Gå til innhold

Cyste på eggstokken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet. Jeg engster meg syk. Det at hun tok blodprøve etterpå gjorde at jeg ble livredd. Alle jeg har snakket med ler av meg og sier at cyste er helt vanlig. Men blodprøven og snakk om kontroll om tre måneder freaket meg ut.

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk. Jeg er ikke plaget, bare psykisk. Jeg gråter og har katastrofetanker. Anonymous poster hash: 2098d...93a

1. Hvor gammel er du, ts?

2. Er det snakk om en cyste eller flere?

3. Sa gynekologen noe om størrelse, om det er en blod-eller også kaldt sjokoladecyste? Er det dette du har så er det ikke kreft.

Anonymous poster hash: a5499...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt cyste på eggstokken som sprakk, og måtte inn på kontroll hver 3 måned etter det. Selvfølgelig var det selv litt kaos i hodet der og da, kontroller hver 3 måned er jo ikke direkte noe man umiddelbart forbinder med noe positivt.

Men prøv å slapp av. Vet det er vanskelig her og nå, og du skal få lov å bekymre deg så mye du overhodet orker. Men snart vil uroen forsvinne, og med all sannsynlighet er det helt ufarlig. :)



Anonymous poster hash: d7ab1...01c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor gammel er du, ts?

2. Er det snakk om en cyste eller flere?

3. Sa gynekologen noe om størrelse, om det er en blod-eller også kaldt sjokoladecyste? Er det dette du har så er det ikke kreft.

Anonymous poster hash: a5499...fe5

1. Er 39 år

2. Er en cyste

3. Størrelse 3 cm. Hun sa ikke noe om hva slags cyste.

Jeg spurte henne om det var kreft. Hun sa nei. Hun sa at jeg ikke behøvde å bekymre meg. Men på grunn av blodprøven og kontroll om 3 mnd så engster jeg meg allikevel.

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Jeg vet. Jeg engster meg syk. Det at hun tok blodprøve etterpå gjorde at jeg ble livredd. Alle jeg har snakket med ler av meg og sier at cyste er helt vanlig. Men blodprøven og snakk om kontroll om tre måneder freaket meg ut. Anonymous poster hash: 2098d...93a

Slik opplevde jeg det også da jeg hadde en slik ufarlig cyste.

Da jeg fikk en slags cyste i brystet, fikk jeg derimot time på sykehuset tre dager senere (hvorfor jeg måtte vente så lenge var fordi det var helg imellom). Hadde du hatt noe å bekymre deg for ville du ikke fått time om tre måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Akkurat nå er jeg rolig, og jeg skjønner at jeg overeagerer. Skal prøve å sove litt. Cyste er veldig vanlig, og ingen ting å engste seg for.

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en "stor" vanncyste på den ene eggstokken, og noen små på den andre.

Hos meg er det ikke kreft, men det kan være ganske ubehagelig der den "store"sitter, feks om jeg har mye luft i magen.

Anonymous poster hash: ae72e...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse (!!) cyster på eggstokkene! Fikk vite det da jeg var 15 og er nå 30. De bare er der. Det trenger absolutt ikke være farlig :)

Anonymous poster hash: cada4...337

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS!

Legen din har helt sikkert erfaring med å se hva som kan være kreft og hva som ikke er kreft. Hvis legen din hadde vært usikker på om det er kreft hadde legen ikke turt å si at det ikke er kreft. Da hadde legen sagt at du må vente på prøvene før legen kan si noe sikkert. Ved kreftmistanke hadde du fått ny time når legen hadde forventet svar på prøvene, feks om en uke eller så. Prøver med kreftmistanke blir prioritert høyere enn andre prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er 39 år

2. Er en cyste

3. Størrelse 3 cm. Hun sa ikke noe om hva slags cyste.

Jeg spurte henne om det var kreft. Hun sa nei. Hun sa at jeg ikke behøvde å bekymre meg. Men på grunn av blodprøven og kontroll om 3 mnd så engster jeg meg allikevel.

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Hadde det vært mistanke om noe alvorlig hadde de ikke ventet 3 mnd før neste kontroll. Du kan sove godt om natten.

Anonymous poster hash: 8e81f...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanncyster er stort sett ufarlige greier, men fikk en liten støkk da de fant noen hos meg. Jeg var imidlertid heldig og så ultralydbildet selv så jeg så at den som var avbildet ikke gikk inn i vevet - den hadde helt glatt overflate. Dermed regnet jeg meg selv fram til at den var ufarlig. Hos meg var den over minstemålet så jeg ble satt opp til time for operasjon noen måneder senere. På de 2-3 månedene jeg vente på operasjon så økte den fra 3 til 7 cm i diameter. Var litt av en klump å gå med på slutten. :ler: Var ganske deilig å bli den kvitt for den presset på omgivelsene.

Mener å huske de fant enda en cyste på samme eggstokk, og på andre siden fant de 3....

Må innrømme jeg var litt oppgitt da det hadde dukket opp enda en da jeg var på etterkontroll 3-4 måneder etter operasjonen, men den var så liten at den fikk bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk se bilde selv, og det var glatte kanter på den. Er det normalt å kjenne litt der nede etter innvendig ultralyd?

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg litt om i eggstokkene i dag.

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære TS!

Legen din har helt sikkert erfaring med å se hva som kan være kreft og hva som ikke er kreft. Hvis legen din hadde vært usikker på om det er kreft hadde legen ikke turt å si at det ikke er kreft. Da hadde legen sagt at du må vente på prøvene før legen kan si noe sikkert. Ved kreftmistanke hadde du fått ny time når legen hadde forventet svar på prøvene, feks om en uke eller så. Prøver med kreftmistanke blir prioritert høyere enn andre prøver.[/quote

Han ga meg time om tre mnd. Svar på blodprøve ville være klar på mandag. Da skulle han ringe meg uansett. Er dette FOR kjapt svar. Har han mistanke da?

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han hatt mistanke hadde han gitt deg time mandag eller tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner meg litt om i eggstokkene i dag.

Anonymous poster hash: 2098d...93a

At du kjenner deg øm er ikke så rart. Når du er bekymret så legger du merke til ting som ikke er der, eller ting du ellers ikke merker.

Så vidt jeg vet er det relativt vanlig at f.eks. kreftpasienter kjenner både det ene og det andre i dagene før de skal på kontroll. Plagene forsvinner gjerne en etter kontrollen, når legen forteller at alt er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen ta meg!!! Det er en cyste, ikke noe livsfarlig. Og tankene løper løpsk.

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt engstelig. Synes jeg kjenner noe i underlivet hele tiden😥

Anonymous poster hash: 2098d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nettopp fått vite om cyste på den ene eggstokken. Fikk beskjed om at det ikke var farlig, og ganske vanlig. I verste fall må du vil operere den bort, men det er jo ikke noe farlig...? Forstår ikke helt hvorfor du blir så redd av en cyste? De fleste har vel cyster rundt forbi, men får aldri vite om det.



Anonymous poster hash: c4173...102
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...