Gå til innhold

gjenferd/ånder


snagglepusnos

Anbefalte innlegg

Noen som tror på gjenderd og lignende ånder her?

Noen som har erfaringer om det?

Jeg tror selv jeg har hørt min skyttsengel, da jeg våknet en natt av at noen ropte navnet mitt og at jeg måtte våkne, men jeg bodde alene på den tiden, og ingen var å se i døråpningen der jeg hadde hørt stemmen da jeg våknet.

Men noe annet fikk jeg se, nemlig at Tven min var et minutt fra å ta fyr.

Jeg tror jeg hørte skyttsengelen min eller noen andre, som prøvde å advare meg, for stemmen var veldig virkelig, det var ingen drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi....spennende!

Jeg har ikke noe direkte erfaring med ånder, men syns det absolutt er spennende å tro på det. Velger å tro når jeg hører historier som din! Hvorfor skal det ikke finnes? Det er mye mellom himmel og jord vi ikke har bevis på men det kan hende det er der likevel;) Det finnes jo ikke bevis for at det ikke er der heller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi....spennende!

Jeg har ikke noe direkte erfaring med ånder, men syns det absolutt er spennende å tro på det. Velger å tro når jeg hører historier som din! Hvorfor skal det ikke finnes? Det er mye mellom himmel og jord vi ikke har bevis på men det kan hende det er der likevel;) Det finnes jo ikke bevis for at det ikke er der heller.....

Helt enig, vi er ignorante om vi tror at det man kan se er det eneste som eksisterer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hverken tror eller ikke tror, jeg gidder ikke bruke så alt for mye tid til å grunne over såpass uviktige ting som gjenferd, når jeg har nok av hångripelige, praktiske ting å konsentrere meg om. Men jeg heller nok mest til å ikke tro, og den første teorien jeg fikk da jeg leste hovedinnlegget, var at du kanskje luktet røyk i søvne, og så vekte underbevisstheten deg med å få deg til å tro du hørte en stemme? Underbevisstheten og hjernen vår er rare greier, og jeg tror mye av forklaringene på merkelige fenomener ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hverken tror eller ikke tror, jeg gidder ikke bruke så alt for mye tid til å grunne over såpass uviktige ting som gjenferd, når jeg har nok av hångripelige, praktiske ting å konsentrere meg om. Men jeg heller nok mest til å ikke tro, og den første teorien jeg fikk da jeg leste hovedinnlegget, var at du kanskje luktet røyk i søvne, og så vekte underbevisstheten deg med å få deg til å tro du hørte en stemme? Underbevisstheten og hjernen vår er rare greier, og jeg tror mye av forklaringene på merkelige fenomener ligger der.

Selvfølgelig er det også en teori,men det får man jo aldri vite :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Jeg tror på ånder eller spøkelser.Faktisk mer etter som jeg jobbet på en Kirkegård.Hvor det vis nok spøkte.

Men problemet er at vist man vil se Spøkelser så ser man dem ikke.

Vil man ikke så ser man dem.

Uansett for min del er jeg 100 % sikker at det finner Spøkelser.

For jeg har sett et spøkelse og det er jeg sikker på hvar et spøkelse.

Men det var ikke på kirkegården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det også en teori,men det får man jo aldri vite :)

Men det var nok den enkleste forklaringen på dette, og mest sannsynlig den rette. Men da du ikke akkurat skal forske på dette og finne svaret, så er det vel ikke så farlig hvilken løsning du faller ned på.

Her er en artikkel om spøkelser.

Endret av TomKrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må medgi at jeg ikke har bestemt meg. Egentlig tror jeg nok ikke på spøkelser for jeg har aldri sett et selv. Samtidig har jeg snakket med rimelig oppegående personer som hevder at de har sett. Så da står jeg der da, og vet ikke helt hva jeg skal tro.

Hvis du er interessert i den slags, så kan du jo lese litt på Paranormal.no. Mange gode røverhistorier der, men en og annen innimellom som ser plausibel ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel egentlig ikke, men jeg er redd for de. Moren til en venninne skremte oss mye som barn, så jeg er livredd og må sove med lyset på hvis jeg bare ser reklamen for den serie på tvnorge og sånn... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Betty Boop
Burde man ikke med alle tekniske hjelpemidler vi har nå, snart få et ordentlig bevis?

Har du sett programmet fornemmelse for mord? En svensk mann og klarsynt som har vært med i programmet fortalte hvordan han startet opp med det han gjør. Han tok et kurs for clairvoyante for å bevise at det bare var tull. Siden den gang hadde han vært klarsynt. Det beviser selvfølgelig ikke noe for andre enn ham og for alt vi vet kan jo mannen være på en skikkelig lang badtripp. Men ikke alt kan bevises under et mikroskop. Så jeg tenkte dersom du vil ha bevis hadde kanskje dette vært noe å prøve? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Har du sett programmet fornemmelse for mord? En svensk mann og klarsynt som har vært med i programmet fortalte hvordan han startet opp med det han gjør. Han tok et kurs for clairvoyante for å bevise at det bare var tull. Siden den gang hadde han vært klarsynt. Det beviser selvfølgelig ikke noe for andre enn ham og for alt vi vet kan jo mannen være på en skikkelig lang badtripp. Men ikke alt kan bevises under et mikroskop. Så jeg tenkte dersom du vil ha bevis hadde kanskje dette vært noe å prøve?  :)

Det som er poenget mitt. Vi hører altid om noen som har hørt at noen har hørt at noen si at de har sett noe. Hvis noen faktisk ser spøkelser som en fysisk skikkelse, burde det ha vært mulig å fange det opp i et kamera. Vi har hatt teknikk til dette i ca. 40 år, ikke en eneste gang har det dukket opp. Av alle direktesendte sendinger vi har hatt gjennom tidene, må vel et av kameraene kunne fange dette opp.

En annen ting som gjør meg svært skeptisk er alle selvmotsigelsene. F.eks:Spøkelser kan ikke gjøre deg noe. Så hører vi plutselig om noen som blir kastet gjenstander på og kvalt slik at de mister pusten og nesten besvimer. Da burde de vel kunne ta deg av dage da?

En tredje ting. Tv3 sendte for noen år siden program der man faktisk så spøkelser. Alt som visstnok skulle ha skjedd ble rekonstruert av skuespillere, i motsetning til "åndenes makt" på TVN. Nå er de plutselig ikke fysiske skikkelser som synes, men ånder som går rundt oss og er usynlige. Noen få utvalgte i denne verden har selvfølgelig evnen til å se dem (uh!).

Fjerde ting. Det har bodd tusenvis av milliarder mennesker og dyr på jorden opp gjennom tidene. Hvorfor er bare noen få som ikke kan måles i promille en gang vær akkurat de som går igjen? Hva er kriteriene for å gå igjen? Og hvorfor skulle noen ha interesse av å gå igjen? Svaret blir jo da selvfølgelig fra de "troende" at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner. Hvis man ikke klarer å komme opp med noe bedre, minner dette om hvor godtroende man var til religion og overtro før i tiden.

Femte ting. De eneste jeg har vært borti som har sagt at de hører stemmer og sett ting, har gått på ectasy/LSD. Jeg sier ikke at de som har sett gjenferd snakker usant eller nødvendigvis går på det, men min teori er at det er noe som har "klikket".

Endret av Rattleshake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som tror på gjenderd og lignende ånder her?

Ja, jeg tror på det! Men akkurat HVA disse tingene/skapningene er, det vet jeg ikke ... Ikke kan jeg se dem, heller, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Rattleshake :hoho: Mener bare at det er en subjektiv opplevelse. Og hva med at dyr reagerer med nervøs oppførsel på enkelte steder eller i enkelte byggninger? Tror kanskje at vi mennesker har fjernet oss en del fra instinktene våre. Glemt å leve i pakt med naturen og alt som er rundt oss. :)

Dessuten elsker jeg spørsmål uten konkrete svar. :) Stimulerer fantasien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Rattleshake  :hoho: Mener bare at det er en subjektiv opplevelse. Og hva med at dyr reagerer med nervøs oppførsel på enkelte steder eller i enkelte byggninger? Tror kanskje at vi mennesker har fjernet oss en del fra instinktene våre. Glemt å leve i pakt med naturen og alt som er rundt oss.  :)

Opplevde en hund som ikke turte å gå forbi en havn. De andre bikkjene klarte seg fint. Var det ånder som bare den så,eller følte eller var det rett og slett at den bare var pysete?

Endret av Rattleshake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_madelene_*

Dere som ikke tror, tror dere heller ikke på at klarsynte kan se i fortid og fremtid?Alltså ikke ånder og sånn, men at dem kan se tex vad som skjedd i et spesifikt menneskes liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Dere som ikke tror, tror dere heller ikke på at klarsynte kan se i fortid og fremtid?Alltså ikke ånder og sånn, men at dem kan se tex vad som skjedd i et spesifikt menneskes liv.

Tja, hvor ble det av tredje verdenskrig som skulle komme for 10 år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
:ler:

tja, nå mente jeg vel heller private sessions med en klarsynt....

Har vel litt vanskelig for å tro det. For å tror på det, må man tro på predestinasjon. Jeg tror mennesker har fri vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...