunnen til at hun er bedre er at hun "slipper unna". Men er der rett? Hvordan balansere det? Hva synes dere?

Hun er også veldig forlangende, krever både det ene og det andre. Her en dag så hun en reklame på tv for hunter støvler. Da sa hun at nå MÅTTE hun få nye, fordi hun orket ikke å gå med de gamle lenger. Hun fikk hunter støvler til jul i fjor. Jeg har hatt mine i 4 år...Er det typisk fosterbarn å være slik forlangende?

Bare lurer på andres tanker her. :-)



Anonymous poster hash: 3ea4d...09f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ingen rett til å mene noe som helst om et barn du ikke bor med eller har ansvaret for. Du ser ikke hverdagen og vet garantert ikke alt om hennes bakgrunn eller behov, så dette får du stole på at foreldrene dine har kontroll over og vurderer fortløpende hvordan de skal håndtere.



Anonymous poster hash: 9c7e9...f68
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen rett til å mene noe som helst om et barn du ikke bor med eller har ansvaret for. Du ser ikke hverdagen og vet garantert ikke alt om hennes bakgrunn eller behov, så dette får du stole på at foreldrene dine har kontroll over og vurderer fortløpende hvordan de skal håndtere.

Anonymous poster hash: 9c7e9...f68

For noe tull. Hadde en fostersøster reagert slik og slått min mor hadde jeg også reagert!

Anonymous poster hash: 80798...25b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Det er en grunn til at man er fosterbarn. Fosterbarn kommer med ulike forutsetninger og har mye vanskelig i bagasjen. Dette kan komme i uttrykk i ulik oppførsel, blant annet det som du beskriver. Stol på at de voksne, altså fosterforeldrene, har peiling og oppfølging på hva som er barnets beste. Ofte er ikke alle kamper like lure å ta selv, selv om det ser slik ut. Snakk med foreldrene dine om dine bekymringer om du reagere på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Du har ingen rett til å mene noe som helst om et barn du ikke bor med eller har ansvaret for. Du ser ikke hverdagen og vet garantert ikke alt om hennes bakgrunn eller behov, så dette får du stole på at foreldrene dine har kontroll over og vurderer fortløpende hvordan de skal håndtere.

Anonymous poster hash: 9c7e9...f68

Tullprat. Det er selvfølgelig lov å ha meninger om hva som helst. Spesielt når det gjelder egne familieforhold. Hvilke planet kommer du fra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosterbarn er like forskjellige som andre barn, men har jo ofte ekstra baggasje. Nå vet ikke vi så mye om denne jenta, men det kan være at å utagere på slike måter er en reaksjon på hvordan livet har vært før.

Ang de Hunter-støvlene er hun vel kanskje ikke så ulik mange andre jenter i den alderen :P Her må bare foreldrene/fosterforeldrene sette ned foten og snakke litt fornuft. Er jo dyre støvler også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...