Gå til innhold

Dere som hater de religiøse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hater ikke religiøse, men jeg hater de som prøver å "pushe" sin religion på meg.
Og når jeg ikke vil tro på det samme som de gjør, så starter de med
"om du ikke tror på skaperen så blir du å havne i helvete, du blir å straffes!!"

Det er de folkene jeg ikke liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater ikke religiøse, men jeg hater de som prøver å "pushe" sin religion på meg.

Og når jeg ikke vil tro på det samme som de gjør, så starter de med

"om du ikke tror på skaperen så blir du å havne i helvete, du blir å straffes!!"

Det er de folkene jeg ikke liker :)

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er det nok å tro på gud og/eller jesus for å kalle seg kristen. det er snakk om definisjon for enkelt individ.

Andre personer tolker å være religiøs annerledes en deg da evt. ikke sikkert de ser på seg selv som "hyklerisk" slik som du kanskje gjør.

Joda, men man kan jo ikke plukke vekk sentrale elementer og kalle seg kristen mener nå jeg. Det er på ingen måte feil, men hvorfor ikke kalle en spade for en spade?

Hykler er man ikke før man kritiserer andre for livsstilsvalg mens man fritt shopper blant elementer som passer en selv, til tross for at det i praksis innebærer å gå mot sentrale deler av troen.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jepp, og det er desto mer provoserende å høre at man lever "syndig" fra diverse folk som shopper det som passer best fra f. eks kristendom, som utelater en del (som også er vesentlig for faktisk å være reelt kristen) som "ikke passer dem". Jeg har mye mer respekt for folk som faktisk gjennomfører en kristen livsstil fullt ut med alt det innebærer, står for det, samtidig som de også har respekt for at andre lever annerledes. Og de får enkelt min respekt tilbake.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Du ble provosert av at jeg bruker ordet synd? Jeg mente det da ikke slik, men bibelen ser jo på mye av det jeg gjør som synding, mens jeg mener at det jeg gjør er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble provosert av at jeg bruker ordet synd? Jeg mente det da ikke slik, men bibelen ser jo på mye av det jeg gjør som synding, mens jeg mener at det jeg gjør er greit.

Hæ? Jeg siktet da ikke til deg, det var en generell betraktning. Jeg vet ikke noe om hvordan du selv lever eller praktiserer en eventuelle tro.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Joda, men når man tolker så vidt at man går utenom helt sentrale konsepter så kan man jo diskutere om man egentlig tilhører en gitt religion. Da kan man jo heller kalle en spade for en spade og kalle det et personlig livssyn, men kristendom e.l. er det jo slett ikke alltid.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Du kan ikke bestemme om noen er kristen eller ikke. Det er noe en føler selv. Og en bestemmer helt selv hvordan man vil tolke ting og hvor mye man vil bry seg om det som står. Det står da i Bibelen at så lenge du tror på Gud og Jesus så er det greit. Så min tolkning av det er at man er kristen så lenge man tror på Gud og Jesus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Hæ? Jeg siktet da ikke til deg, det var en generell betraktning. Jeg vet ikke noe om hvordan du selv lever eller praktiserer en eventuelle tro.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Beklager, jeg tenkte du siktet til meg siden jeg brukte ordet synd i mitt første innlegg eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

For noen er det nok å tro på gud og/eller jesus for å kalle seg kristen. det er snakk om definisjon for enkelt individ.

Andre personer tolker å være religiøs annerledes en deg da evt. ikke sikkert de ser på seg selv som "hyklerisk" slik som du kanskje gjør.

Helt enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Jeg hater ikke religiøse, men jeg hater de som prøver å "pushe" sin religion på meg.

Og når jeg ikke vil tro på det samme som de gjør, så starter de med

"om du ikke tror på skaperen så blir du å havne i helvete, du blir å straffes!!"

Det er de folkene jeg ikke liker :)

Jeg anser meg selv som kristen, men ikke den typen "personlig kristen"- som jeg vil kalle aktivt troende. :3

Jeg husker ikke sist jeg var i kirken en gang. <_<

Jeg har ingenting selv imot religiøse folk, men misliker dem som dytter religionen sin over og mener at man kommer til å havne i helvete eller et annet sted hvis man ikke gjør sånn og sånn.

Jeg er av den oppfatning av at man må, på den måten det er mulig, forholde seg til religionen sin i forhold til tiden rundt seg. (Hvis det var mulig å forstå hva jeg mente... :flau: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Joda, men man kan jo ikke plukke vekk sentrale elementer og kalle seg kristen mener nå jeg. Det er på ingen måte feil, men hvorfor ikke kalle en spade for en spade?

Hykler er man ikke før man kritiserer andre for livsstilsvalg mens man fritt shopper blant elementer som passer en selv, til tross for at det i praksis innebærer å gå mot sentrale deler av troen.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Den sentrale delen er at man tror på Gud og Jesus. Det står som sagt også i Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bestemme om noen er kristen eller ikke. Det er noe en føler selv. Og en bestemmer helt selv hvordan man vil tolke ting og hvor mye man vil bry seg om det som står. Det står da i Bibelen at så lenge du tror på Gud og Jesus så er det greit. Så min tolkning av det er at man er kristen så lenge man tror på Gud og Jesus. :)

Ja, men det er jo noe med å leve som læren også. Det er jo ganske mange relativt klare retningslinjer i bibelen.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg tenkte du siktet til meg siden jeg brukte ordet synd i mitt første innlegg eller noe :)

Den er grei :)

Den sentrale delen er at man tror på Gud og Jesus. Det står som sagt også i Bibelen.

Men så er det også en del livsstilsretningslinjer der også.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ja, men det er jo noe med å leve som læren også. Det er jo ganske mange relativt klare retningslinjer i bibelen. Anonymous poster hash: 539bb...67a

Det står likevel at uansett så lenge du tror på Gud og Jesus så vil du bli frelst. Så du kan ikke sitte og bestemme hvem som er kristne, når Bibelen selv sier at man er kristen når man tror på Gud.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Den er grei :) Men så er det også en del livsstilsretningslinjer der også. Anonymous poster hash: 539bb...67a

Det er likevel som sagt slik at det alt i alt ikke betyr så mye. Jeg synes bare det er rart at du sitter og sier at man ikke selv kan bestemme om man er kristen eller ikke når du sier at man ikke er kristen dersom man ikke følger Bibelen til punkt og prikke. Det du sier er bare tull.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mange som tror jeg hater alle religiøse siden jeg er sterkt ateistisk og har et livvsyn uforenelig med en gudetro eller tro på andre åndelige og spirituelle ting generelt. Men det gjør jeg altså ikke.

Hat er er et veldig sterkt ord, jeg hater ingen.

Jeg blir noe oppgitt og misfornøyd når kriste av ulike tilhørigheter føler de bare MÅ fortelle meg at jeg må "ta imot Jesus" eller "tro på Gud". Tilsvarende synes jeg det er et idiotisk syn å anse folk som mindreverdig fordi de ikke deler en eller annen religionstilhørers tro.

Jeg hverken misliker eller liker folk basert på deres trosbilde. Men vennligst la meg slippe å høre på den misjonæringen som så mange automatisk bedriver, jeg har ingen behov for å fortelle folk med en gudetro at mitt livssyn er "bedre". Men jeg vil være en svært lite motakelig person å misjonere til, på absolutt alle punkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er likevel som sagt slik at det alt i alt ikke betyr så mye. Jeg synes bare det er rart at du sitter og sier at man ikke selv kan bestemme om man er kristen eller ikke når du sier at man ikke er kristen dersom man ikke følger Bibelen til punkt og prikke. Det du sier er bare tull.

Awh...Føler deg fornærma nå eller ;) Jeg har ikke uttalt meg om hvorvidt du er kristen eller ikke, men bibelen legger alene opp til mange tolkninger på hva det innebærer å være kristen, og det er mange som legger mer i det enn bare å tro på Gud og Jesus.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest avocadoen

Awh...Føler deg fornærma nå eller ;) Jeg har ikke uttalt meg om hvorvidt du er kristen eller ikke, men bibelen legger alene opp til mange tolkninger på hva det innebærer å være kristen, og det er mange som legger mer i det enn bare å tro på Gud og Jesus. Anonymous poster hash: 539bb...67a

Nei, jeg er ikke fornærmet fordi jeg har diskutert med sånne som deg utallige mange ganger før :-) Saken er at jeg synes det er dumt av deg at du skal uttale deg om hvem som er kristen eller ikke. Folk bestemmer det helt selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke fornærmet fordi jeg har diskutert med sånne som deg utallige mange ganger før :-) Saken er at jeg synes det er dumt av deg at du skal uttale deg om hvem som er kristen eller ikke. Folk bestemmer det helt selv.

Ah, det evinnelige "sånne som deg" argumentet :fnise:

Men nei, det er vel ikke behagelig at andre har andre oppfatninger - også blant andre kristne for øvrig. Det er dessverre den religiøse arrogansen som også du nå velger å fronte.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ah, det evinnelige "sånne som deg" argumentet :fnise:

Men nei, det er vel ikke behagelig at andre har andre oppfatninger - også blant andre kristne for øvrig. Det er dessverre den religiøse arrogansen som også du nå velger å fronte.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Ta deg sammen. Du kan ikke bestemme hvem som er kristne og ikke på samme måte som at jeg ikke kan bestemme hvem som er ateister og ikke. Det er noe hver enkelt bestemmer selv.

Edit: du kan heller ikke si til noen "nei, du er ikke homo fordi du ikke har veskehund". Det blir akkurat det samme, og det er veldig feil.

Endret av avocadoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg sammen. Du kan ikke bestemme hvem som er kristne og ikke på samme måte som at jeg ikke kan bestemme hvem som er ateister og ikke. Det er noe hver enkelt bestemmer selv.

Edit: du kan heller ikke si til noen "nei, du er ikke homo fordi du ikke har veskehund". Det blir akkurat det samme, og det er veldig feil.

Vel, det har jeg ikke gjort heller. Det er bare du som er full av dritt og ikke tåler at andre har andre oppfatninger enn deg selv.

At du sammenligner seksuell legning med religiøs overbevisning viser bare hvor langt ut på viddene du er. Men da er du jo i det minste i samme selskap med de andre religiøse besserwisserne som setter seg på sin høye hest i de fleste diskusjoner.

Anonymous poster hash: 539bb...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...