Gå til innhold

Er du en søvngjenger?


Anne Victoria

Anbefalte innlegg

Jeg går veeeldig!! mye i søvne. snakker i søvne, banner, roper, synger osv. Kjæresten min har tilogmed filmet meg menst jeg snakket å sang haha! En gang var jeg på tur ut midt på natta i søvne,jeg kledde på meg morgenkåpen å låste opp døra å gikk på trappa (var vinter) så våknet jeg å var scared as hell., så moren min måtte sette lås helt øverst på døra så jeg ikke nådde den. haha! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarte tlf i søvne en gang, det var en eks (mens vi var sammen) som ringte. Jeg våknet plutselig og fortalte det, eksen trudde ikke på det fordi jeg var med i samtalen. Selv pratet han masse i søvne, bare masse setninger uten betydning.

En gang overnattet jeg hos ei venninne, jeg sov på hennes rom og hun på mora sitt rom (vi var alene). Jeg drømte at jeg skulle ut av rommet men bomma flere ganger på dørhåndtaket, til jeg traff og våknet. Hadde dyna surret rundt meg, jeg slapp den og la meg i senga igjen. Våknet på morgenen uten dyne og skjønte ikke hvorfor dyna lå ved døra, lå og funderte leeenge.

Har våknet et par ganger av at jeg sitter i senga, er sint og kjefter på samboer. Uten at jeg har fått med meg hva jeg kjefter for. En gang våknet samboer av at jeg slo i madrassen lenge.

Har hatt masse søvnparalyse. Våkner men fortsetter å drømme eller begynner å drømme før jeg sovner, og er paralysert.

Anonymous poster hash: b3c86...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk mye i søvne da jeg var yngre og bodde hjemme, ifølge mamma. Nå gjør jeg det ikke så ofte lengre,men det hender. En natt hadde kjæresten vært oppe litt sent og sett på tv. Vi har soverom like ved stua. Plutselig så hører han skritt på soverommet. Så ser han at jeg åpner døren langsomt. For så å smelle den hardt igjen. For å åpne det langsomt igjen. Slik holdt jeg på en liten stund, frem til kjæresten fulgte meg tilbake til senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg går i søvne, men jeg har i det siste begynt å snakke når jeg sover. Søsteren min sa en gang at jeg sa "hvorfor må du være så slem? Du kunne jo spurt hvordan går det med deg!" på en trist toneleie. Da hun fortalte meg, husket jeg faktisk hva jeg drømte om! Drømte om henne og det var henne jeg sa dette til! hahaha...

Og i natt fant jeg faktisk dorull ved siden av senga! Jeg la den ikke der i våken tilstand og det var bare en 7 mnd gammel baby hjemme med meg!



Anonymous poster hash: c432e...26d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har våknet opp et par ganger etter at jeg har regelrett dratt (reddet selvsagt) et stk. veldig forvirret sovende hund ut av sengen og stått å støttet opp veggen som var i ferd med å falle ned i hodet på oss mens jeg ropte i panikk på at jeg trengte hjelp fordi jeg ikke er sterk nok til å holde veggen oppe alene, dette husker jeg svakt når jeg kommer til meg selv. GRUSOMT! Det er også fælt å miste all kontroll på hva man gjør i søvne.

Snakke gjør jeg også. Var på ferie med ei veninne fra Brasil forrige måned, og fikk høre at jeg snakket i søvne på engelsk! Bare for å være sikker på at andre alltid forstår hva jeg sier liksom... Uff, det er faktisk ganske slitsomt. Tenker på det hver gang jeg overnatter hos en mann f.eks. Setter meg opp og skriker stopp og slikt. Må jo føre til hjerteinfarkt og full forvirring.



Anonymous poster hash: a96ca...a9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange skremmende historier her altså! At man kan lukke opp dører og slikt i søvne og gjøre de merkeligste ting. Det må være et mareritt! Sikkert litt underholdende for en eventuell kjæreste da :fnise:



Anonymous poster hash: a96ca...a9c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Gjest snoopy_93

Jeg snorker noe helt grusomt når jeg sover. Har gått i søvne en gang, da var jeg rundt 6-7år. Hadde leggetid klokka ni og sov stortsett kl ti, da hadde jeg gått ned til pappa og bedt om et stort glass - det fikk jeg jo, men når jeg kom meg opp på rommet våknet jeg og lurte på hvorfor jeg stod å holdt et glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg har gått i søvne noen få ganger. det rare er at jeg liksom er våken, men samtidig så har jeg ikke kontroll, og kan ikke gå å legge meg om jeg vil det. så jeg sover. sover og er våken på en gang. hehe. husker to av de. og fikk bekreftelse på at det var sant i ettertid, da jeg eks hadde tatt opp rulegardinen min litt på natta når den var nede når jeg la meg, og neste morgen var den så mye oppe. eller når jeg var på sydentur med foreldrene mine, og jeg hadde tatt med meg lakenet og hatt det rundt meg, også fomlet meg ned trappe, noe som vist var meget vanskelig, hadde gått innpå rommet til foreldrene mine, glemte hva jeg skulle, gikk ut igjen og opp på mitt rom, men i trappa så hadde jeg så store problemer at jeg slengte fra meg lakenet og gikk å la meg, neste morgen roper mamma på meg og lurer på hva jeg drev med i natt, og lakenet lå i trappa. hihi. det er vell de eneste gangene jeg vet jeg har gått i søvne.

men snakker? jada. som en foss også. eller, ikke snakker. mumler noe voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte å vandre mye i gangen når jeg var liten, og våknet rundt omkring i huset på rare plasser.

En spesiell jeg husker akkurat nå, er at jeg drømte at jeg ble presset flat, og hadde en skikkelig klaustrofobi følelse. Reiste meg og sprang, men i drømmen var det svære 1 meter i diameters ballonger som man måtte løfte beina høyt og forsiktig over. Fant heldigvis en stille øy jeg kunne sove videre på, for husker i drømmen at jeg var skikkelig trøtt.

Pappa hadde tilfeldigvis filmet meg dengangen, for det begynte vist med en haug med klaging om plassen og at det var altfor trangt. Mamma og pappa hadde da flyttet seg såpass at jeg lå helt alene i en dobbelt seng og klagde om plassen :ler: Plutselig hopper jeg opp, og begynner å gå med store sakte skritt mot døra. Ser ut som jeg går i vann eller noe :ler: Ender opp med at jeg har gått å lagt meg på sofaen :P

Men jeg har vist vokst det fra meg. Har kun en episode fra nyere år (som vi vet om).

Ble engang overfalt og banket opp, men det har egentlig aldri plaget meg noe mer enn i drømmene mine tydeligvis :P I drømmen lå jeg i senga min og gjemte meg for denne personen. Så braser han inn og prøver å dra meg ut av senga. Jeg tar tak i han og refser han rundt slikt at han havner på den andre siden av dobbel senga. Setter meg så oppå han og begynner å slå han i ansiktet mens jeg brøler hvor stygg han er.

Det var et rimelig skremt sambo ansikt som tok tak i armen min og vekte meg mens jeg tydeligvis satt oppå han og slo. Og jeg kan love dere jeg var bra skremt selv:p Vi ler av det nå da, hadde vist ikke slått så altfor hardt :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg har sånn helt ærlig bare gått i søvne ett par ganger, jeg snakker innimellom i søvne også..

Ene gangen så hadde jeg sovnet med mobilen i hånda, så kom mamma opp på rommet og sa at jeg skulle ligge meg skikkelig, så gjorde jeg dette.. Så snudde mamma seg for å ta opp noen klær fra gulvet mitt, og når hun snur seg så står jeg rett bak hun og prøver å gå til kleskapet. Hun kjefter på meg og sier at jeg skal gå å legge meg, jeg bare forsetter å gå og prøver å ta opp ett klesplagg, mamma kjefter mer, og da ser jeg på hun, hun kjefter enda mer, plutselig innser hun at jeg sover, Haha, hun prøver å følge meg til sengs og legge meg, og hun fikk det til!

Jeg har også drømt at jeg ble stikker at en hel klyngen med bier i ryggen, og da våknet jeg av at jeglå å ristet i sengen. Jeg jeg har snakket om en tv, slått til overnattings gjesten i søvne og sagt unnskyld etter det og jeg har snakket og masse annet..

Anonymous poster hash: 0f403...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fæl til å gå i søvne når jeg har migrene. Da er jeg på jakt etter personer eller bare leker ninja, lusker meg rundt. Haha :nigo:

Anonymous poster hash: 97574...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode historier! Min blekner i forhold men siden det var så mange morsomme historier får jeg fortelle min. En gang jeg var ca 7 år hadde foreldrene mine gjester i stua etter at jeg hadde lagt meg. Da kom jeg vandrende inn i stus i nattkjolen fant fram domino (et spill). Tok ut en brikke og la den nøyaktig på et lys som brant på bordet. Så hadde jeg holdt en liten tale for alle gjestene om hvorfor dominoen skulle ligge på lyset og gått å lagt meg igjen ! :) Synes den historirn er litt vittig. Gjestene fikk seg en god latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husket ingenting av dette etterpå og moren min hadde lest at man ikke må vekke de som sover så hun lot meg bare holde på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet mye med at jeg gikk i søvne når jeg var mindre, gjør det derimot aldri nå lenger.
Sambo prater dog mye i søvne, senest i natt lå han å telte fra 1-10, så fra 12-15 før han mumlet noe å la seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest gloria

Er det mulig at to som snakker i søvne/går i søvne, har en dialog sammen? F.eks :

"skal vi gå en tur?", hvor på den andre svarer "ja, det kan vi jo".

Teit eksempel, men for å illustrere hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En litt gammel tråd da, men har gått i søvne et par ganger.

Den ene gangen sov jeg hos kusina mi, hun hadde våknet at jeg satt i sengen hennes å sa "Bli der, ok? Jeg må vise deg noe!", hun svarte OK og hørte jeg løp opp trappen og romsterte oppe. Da jeg kom ned igjen holdt jeg katten hennes og en melkekartong. Jeg satt meg i sengen hennes med disse to i hver armkrok og spurte "Skal jeg vise deg et triks?". Hun prøvde å ta katten fra meg mens hun sa "Nei, slipp han". Da hadde jeg bare reist meg, satt melkekartongen på gulvet, gitt henne katten, sagt "NEIVEL" høyt og lagt meg.

Den andre gangen hadde jeg sovna i senga og våkna opp på sofaen foran TV med fullstendig latterkrampe. Klarte heller ikke stoppe å le, det var vanvittig plagsomt. Litt mer sprøtt var det at jeg hadde helt smågodt i en skål og brus i et glass. Visste ikke at jeg hadde smågodt engang. hehe.. Underbevisstheten min hadde vell lyst på en real filmkveld.

Dette var ikke å gå i søvne da, men typen min(nå ex) hadde våknet av at jeg reiste overkroppen min opp og ned av senga, som at jeg tok push up - mange ganger. Han spurte meg hva jeg drev med mens jeg satt oppreist midt i "pushupen". Da hadde jeg bare sagt "Putt hodet ditt her", og pekt ned på puta mi. "Nei". sa han. Og etter masse overtaling om at jeg bare skulle måle avstanden mellom hodet mitt og hodet hans osv så la han hodet på puta mi. Jeg hadde lagt meg forsiktig ned slik at hodet mitt lå på toppen av hans før jeg plutselig tok en kjapp push-up opp, og slang meg ned så hardt jeg kunne - rett i ansiktet hans. Våknet at han ropte "Fy faen, hva er det du driver med?!" mens han løp ut til toalettet. Jeg skjønte selvfølgelig ingenting bortsett fra at jeg hadde vondt i bakhodet mitt. Han blødde neseblod i et døgn etterpå og hadde store smerter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid gått og snakket mye i søvne. Går ikke like mye som før men snakkesalig er jeg fortsatt. Har maange opptak på sånn søvnapp hvor jeg babler i vei - til og med et klipp hvor jeg tusler rundt i rommet skrur på vasken og tusler tilbake igjen til senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vet jeg har gått i søvne en gang. Jeg var ca 10 år og hadde feber. Hadde gått ned trappa og ropt til pappa "du skjønner vel at jeg ikke kan løfte alle de bøkene med lillefingern?". Ble fulgt i seng igjen og husker ingenting av det.

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min snakker mye i søvne, og går i liggende tilstand.. Altså, han ligger flatt i senga, men bena beveger seg som om han går. Mens han babler usammenhengende om lyktestolper, rema 1000 poser og annet pjatt. Hihi ^^,

Jeg derimot, huff... Jeg prøver meg hver gang jeg har en seksuell drøm. Til å begynne med syns samboeren at det var gøy å bli vekket på natta for litt kos. Det endret seg kjapt den ganga jeg våknet midt i akten og fikk totalt panikk. Skjønte ikke at det var han med en gang i og med at det var bekmørkt. Freaket helt og trodde oppriktig at noen voldtok meg.

Samboeren ble livredd og mente at han (i teorien) hadde utført en sovevoldtekt, stakkars.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...