Gå til innhold

Derfor er alenemødre farlige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så alle alenemødre er voldelige nå ja. Hjelpes meg, hvor dumme mennesker det er her inne.

Jeg ble voldtatt av min far fra jeg var bitteliten. Er alle menn pedofile som voldtar barn da?

Nå er jeg selv enslig mor, og kjenner flere enslige mødre. Og ingen av oss slår barna våres. Og hva med fedrene til barna, som ikke vil ha noe med de å gjøre. Og her var vi både gift, og han ønsket seg begge barna.



Anonymous poster hash: 3c9ba...14a
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er at kvinner i langt større grad lar seg styre av følelser. Når følelser tar overhånd så svartner det for ei kvinne. Menn, derimot, er langt mer rasjonelle og rolige, for menn lar seg ikke styre av følelser i den grad som kvinner gjør. Når det er en mann i familien så roer han moren så hun ikke mister kontrollen på denne måten.

Anonymous poster hash: f0e5d...f65

Så med din teori er det mye verre når en mann slår et barn. Da er det nemlig gjort med overlegg, kald beregning og av et rolig individ som har tenkt over saken før HAN slår. Mens kvinner gjør det i affekt før de tenker. Nå er all vold mot barn (og voksne) motbydelig, men ifølge deg er mannens verst da han faktisk tenker gjennom først før han velger å slå.

Anonymous poster hash: fccfb...3d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at kvinner i langt større grad lar seg styre av følelser. Når følelser tar overhånd så svartner det for ei kvinne. Menn, derimot, er langt mer rasjonelle og rolige, for menn lar seg ikke styre av følelser i den grad som kvinner gjør. Når det er en mann i familien så roer han moren så hun ikke mister kontrollen på denne måten. Anonymous poster hash: f0e5d...f65

Vel det er det dummeste jeg har lest i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vi om hun faktisk slo barnet her?

Jeg må si det, at min mamma var minst like kort i lunta som det der, og hun var ikke alenemor.

Banking i bord, knusing av tallerkener og stygg ordbruk og trusler var ikke helt fremmed for å si det sånn.

Men aldri fysisk.

Det du beskriver er psykisk og latent vold. Det er også straffbart, det er ikke lov å true barn.

Anonymous poster hash: 9a6be...18a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er psykisk og latent vold. Det er også straffbart, det er ikke lov å true barn.

Anonymous poster hash: 9a6be...18a

Ja, si det til mamma, hvis du tør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro deg ned litt nå. TS skrev "de fleste alenemødre" og jeg tror også ts nevnte noe om å ha ansvaret helt alene, hele tiden. Det er en belastning å være 100 prosent mamma/pappa uten noe avlastning. Jeg regner ikke de som har 50/50 deling som aleneforeldre. Ts skriver også noe om at det er en belastning å være alene om ansvaret for barn, underforstått både far og mor.

Jeg sier ikke at alle aleneforeldre har en veldig belastning og gjør slikt. Men jeg tror at risikoen for at det skjer er større hos de som er totalt alene med barna uten avlastning. Man får aldri tid til å klarne hode.

Anonymous poster hash: cb79a...0c5

Jeg tror du har et viktig poeng her: de som er 100% alene med barnet/barna har sannsynligvis gjerne lavere terskel og "tåler mindre" og muligens også agerer i mye større grad.

Barn som kun vokser opp med bare en forelder burde derfor bli fulgt opp i større grad.

Anonymous poster hash: dfb15...5bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet vi om hun faktisk slo barnet her?

Jeg må si det, at min mamma var minst like kort i lunta som det der, og hun var ikke alenemor.

Banking i bord, knusing av tallerkener og stygg ordbruk og trusler var ikke helt fremmed for å si det sånn.

Men aldri fysisk.

Pappa på sin side var roligheten selv.

Mamma :rodmer:

Ja, det vet vi: du hører klaskene og smellene og barnet gråter. Det psykiske er grusomt for barnet.

Anonymous poster hash: dfb15...5bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vet vi: du hører klaskene og smellene og barnet gråter. Det psykiske er grusomt for barnet.

Anonymous poster hash: dfb15...5bd

Ok. Jeg la også merke til at det er noen som får ei latterkule i det melka ble slått ut.

Det hadde ikke jeg turt å gjøre med mamma i nærheten, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull og det vet du og! Det kommer helt an på individet! Fore n tulletråd!

Anonymous poster hash: fb024...b0c

Selvsagt kommer det ann på individet. Men ett individ som er gift og har avlastning eller har barna 50/50 kan holde seg i skinnet. Men blir dette individet aleneforeldre på fulltid så kan det faktisk gå galt.

Anonymous poster hash: cb79a...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har et viktig poeng her: de som er 100% alene med barnet/barna har sannsynligvis gjerne lavere terskel og "tåler mindre" og muligens også agerer i mye større grad.

Barn som kun vokser opp med bare en forelder burde derfor bli fulgt opp i større grad.

Anonymous poster hash: dfb15...5bd

Det er noe av det dummeste jeg har hørt! Vil gjerne se forskning på det!

Anonymous poster hash: fb024...b0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe av det dummeste jeg har hørt! Vil gjerne se forskning på det!

Anonymous poster hash: fb024...b0c

Jeg vet ikke om det er forsket på akkurat det, men det er ganske innlysende at belastningen kan for enkelte bli mer enn man takler hvis man er alene om omsorgen.

Nå får jeg ikke linket, men en artikkel på forskning.no viser at helsen til aleneforeldre er dårligere enn for gifte og samboende. Det tyder jo på en tung belastning som igjen kan føre til vold. Merk at jeg skriver kan!

Anonymous poster hash: cb79a...0c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er forsket på akkurat det, men det er ganske innlysende at belastningen kan for enkelte bli mer enn man takler hvis man er alene om omsorgen.

Nå får jeg ikke linket, men en artikkel på forskning.no viser at helsen til aleneforeldre er dårligere enn for gifte og samboende. Det tyder jo på en tung belastning som igjen kan føre til vold. Merk at jeg skriver kan!

Anonymous poster hash: cb79a...0c5

Belastningen ved å leve sammen med voksne, man ikke går overens med er fryktelig mye større.

"forskningen" du "viser" til er ikke så enkel som du ønsker å fremstille det.

Du har en infantil tolkning av det hele.

Anonymous poster hash: dde42...22d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro deg ned litt nå. TS skrev "de fleste alenemødre" og jeg tror også ts nevnte noe om å ha ansvaret helt alene, hele tiden. Det er en belastning å være 100 prosent mamma/pappa uten noe avlastning. Jeg regner ikke de som har 50/50 deling som aleneforeldre. Ts skriver også noe om at det er en belastning å være alene om ansvaret for barn, underforstått både far og mor.

Jeg sier ikke at alle aleneforeldre har en veldig belastning og gjør slikt. Men jeg tror at risikoen for at det skjer er større hos de som er totalt alene med barna uten avlastning. Man får aldri tid til å klarne hode.

Anonymous poster hash: cb79a...0c5

Snakker du for deg selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor var alenemor. Aldri lagt en hånd på meg, aldri hatt kort lunte og jeg har aldri slått en kjæreste.

Min far var gift med en annen dame etter hvert. Han banket både meg og mine søsken gul og blå.

Så skrudde foreldre slår barn, uavhengig av siviltilstand.

Anonymous poster hash: 3062c...448

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du for deg selv?

Aldeles ikke. Jeg er uten barn ;) Men har dessverre opplevelser rundt det som barn. Det var først når mamma ble alene at hun mistet fatningen.

Anonymous poster hash: cb79a...0c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at kvinner i langt større grad lar seg styre av følelser. Når følelser tar overhånd så svartner det for ei kvinne. Menn, derimot, er langt mer rasjonelle og rolige, for menn lar seg ikke styre av følelser i den grad som kvinner gjør. Når det er en mann i familien så roer han moren så hun ikke mister kontrollen på denne måten.

Anonymous poster hash: f0e5d...f65

så det tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars barn som vokser opp med henne til mor. Men hun er ikke alene om å være sånn, de fleste alenemødre er sånn. Det er for mye for en person å være forelder alene. Problemet er at feminister tar ikke denne typen familievold på alvor, fordi de mener at kvinner er perfekte og gjør aldri noe galt. Ikke rart i så fall, hvis slike gutter vokser opp til å slå og mishandle kvinner. Det har han jo lært av sin kjære mor...

Anonymous poster hash: f0e5d...f65

Hva søren har feminister med dette å gjøre? Jeg er feminist og det er da like alvorlig at kvinner utøver vold som at menn gjør det? Hvis du tror feminismen mener kvinnen er ufeilbarlig så tror jeg ikke du vet hva feminisme egentlig er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belastningen ved å leve sammen med voksne, man ikke går overens med er fryktelig mye større.

"forskningen" du "viser" til er ikke så enkel som du ønsker å fremstille det.

Du har en infantil tolkning av det hele.

Anonymous poster hash: dde42...22d

Signerer denne! Tulleteorier.

Anonymous poster hash: fb024...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Problemet er at kvinner i langt større grad lar seg styre av følelser. Når følelser tar overhånd så svartner det for ei kvinne. Menn, derimot, er langt mer rasjonelle og rolige, for menn lar seg ikke styre av følelser i den grad som kvinner gjør. Når det er en mann i familien så roer han moren så hun ikke mister kontrollen på denne måten.

Anonymous poster hash: f0e5d...f65

Nå ja, mine erfaringer er motsatt av hva du skriver. Den som rett som det var brølte, kastet ting både i veggen og på personen, var ikke meg.

Jeg har vært alenemor for mine barn siden siden de var i alder fra fire til 12 år. Stakkars alle mine barn som har hatt en forferdelig mor, kjeft og slag hver dag :ironi:.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...