Gå til innhold

Jeg trenger ikke feminisme fordi...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en samling med pappskaller.

Sorry altså, det er veldig mye å velge i om man har lyst å kritisere feminisme, men sånn ca alt på den siden du linker til er så hinsides idiotisk at ord blir fattige. Det vitner om total kunnskapsløshet, fordommer og generelt lav IQ. Nå skal noen av dem tilgis fordi de åpenbart er 15 år, men her sitter godt voksne menn og er enige??

Jada, nå blir jeg beskyld for å være sånn ond feminist som ikke lar andre mene det de vil, men give me a fucking break..

Ikke et eneste argument. Bare personangrep. For å irritere deg enda mer kan jeg fortelle deg at jeg slettes ikke er en mann. :fnise:

Anonymous poster hash: e4325...262

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja nettopp, det er menn sin feil! Så da kan menn bare ha det så godt! Feminisme i praksis...

:klo: :klo: :klo:

Ut i fra det du skriver her og i andre tråder, virker det som om du misliker/hater feminister bare for å mislike/hate feminister.

Anonymous poster hash: 50f13...115

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

:klo: :klo: :klo:

Ut i fra det du skriver her og i andre tråder, virker det som om du misliker/hater feminister bare for å mislike/hate feminister.

Anonymous poster hash: 50f13...115

Huh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Ja nettopp, det er menn sin feil! Så da kan menn bare ha det så godt! Feminisme i praksis...

Slutt og syt om at feministene kjemper for kvinnesaker og lag en mannsbevegelse som kjempe for menns saker da. Dere "manneforkjempere" er jo utelukkende opptatt av å hetse feminister, det er førstepri imens menns rettigheter kommer etterpå, eller er bare et middel for å oppnå målet om å hate feminisme. Det er så lett gjennomskuelig og utrolig tåpelig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis disse mennene på KG og internett heller hadde brukt to hjerneceller og en muskel på å organisere seg og kjempe for menns rettigheter, så hadde dette blitt bra. Hvorfor skulle det være noen andres jobb å organisere dette? For det er vel ikke slik at det viktigste er å kunne sitte på ræva og spy ut dritt om feminisme, vel?



Anonymous poster hash: e3156...365
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klo: :klo: :klo:

Ut i fra det du skriver her og i andre tråder, virker det som om du misliker/hater feminister bare for å mislike/hate feminister.

Anonymous poster hash: 50f13...115

Brutal mann er slik jeg forstår veldig glad i kvinner og ønsker bare å beskytter kvinner mot dere selv.

Dere må ikke ha fordeler basert på kjønn bare fordi dere er kvinner. Ikke glem at dere lever lengst og jobber minst.

Det at kvinner fikk stemmerett har bare vært en ulykke for verden uansett. I norge ble det alkohol-forbud etter at kvinnene fikk stemmerett. I tyskland så vant nazistene fordi at så mange kvinner stemte på nazistene.

Nei så jeg synes ikke vi bare skal applaudere alle kvinners ideer bare fordi kvinner er kvinner. Faktisk synes jeg tvers om, - faktisk at vi bør snakke om innskrenkinger og begrensinger for alle som vil kalle seg feminister alle hat-organisasjoner som feministiske grupperinger vil nok etterhvert bli forbudt slik nazismen ble forbudt. Man kan ikke ha et kjønn som hele tiden skal berike seg på det andre kjønn. Det går bare ikke an.

Menn har ikke noen rettigheter lengre særlig når det kommer til fødsel/abort problematikk og alt annet som omhandler eget liv. Kvinner flest forstår dette her og det er det som gjør tilhengere av feminister så triste. Dere vet dere er undertrykkere og forakter menns rettigheter.

Hvorfor vil dere ikke heller kjempe for at alle skal få rett til å velge sine liv og sine konsekvenser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh?

Når du trekker dette:

Ja nettopp, det er menn sin feil! Så da kan menn bare ha det så godt! Feminisme i praksis...

Ut i fra dette:

Men nå går jo ingen i 8.mars tog for å hevde at menn er voldsutøvere?

Rødknapp kampanjen er jo bare én kampanje og én fanesak.

Å være for forebygging av vold mot kvinner, gjør ikke at man dermed sier at kvinner ikke utøver fysisk/psykiskvold.

Man kan være både for Movember og Rosa-måned.

En annen faktor er at det er en ekstremt forskjell på menn og kvinner når det kommer til å oppsøke hjelpeapparat.

At prostataundersøkelser ikke er like mange som mamografiundersøkelser, enda de er veldig mye billigere og veldig mye enklere, handler om at menn i mye mindre grad oppsøker hjelp.

De er mindre interessert i å delta i frivillige undersøkelser.

( Hvorfor gidde å gå til legen for å sjekke prostata, når du føler deg frisk? )

Kvinner oppsøker oftere hjelp. Både for stort og smått. På vegne av seg selv og andre.

Når menn er utsatt for f.eks seksuelle overgrep, reagerer de på andre måter enn hva kvinner gjør.

Kvinner oppsøker oftere hjelp øyeblikkelig i ettertid, både legevakt, fastlege og psykolog.

Mens menn går og bærer på det nesten et helt liv. Man regner med at menn i gjennomsnitt går og bærer på hemmeligheten om overgrepet i 17-20 år før de prater om det med noen.

Hvis de noen sinne forteller om overgrepet.

Men skyldes det først og fremst feminisme?

Eller skyldes det norsk kultur?

( Når man ser at de fleste menn som oppsøker krisehjelp ikke er etnisk norske. )

Manglende tilbud til menn handler nok mer om mangel på kompetanse og økonomi.

At menn er mer voldsutsatt enn kvinner er helt nytt for meg.

Det har jeg aldri hørt om før, med unntak av blind vold ( ikke voldtekt ).

Fokuset på vold mot kvinner handler nok mer om omfanget og alvorlighetsgraden, enn at det er et behov for å bagatellisere alvoret av voldsutsatte menn.

Anonymous poster hash: 50f13...115

Så har du en veldig historieløs og fastlåst holdning når det gjelder feminisme.

Et hvert stort eller lite samfunnsproblem blir "feministenes feil"

uten at du har særlig dekning for påstandene du kommer med.

Anonymous poster hash: 50f13...115

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Ikke et eneste argument. Bare personangrep. For å irritere deg enda mer kan jeg fortelle deg at jeg slettes ikke er en mann. :fnise:

Anonymous poster hash: e4325...262

Jeg siktet til brutal mann.

Som sagt, ord blir fattige.

Jeg synes det er ganske langt under mitt nivå og argumentere mot påstandene der, men siden du tydeligvis skal bruke det mot meg i stedet for å være litt kritisk selv, så kan du få det argumentet ditt.

"I don't need feminism because without my husband I wouldn't have the joy of raising my kids"

Dette utsagnet er problematisk, da feminisme strengt tatt ikke er mot å ha barn eller mann. Man har jo rent biologisk sett dette aspektet med reproduksjon, at mennesket ville dødd ut uten barn og kvinnen hadde jo ikke overlevd i flere generasjoner uten mannens sperm. Men jeg tror nok ikke feministene ser så pragmatisk på det, jeg vil faktisk hevde at feminister også er mennesker akkurat som andre jenter og at opptil flere av dem besitter evnen til å elske. Dette gjelder både menn og barn (jeg tror også noen feminister kan elsker dyr og annet, men jeg skal ikke gå for langt nå altså). Det er kanskje her det skurrer for sånne som deg, som tror at feminisme går ut på å hate eller frykte menn? Dette blir jo bare anekdotiske bevis, men jeg er iallefall glad i menn, jeg har faktisk til og med hatt sex med menn og vært sammen med menn. Jeg kjenner også andre feminister som har en mann i livet sitt som de elsker over alt på jord. Noen av dem har til og med fått barn, som de oppdrar sammen med mannen. True story.

Jeg kan ikke komme med så mange kilder på forskning på dette, er det den delen du skal ta meg på nå i stedet for å ta til vett?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Slutt og syt om at feministene kjemper for kvinnesaker og lag en mannsbevegelse som kjempe for menns saker da. Dere "manneforkjempere" er jo utelukkende opptatt av å hetse feminister, det er førstepri imens menns rettigheter kommer etterpå, eller er bare et middel for å oppnå målet om å hate feminisme. Det er så lett gjennomskuelig og utrolig tåpelig.

Feministene kan gnåle og syte om kvinneting så mye de vil for meg, men ikke kom her og påstå at feminister også er på menn sin side!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Når du trekker dette:

Ut i fra dette:

Så har du en veldig historieløs og fastlåst holdning når det gjelder feminisme.

Et hvert stort eller lite samfunnsproblem blir "feministenes feil"

uten at du har særlig dekning for påstandene du kommer med.

Anonymous poster hash: 50f13...115

Har jeg påstått at noe er feministene sin feil? Jeg sier ikke annet enn at de som påstår at feminisme også handler om å ta vare på menn farer med blank løgn. Atter en gang, kutt feminisme og likestilling og ta med deg rettferdighet til bords så skal jeg gidde å høre på hva du har å si.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Feministene kan gnåle og syte om kvinneting så mye de vil for meg, men ikke kom her og påstå at feminister også er på menn sin side!

Neivel, du vet jo bedre enn meg hva jeg mener.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Kritisk" tråd om "feminisme" med brutalmann og Jalp:

:Gjesp: :gjesp: :Gjesp:



Anonymous poster hash: 31c44...901
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Neivel, du vet jo bedre enn meg hva jeg mener.

Mener du at feminisme er til menn sin fordel også? I så fall bedriver du enten løgn, eller så er du totalt uten evne til å reflektere over feminisme og menn sin rolle der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

"Kritisk" tråd om "feminisme" med brutalmann og Jalp:

:Gjesp: :Gjesp: :Gjesp:

Anonymous poster hash: 31c44...901

Ja, du sier noe der.. skjønner ikke hva som gikk av meg når jeg svarte. Jeg tror jeg går ut og tar et glass vin heller, eller eventuelt ser på noe maling tørke

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, du sier noe der.. skjønner ikke hva som gikk av meg når jeg svarte. Jeg tror jeg går ut og tar et glass vin heller, eller eventuelt ser på noe maling tørke

:5:

Livet er bare for kort! :)

Anonymous poster hash: 31c44...901

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kvinner fikk stemmerett har bare vært en ulykke for verden uansett.

I norge ble det alkohol-forbud etter at kvinnene fikk stemmerett.

I tyskland så vant nazistene fordi at så mange kvinner stemte på nazistene.

Og med det sier jeg:

Takk for meg! :blomst:

Anonymous poster hash: 50f13...115

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:5:

Livet er bare for kort! :)

Anonymous poster hash: 31c44...901

Og PS til brutalmann, Jalp og waco: Jeg er (tro det eller ei) forsker innen kjønnsteori, og har nylig fått et schvææært stipend for å drive feministisk forskning på heltid i fire år.

Finansiert av DERES skattepenger!

:skya:

Anonymous poster hash: 31c44...901

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og PS til brutalmann, Jalp og waco: Jeg er (tro det eller ei) forsker innen kjønnsteori, og har nylig fått et schvææært stipend for å drive feministisk forskning på heltid i fire år.

Finansiert av DERES skattepenger!

:skya:

Anonymous poster hash: 31c44...901

Du behøver bare å hente informasjon herfra. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...