Gå til innhold

Barnenavn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ehh nei, jeg mener ikke at Ellen er et traust navn.

Anonymous poster hash: 044a7...911

Ellen minner meg om hun talkshow lesba med dressjakke.

Anonymous poster hash: 1be5d...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg har navn med historie å gjøre. Silje var mest populært på slutten av 80-tallet, mens Ellen hadde sin storhetstid på 50-tallet.

Anonymous poster hash: e326b...b07

Den skjønte jeg ikke. 50 tallet et historie men ikke 80 tallet? Jeg synes Silje og Ellen er samme kategori navn, derfor reagerte jeg på at du kaller Silje søtklisset og Ellen traust.

Anonymous poster hash: 044a7...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellen minner meg om hun talkshow lesba med dressjakke.

Anonymous poster hash: 1be5d...bad

Temmelig naturlig, etter som hun heter Ellen...

Folk har forskjellig smak, og når det gjelder navn, virker det som det er litt enten eller. Enten liker man veldig tradisjonelle, norske navn, eller så liker man veldig sære, nærmest oppdiktede navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som kan irritere seg over at de fleste barnenavnene på jenter de siste årene er "sukkersøte" og "nutteputtelige"?

Ea, Bea, Lea, Lilly, Mia, Ofelia, Emma, Emilie, Tilde, Mine, Mina, Otilie, Lilje, Lykke osv.

Kjære kommende foreldre, vær så snill å se litt lengre enn "Å, det var et fint navn". Barna vokser opp!

Anonymous poster hash: fe995...b8b

Du har klart å ramse opp navnene til alle mine oldemødre der! :laugh: Så da syns du vel alle mine tippoldemødre var noen sukkersøte dilledaller. Men ble nå folk av dem alle sammen :)

Anonymous poster hash: 5136d...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har klart å ramse opp navnene til alle mine oldemødre der! :laugh: Så da syns du vel alle mine tippoldemødre var noen sukkersøte dilledaller. Men ble nå folk av dem alle sammen :)

Haha!

Anonymous poster hash: fe995...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temmelig naturlig, etter som hun heter Ellen...

Folk har forskjellig smak, og når det gjelder navn, virker det som det er litt enten eller. Enten liker man veldig tradisjonelle, norske navn, eller så liker man veldig sære, nærmest oppdiktede navn.

Å er det det hun heter, trodde Ellen var lesbisk på engelsk....

Anonymous poster hash: 1be5d...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å er det det hun heter, trodde Ellen var lesbisk på engelsk....

Anonymous poster hash: 1be5d...bad

Da lærte du jammen noe nytt i dag :nigo:

Ganske spesielt at navnet Ellen minte deg om ei som heter Ellen, lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lærte du jammen noe nytt i dag :nigo:

Ganske spesielt at navnet Ellen minte deg om ei som heter Ellen, lissom.

Jopp.

Anonymous poster hash: 1be5d...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skjønte jeg ikke. 50 tallet et historie men ikke 80 tallet? Jeg synes Silje og Ellen er samme kategori navn, derfor reagerte jeg på at du kaller Silje søtklisset og Ellen traust.

Anonymous poster hash: 044a7...911

For meg som er født på 60-tallet så er ikke 80-tallet noen lang historie, nei. Men jeg synes Cecilie er fint og det er det navnet som Silje er et kortnavn for.

Tanten min som er født på 30-tallet heter Ellen. Så for meg er Ellen er gammelt og traust navn.

Nok en gang: Jeg synes ikke Silje er et fint navn. For meg er det et søtsuppe-navn. At du ikke synes Ellen er mer traust enn Silje får være ditt syn. For meg beviser det bare at du er svært ung.

Anonymous poster hash: e326b...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som er født på 60-tallet så er ikke 80-tallet noen lang historie, nei. Men jeg synes Cecilie er fint og det er det navnet som Silje er et kortnavn for.

Tanten min som er født på 30-tallet heter Ellen. Så for meg er Ellen er gammelt og traust navn.

Nok en gang: Jeg synes ikke Silje er et fint navn. For meg er det et søtsuppe-navn. At du ikke synes Ellen er mer traust enn Silje får være ditt syn. For meg beviser det bare at du er svært ung.

Anonymous poster hash: e326b...b07

Det er din tolkning. Jeg klarer ikke å kalle et navn fra 60 tallet "historie" men ikke 80 tallet.

Jeg er født på 70 tallet selv. Kall meg gjerne svært ung, det tar jeg som et kompliment.

Anonymous poster hash: 044a7...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som er født på 60-tallet så er ikke 80-tallet noen lang historie, nei. Men jeg synes Cecilie er fint og det er det navnet som Silje er et kortnavn for.

Tanten min som er født på 30-tallet heter Ellen. Så for meg er Ellen er gammelt og traust navn.

Nok en gang: Jeg synes ikke Silje er et fint navn. For meg er det et søtsuppe-navn. At du ikke synes Ellen er mer traust enn Silje får være ditt syn. For meg beviser det bare at du er svært ung.

Anonymous poster hash: e326b...b07

Og verden går faktisk videre... Mange av de som er i alderen til å få barn er jo selv født på 80/tidlig90 tallet. vokste opp med mange Siljer så da ser jeg på det som ett normalt navn. Ellen er mer vanlig i mor og bestemor generasjonen min.

Anonymous poster hash: 4c93f...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...