Gå til innhold

Jeg trenger ikke feminisme fordi...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Jeg er imot likestilling, men for rettferdighet.

Det varierer nok veldig fra person til person hva rettferdighet er. Rettferdighet blir ofte det samme som likestilling i Norge. Rettferdighet er i mine øyne at de som er svakere stilt i samfunnet får hjelp både økonomisk og på andre måter. Og jeg må si det er veldig synd om du bare er for rettferdighet og ikke også for likestilling.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Feminisme var en gang for lenge siden for likestilling. Som sagt, mange kvinner narrer seg til å tro dette du mener, fordi da er de "ikke" skyldig i kjønnsundertyrkkelse. Lykke til med troen din. Anonymous poster hash: 0c3b3...71e

Feminisme er fortsatt likestilling. Man kan ikke si at det har forandret seg bare pga noen ekstremister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det varierer nok veldig fra person til person hva rettferdighet er. Rettferdighet blir ofte det samme som likestilling i Norge. Rettferdighet er i mine øyne at de som er svakere stilt i samfunnet får hjelp både økonomisk og på andre måter. Og jeg må si det er veldig synd om du bare er for rettferdighet og ikke også for likestilling.

Likestilling er en utopi tuftet på feminismens iboende mannshat. Rettferdighet er et ideal der alle skal ha lik verdi. Bytter vi likestilling med rettferdighet så kan alle delta på likefot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Likestilling er en utopi tuftet på feminismens iboende mannshat. Rettferdighet er et ideal der alle skal ha lik verdi. Bytter vi likestilling med rettferdighet så kan alle delta på likefot.

Likestilling(feminisme) handler også om at alle skal ha lik verdi. Jeg føler ikke at jeg akkurat hater mannfolk, men det har jeg vel ikke lov å si for det krasjer vel med de forestillingene du har i hodet ditt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvor er da mannfolka som skulle ha storma barrikader for denne saken? Tror du at alle kvinner orker å kjempe mannfolka sin kamp når mannfolka selv ikke gidder?

Eller hvor er du når du skulle ha storma barrikader? Du sitter vel heller hjemme på Kvinneguiden antar jeg?

Er det mannfolka sin kamp å verne guttebarn? Da vet vi det. Feminismen vil ikke kjempe for vern av barn, hvis det er snakk om hankjønn. Bare jentebarn. Men det visste vi fra før.

Men da kan du jo bare ta tilbake påstanden om at feminismen kjemper for både kvinners og menns levekår. Jeg tilhører ingen "isme" men du påstår å gjøre det, samtidig som du mener din "isme" er den rette for alle.

For øvrig: Jeg var en av flere som var i møte med helsekommiteen på Stortinget for å få dem til å verne guttebarn. Kun Senterpartiet vill høre. Feministpartiet SV representanter møtte ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg ser en trend i disse bildene og de hadde gitt mye mer mening om man hadde vært mer spesifikk.
Eks.
Jeg trenger ikke feminisme "third wave" postmodernister fra frankfurterskolen med feministteori basert på Andrea Dworkins feberfantasier etc. For det er seriøst den eneste typen "feminister" jeg vet om som står for dette som blir klaget over i førsteposten.

Med det sagt så har denne spesifikke gruppen med ekstremister vært ekstremt høylytte de siste årene og alle som er uenige med dem blir fort stemplet som kvinnehatere og forkjempere for "voldtektskultur" (hva nå enn det er). Derfor har feminisme blitt et veldig negativt ladet begrep, spesielt på internett. Faktisk i så stor grad at jeg har gått bort fra å kalle meg feminist selv. "Likestillingsforkjemper" lyder bedre i mine ører, da det i større grad representerer det jeg står for: At alle skal stille likt i samfunnet, med like rettigheter og i like stor grad skal beskyttes mot overgrep (både fra staten og medmennesker)



Anonymous poster hash: 7c9d3...a6b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feminisme er fortsatt likestilling. Man kan ikke si at det har forandret seg bare pga noen ekstremister

Feminisme er kamp for kvinners rettigheter. Det er helt uavhengig om det er likestilling eller ikke. Feminister vil fremdeles kjempe for å øke kvinners rettigheter på bekostning av menn selv om det er likestilling.

Et eksempel på dette er kjønnspoeng på høyere utdanning. Selv om det er flere kvinner enn menn i høyere utdanning, så vil ikke feminister gi menn kjønnspoeng, eller ta bort kvinners kjønnspoeng.

Anonymous poster hash: 36dfa...e70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Feminisme er kamp for kvinners rettigheter. Det er helt uavhengig om det er likestilling eller ikke. Feminister vil fremdeles kjempe for å øke kvinners rettigheter på bekostning av menn selv om det er likestilling.

Et eksempel på dette er kjønnspoeng på høyere utdanning. Selv om det er flere kvinner enn menn i høyere utdanning, så vil ikke feminister gi menn kjønnspoeng, eller ta bort kvinners kjønnspoeng. Anonymous poster hash: 36dfa...e70

Feminisme kommer fra en bevegelse som kjemper for likestilling mellom kjønnene. Så du tar nok veldig feil :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Er det mannfolka sin kamp å verne guttebarn? Da vet vi det. Feminismen vil ikke kjempe for vern av barn, hvis det er snakk om hankjønn. Bare jentebarn. Men det visste vi fra før.

Men da kan du jo bare ta tilbake påstanden om at feminismen kjemper for både kvinners og menns levekår. Jeg tilhører ingen "isme" men du påstår å gjøre det, samtidig som du mener din "isme" er den rette for alle.

For øvrig: Jeg var en av flere som var i møte med helsekommiteen på Stortinget for å få dem til å verne guttebarn. Kun Senterpartiet vill høre. Feministpartiet SV representanter møtte ikke.

Du sier at kvinner kjempet for at jentebarn ikke skulle bli kjønnlemlstes. Så hvor er da mannfolka som kjemper for guttebarn? Jeg har selv stemt i mot omskjæring av gutter flere ganger, men det hjelper ikke så mye om blandt annet du ikke gjør annet enn å sitte på ræva i sofaen og skrive på KG. Så ikke klag hverken på meg eller noen annen kvinne før du gjør noe selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at kvinner kjempet for at jentebarn ikke skulle bli kjønnlemlstes. Så hvor er da mannfolka som kjemper for guttebarn? Jeg har selv stemt i mot omskjæring av gutter flere ganger, men det hjelper ikke så mye om blandt annet du ikke gjør annet enn å sitte på ræva i sofaen og skrive på KG. Så ikke klag hverken på meg eller noen annen kvinne før du gjør noe selv.

Du svarer ikke på utfordringen. Hvorfor skal ikke feminister engasjere seg like mye for vern av gutter som vern av jenter. Og hvorfor er vern av gutter kun menns ansvar når du hevder at feminismen arbeider for like rettigheter og muligheter for alle?

Poenget mitt er at du tar feil. Feminismen diskriminerer på bakgrunn av kjønn. Vern av jentebarn er viktig. Det er ikke vern av guttebarn. Derfor må feminister slutte å påstå at de har hankjønnets rettigheter på agendaen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminisme kommer fra en bevegelse som kjemper for likestilling mellom kjønnene. Så du tar nok veldig feil :)

Nå benkter du fakta og bidrar til å svekke feminismens troverdighet ytterligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå benkter du fakta og bidrar til å svekke feminismens troverdighet ytterligere.

Nei Jalp.

Det er du som benekter fakta og bidrar tll å bekrefte at "kritikerne" av "feminismen" er grunnleggende useriøse og forutinntatte.

Anonymous poster hash: 31c44...901

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Du svarer ikke på utfordringen. Hvorfor skal ikke feminister engasjere seg like mye for vern av gutter som vern av jenter. Og hvorfor er vern av gutter kun menns ansvar når du hevder at feminismen arbeider for like rettigheter og muligheter for alle?

Poenget mitt er at du tar feil. Feminismen diskriminerer på bakgrunn av kjønn. Vern av jentebarn er viktig. Det er ikke vern av guttebarn. Derfor må feminister slutte å påstå at de har hankjønnets rettigheter på agendaen.

Feminister gjør det. Jeg er feminist og jeg gjør det. Men hvorfor skal jeg gidde å bruke energien min på det når menn som deg sitter her og klager på at jeg som feminist ikke gjør nok mens du ikke gjør en dritt selv?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...