Gå til innhold

Barnenavn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal foreldre tenke på hva DU mener om navn???

Vil du prøve å 'tilfredsstille' alle med navet ditt?

Du bør kanskje vudere og endre navn til 'Navnløs'

Anonymous poster hash: e6d68...42e

Tråden handler om hvilke navn man liker og ikke. Den handler ikke om at man skal forby folk å navngi barna det de vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS: Til foreldre som har valgt disse navnene på jentene, beklager. Ikke ment som kritikk. Bare lei av at "alle" foreldre skaper en "sukkersøt" navnegenerasjon.

Anonymous poster hash: fe995...b8b

Finn noe mer meningsfylt å irriter deg over. !

Anonymous poster hash: 55da7...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal foreldre tenke på hva DU mener om navn???

Vil du prøve å 'tilfredsstille' alle med navet ditt?

Du bør kanskje vudere og endre navn til 'Navnløs'

Anonymous poster hash: e6d68...42e

Ser for meg at du har helt hvitt interiør, oppdaterer facebook daglig og har 3 barn med navn Mille Sofie, Mina og Maximilliam (evt. Leander).

Anonymous poster hash: 8f078...144

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje er et navn jeg aldri har likt, der er altfor søtklisset og "ingenting" for meg.

Jeg liker navn som er litt traustere som Karen, Oda, Alma, Johanne, Marte, Anne, Anna, Ellen ol. Det er flotte navn etter min mening.

Anonymous poster hash: e326b...b07

Jeg ville aldri kalt Ellen et traust navn.

Anonymous poster hash: 044a7...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som kan irritere seg over at de fleste barnenavnene på jenter de siste årene er "sukkersøte" og "nutteputtelige"?

Ea, Bea, Lea, Lilly, Mia, Ofelia, Emma, Emilie, Tilde, Mine, Mina, Otilie, Lilje, Lykke osv.

Kjære kommende foreldre, vær så snill å se litt lengre enn "Å, det var et fint navn". Barna vokser opp!

Anonymous poster hash: fe995...b8b

....og tidene forandrer seg. Så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellen er verdens fineste navn: traust og søtt, vanlig og uvanlig. Internasjonalt og norsk. Unngår alle fellene. Syns jeg som har en liten datter som heter Ellen :)



Anonymous poster hash: 8cdfb...0bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler den trenden med spesielle/sukkersøte navn henger litt sammen med at vi skal dyrke oss delv som ego.

"Mitt barn er heeelt soesiellt og unikt og perfekt, derfor kan det ikke ha et vanlig navn", og for all del, folk må jo kalle ungene det de synes er fint.

Men det blir liksom litt sånn at dersom du heter Berit eller Steinar så er du en kjedelig og gjennomsnittlig person.

Heter du Thea-Aurora så er du mer spesiell enn alle andre.

Det rare er jo at det har gått inflasjon i disse navnene, så dersom du heter Amadeus så er det egentlig ikke så orginalt lenger..

Anonymous poster hash: 217b3...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler den trenden med spesielle/sukkersøte navn henger litt sammen med at vi skal dyrke oss delv som ego.

"Mitt barn er heeelt soesiellt og unikt og perfekt, derfor kan det ikke ha et vanlig navn", og for all del, folk må jo kalle ungene det de synes er fint.

Men det blir liksom litt sånn at dersom du heter Berit eller Steinar så er du en kjedelig og gjennomsnittlig person.

Heter du Thea-Aurora så er du mer spesiell enn alle andre.

Det rare er jo at det har gått inflasjon i disse navnene, så dersom du heter Amadeus så er det egentlig ikke så orginalt lenger..

Anonymous poster hash: 217b3...714

Beklager skrivefeil, pølsefingre på mini-taster på mobil hehe

Anonymous poster hash: 217b3...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilket navn man velger på barna sine, så vil det alltid være noen som liker det og noen som ikke liker det. Derfor er det viktigst at foreldrene og barna liker det selv, resten er det faktisk ikke så farlig med. Kan du ikke heller fortelle oss hvilke navn du mener er fine navn, så kan vi se om alle er enige med deg?

Jeg personlig synes det er finere med korte, lette og søte navn (ala Lilly, Vilde, Lea, osv) enn lange, tunge og "liksom så spesielle navn" (ala Maximilian, Angelica, Leander, osv).

Endret av Infinite
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri kalt Ellen et traust navn.

Anonymous poster hash: 044a7...911

Jo, Ellen er et gammelt og traust navn som i tillegg er vakkert synes jeg.

Anonymous poster hash: e326b...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS du finner på problematikken, hvor mange barn fikk navnet Mine og Tilde i fjor? Ikke veldig mange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Ellen er et gammelt og traust navn som i tillegg er vakkert synes jeg.

Anonymous poster hash: e326b...b07

Ehh nei, jeg mener ikke at Ellen er et traust navn.

Anonymous poster hash: 044a7...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh nei, jeg mener ikke at Ellen er et traust navn.

Anonymous poster hash: 044a7...911

Det kommer an på hva du mener med traust?

Jeg mener traust betyr stødig, solid og velkjent og det motsatte av nymotens og nytt.

Anonymous poster hash: e326b...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hva du mener med traust?

Jeg mener traust betyr stødig, solid og velkjent og det motsatte av nymotens og nytt.

Anonymous poster hash: e326b...b07

Da kan du jo kalle Silje et traust navn også. Det er verken nymotens eller nytt. Ellen er velkjent ja, men ikke stødig og solid. Etter min mening.

Anonymous poster hash: 044a7...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilket navn man velger på barna sine, så vil det alltid være noen som liker det og noen som ikke liker det. Derfor er det viktigst at foreldrene og barna liker det selv, resten er det faktisk ikke så farlig med. Kan du ikke heller fortelle oss hvilke navn du mener er fine navn, så kan vi se om alle er enige med deg?

Jeg personlig synes det er finere med korte, lette og søte navn (ala Lilly, Vilde, Lea, osv) enn lange, tunge og "liksom så spesielle navn" (ala Maximilian, Angelica, Leander, osv).

Jeg synes bare det er synd å se hvor mange jenter som får sukkersøte navn. Se for deg fremtiden til disse barna. Advokat Ea-Amalie? Det finnes sååå mange navn til barn, hvorfor velge navn som barna vokser "ut av" etter fylte åtte år?

Jeg liker navn som Marte, Mariann, Victoria, Therese, Ingrid, Mona, Trine og Monika. Mener ikke at alle burde like samme navn, bare at det virkelig finnes andre å velge mellom, som ikke er så "nusselige" og "populære" for mødre de siste årene... Blir oppgitt av å se på bursdagsbarn under fem år, hvor 70 % har sukkersøte og (nesten) like navn...

Anonymous poster hash: fe995...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mine favorittnavn heller, men folk må da få kalle barna sine det de vil. Når vi velger navn så er det garantert noen som kommer til å ikke like det, for slik er det; man har forskjellig smak.

Er det noen som har problem med navnet vi velger, så er det de som gjør det til et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns ikke disse er så ille da, bortsett fra lykke da som er helt fjernt. Er verre med navn som Milla, Mie, Mille, Tiril, Tilje istedet for silje, Vilde...

Jeg heter Tiril og ble døpt det for snart 30 år siden. Syns ikke det er så sukkersøtt, men det kan jo ha noe med at det var ganske sjeldent når jeg ble født og at jeg ikke vet hva barna hater nå til dags.

Anonymous poster hash: 4c835...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare det er synd å se hvor mange jenter som får sukkersøte navn. Se for deg fremtiden til disse barna. Advokat Ea-Amalie? Det finnes sååå mange navn til barn, hvorfor velge navn som barna vokser "ut av" etter fylte åtte år?

Jeg liker navn som Marte, Mariann, Victoria, Therese, Ingrid, Mona, Trine og Monika. Mener ikke at alle burde like samme navn, bare at det virkelig finnes andre å velge mellom, som ikke er så "nusselige" og "populære" for mødre de siste årene... Blir oppgitt av å se på bursdagsbarn under fem år, hvor 70 % har sukkersøte og (nesten) like navn...

Anonymous poster hash: fe995...b8b

Når Ea-amalie er advokat så er Silje dommer og Tille vitne. Tidene forandrer seg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Tiril og ble døpt det for snart 30 år siden. Syns ikke det er så sukkersøtt, men det kan jo ha noe med at det var ganske sjeldent når jeg ble født og at jeg ikke vet hva barna hater nå til dags.

Tiril er et av mine navn på min liste. Omdet er i en "populær" periode om jeg får ei jente i fremtiden, finner jeg noe annet. Tiril er ikke et av mine "sukkersøte" navn.

Anonymous poster hash: fe995...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du jo kalle Silje et traust navn også. Det er verken nymotens eller nytt. Ellen er velkjent ja, men ikke stødig og solid. Etter min mening.

Anonymous poster hash: 044a7...911

For meg har navn med historie å gjøre. Silje var mest populært på slutten av 80-tallet, mens Ellen hadde sin storhetstid på 50-tallet.

Anonymous poster hash: e326b...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...