Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡


Løvsol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nammen, syk igjen stakkars :( god bedring :blomst:

har hun fått noen vaksiner enda?

D var falsk alarm og overhysterisk mamma som plutselig ble alene med bebisen og overtolket alt. I dag er hun helt fin, nesten ingen hoste pg nesten ikke snørr.. he he...sånn kan det gikk ;-)

Nå sitter vi på toget. Jeg første togtur sammen. Ammet første timen, så sovnet hun i bæreselen. 35 min igjen av turen. Dette har jo gått som en drøm ♡

Fy søren som jeg elsker denne frøkna ♡ det er en kjærlighet jeg aldri visste fantes! Jeg blir ikke lei av å sitte å se på henne, elsker babykosen, når hun krøller seg sammen og knusekoser seg inn i halsgropen min... eller som tidligere i dag da morfar hadde vært barnevakt et par timer, imens jeg var å fikk energi balansering. Da jeg kom hjem sutret hun og gråt litt. Jeg gikk bort til henne og hun storsmilte, tok tak i fingeren min og sprelte og flira og lagde masse lyder ♡ hjertet mitt bobla nesten over:-)

nå gleder jeg meg til å se pappaen igjen ♡ to dager uten føles som en evighet. Vi hørr lissom enda mer sammen nå som vi er tre ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter vi på toget. Jeg første togtur sammen. Ammet første timen, så sovnet hun i bæreselen. 35 min igjen av turen. Dette har jo gått som en drøm ♡

Fy søren som jeg elsker denne frøkna ♡ det er en kjærlighet jeg aldri visste fantes! Jeg blir ikke lei av å sitte å se på henne, elsker babykosen, når hun krøller seg sammen og knusekoser seg inn i halsgropen min... eller som tidligere i dag da morfar hadde vært barnevakt et par timer, imens jeg var å fikk energi balansering. Da jeg kom hjem sutret hun og gråt litt. Jeg gikk bort til henne og hun storsmilte, tok tak i fingeren min og sprelte og flira og lagde masse lyder ♡ hjertet mitt bobla nesten over:-)

nå gleder jeg meg til å se pappaen igjen ♡ to dager uten føles som en evighet. Vi hørr lissom enda mer sammen nå som vi er tre ♡

Så bra at togturen gikk fint :)

Herregud, det høres så koselig ut alt sammen, gleeeder meg til å få lillemor når jeg leser her :hjerter:

Blir nok godt å få sett pappaen igjen nå, ja ^^ Rart hvor mye mer knyttet man blir :) Allerede nå når lillemor er i magen så merker jeg det er rart å være borte fra gubben :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå :blomst:

Nå sitter jeg her igjen, med lillegull i bæreselen, forsøker å steke noen biffer og fikse noen grønnsaker, samtidig som jeg oppdaterer her inne :fnise: Det er lissom ikke tid til noe om dagen, enten er det en sulten baby, eller en sulten mamma, eller så er vi på tur, eller så skifter vi bleie..Vips er dagene over.

Linnea har endelig kommet over 5 kilo, etter vi begynte med flaske i tillegg til morsmelk har hun gått opp 1 hel kilo på 3 uker!! ha ha ha.... lille matvraket vårt :fnise: Ringte til helsestasjonen for å sjekke ut om det var helt galskap, helsesøstra la inn nye mål og sa at hun snart hadde tatt igjen kurven sin, så det var ikke noe å være bekymret for. Så da er det bare å klappe og danse over at frøkna vokser seg stor og sterk :danse:

Vi har gått mange trilleturer i det siste, hun sover så godt i vogna si og hun sover gjennom hele natta. Når jeg sier hele natta, så mener jeg fra tolv-ett til åtte- halvni. Vi har ikke begynt å innføre tidligere kvelder enda. Jeg trenger nattesøvnen, så da er jeg lykkelig over å slippe å amme på natta :rodmer:

Bør vel prøve å sakte, men sikkert flytte kvelden et kvarter tidligere hver kveld. Vi får se..

Nå må jeg lage ferdig middagen, tror det er en baby som ikke er helt mett her også, så får vel multitaske litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå godt at lillegull sover hele natta!! :):) Her er det fortsatt 2-3 timer mellom amming. Så mye våken om natten enda! Men vi legger han 20-21 da, så rutinene begynner å komme seg selv om han ikke sover så lenge av gangen enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå godt at lillegull sover hele natta!! :):) Her er det fortsatt 2-3 timer mellom amming. Så mye våken om natten enda! Men vi legger han 20-21 da, så rutinene begynner å komme seg selv om han ikke sover så lenge av gangen enda :)

Så flink dere er! Ei venninne av meg sa at ho gjorde det samme som meg, og etterhvert så ble bebisen trøttere og trøttere tidligere på kvelden, og rundt 4-5 mnd så sovnet han i syv-åttetida. Jeg hååper det skjer her også, men skal prøve å skyve kvelden litt tidligere hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :fnise:

Her sitter jeg med en kaffekopp, Linnea sitter og pludrer i bilsetet.

Jeg skal prøve å få i meg en skål havregrøt før stell av lille. Så jobber jeg med meg selv, om jeg skal gå bort på kjøpesenteret eller om jeg skal kjøre. Linnea har vokst sånn, så jeg trenger litt klær. Bør vel benytte meg av innspurten på januarsalget. Men, jeg vurderer også å være inne, vaske klær og shoppe via nettshopping. :fnise:

Men jeg må ut en tur i dag, skal prøve å få meg en trilletur hver dag. Må jo komme meg i form igjen.

Får ta et valg etter "frokost".

Nå er frøkna utålmodig, tror jeg skal stelle henne før frokost. Har fått i meg kaffen min da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg dagboka :blomst:

Jeg surrer meg inn her av og til, men dagene flyr fra meg før jeg rekker noen ting. Av og til lurer jeg på hvor tiden blir av?!? Lillejenta mi er allerede 3 måneder! TRE MÅNEDER?!?!?! 12 uker i dag :rodmer:

Hun smiler masse, griper etter leker, griper etter fingrene våres, spreller, ler (uten lyd), tester ut stemmen, sover mer og er mer selvstendig. Jeg kan nå legge henne i babygymmen imens jeg tar ut av oppvaskmaskinen, eller sminker meg. Det er veeldig deilig. Vi har fortsatt ingen kveldsrutine. Hun sovner ca klokken 0100, men da sover vi til gjengjeld gjennom hele natta uten amming. Hun våkner normalt mellom syv og halvni. Når hun våkner i syvtiden, ammer jeg liggende, så sover vi videre til ti - elleve. Det er helt fantastisk :rodmer:

Akkurat nå sitter jeg på kjøkkenet, hører på treningsmusikk og drikker et glass cola zero (!). DET er lenge siden. Er ikke noe godt enkli. Tenk at jeg drakk litervis med det for noen år siden. Fysjom.

I kveld føler meg meg litt lurt. Pappa er på besøk, svigers pusser opp huset, så pappa og mr Løvsol stakk bort dit for å se på huset. Jeg så mitt snitt til litt me-time og ble igjen for å ta oppvask, koke flasker og skjold, samt ta en god dusj. Men neeida, det gikk 30 min, så kommer mannen tilbake med lillegull og sier at hun er sulten, nå purker og sover hun her, UTEN at hun fikk mat først. Så da ble det ingen lang og god dusj da!! Tenker å ta det i morgen formiddag, da er pappa her, så da kan han passe imens jeg dusjer! Selvom det er litt waste, fordi jeg skal på min første PT-time etter fødselen i morgen klokken 11:00. Men, det er allikevel deilig å føle seg litt fresh, uten fett hår og gulp i nakken ;)

Jeg koser meg som mamma, ble litt sentimental når jeg måtte kjøpe 3er bleier, hun vokser så fort. Fortsatt bare 5,6 kg, men det er stort for meg som har hatt en liten 4 kilos baby i flere uker før hun bykset seg opp til 5,6 kilo på en måned... :fnise: Funket med kombinasjonen Hipp morsmelkerstatning og amming. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby ass :rodmer:

Så fantastisk, så overveldende, så slitsomt, så unikt :rodmer:

Min lille skjønne prinsesse har begynt å bruke stemmen sin mye mer, veldig fantastisk og forferdelig slitsomt. Det er mye vræl og skrik. He he.. hun roer seg forholdsvis raskt, men det føles ganske hektisk når det står på. Det skjer særlig når det blir for mye inntrykk. Det nye nå er hylskrik i selskap eller på kafe, da må jeg ta henne med ut fra lyder og dempe lyset, så sovner hun kjempetungt. Det er fasinerende å bli kjent med barnet sitt :rodmer:

I dag har jeg og lillegull vært på kafe med min tante og kusine i Oslo. Vi liker å kjøre bil, Linnea sover så godt i bilen :babysmokk: Nå har hun sovet et par timer, jeg håper å få i meg et pizzastykke før jeg må amme, men hun spiser snart opp hendene sine i fanget til pappa, så det spørs :fnise: ...det er også nytt, at hun spiser sånn på hendene sine, er det kanskje en fase?

Jeg elsker den jenta ass :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dagene flyr, jenta mi er snart 4 mnd, herlighet :rodmer: Hadde noen fortalt meg at det skulle føles så naturlig og så fint å være mamma hadde jeg trolig ikke trodd det. Skulle tro jeg hadde vært mamma alltid. Nå ligger hun og pluderer i babygymmen, jeg lager middag og koker flasker, smokker og skjold.

I morgen skal vi prøve oss på babysang, det gleder jeg meg til. Det er akkurat som om at har våknet fra en dvale. Jeg ser mange muligheter fremfor utfordringer! Jeg finner tid til å rydde, vaske, trene, vaske klær og etterhvert skal jeg begynne å male litt i gangen og bidra mer med oppussingen. Det føles deilig å føle meg som meg selv igjen. Det har jeg ikke gjort siden før jeg ble gravid. :bond: Så det er utrolig deilig :rodmer:

Både Lillegull og jeg har hatt en liten miniforkjølelse...IGJEN. Linnea slapp billigere unna enn meg, hun ble bare litt tett i nesa, men saltvannsdråper i nesa ved hvert bleieskift gjorde susen. Jeg måtte gjennom en helg med masse søvn, paracett og nesespray. Men, BANK I BORDET, virker som om det var det jeg trengte. "Bare" vanlig "neseforkjølet" i dag. Ikke behov for nesespray eller paracett i dag.

Neih, jeg får fortsette med midaggen, frøkna begynner å bli litt utålmodig på gulvet her, så jeg må vel muligens leke litt med henne også ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere koser dere veldig :nigo:

Håper det blir vellykket med babysang :)

Babysangen var veeeldig koselig :romeo:

Hurra for 4 måneder gammel snuppe! :rodmer:

Høres virkelig ut som dere koser dere for tida!

Ho er ikke heeelt fire måneder enda, men veldig snart.

Blir fire måneder på dåpsdagen, neste søndag :rodmer:

Koser oss masse, nå gleder jeg meg til en deilig vår med bar asfalt og forhåpentligvis sol og fint vær :briller2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og hå, her sitter jeg, har akkurat kommet hjem fra barselstreff. Frøkna sover i vogna ute.

Endelig har ho fått et lengere strekk, har sovet fra ca to. Vi har hatt to dager hvor jeg ikke har hatt tid til å gå tur, noe som har resultert i mange små powernaps PÅ meg med en del sutring i mellom slaga. Så det er godt for både henne og meg at hun får sitt lange strekk igjen i dag :danse:

I går hadde mr Løvsol bursdag, og fru Løvsol tenkte smart, så hun har booket opphold på spa i slutten av mars. Mamma og pappa kan være barnevakt bare 50 minutter unna, så da er ikke veien lang om det blir krise. Det blir sååååå deilig med et kjærestedøgn på hotell, med god mat, drikke, vin, deeilige senger og barnefri :hjerte: :hjerte: :hjerte: Æ glær mæ!

Jeg burde benyttet meg av tiden nå til å både sove, vaske og koke flasker OG rydde kjøkkenet. MEEN, det var så innmari deilig å sette seg ned forran PCn, bare litt. Skal kikke fullfart gjennom noen nettaviser før jeg koker flaskene. Håper jeg rekker begge deler. Frøkna sover forhåpentligvis hvertfall i 25 minutter til.

Jeg BURDE begynne å spise litt sunnere igjen. Jeg har hatt en veeeldig dårlig periode med maaasssse sjokolade! O lord. vektmessig har det ikke hatt noe å si, står stille, HELDIGVIS. Men, jeg føler meg litt råtten, så snaaart skal jeg komme tilbake til hverdagsrutine. Snaart :fnise:

Neih, jeg får brette opp ermene og få tatt disse flaskene før frøkna våkner!

Snaakkkass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kaffe, kaffe kaaaafffffe og sol :sol:

Vesla ligger i vogna si på verandaen og sover formiddagshvil, jeg drikker kaffe og skal begynne på dagens "Kontordag". Vi må lage et familiebudsjett for å få oversikt over hvor mye vi har i månedentlige utgifter hver måned. Fikk purring på huslånet denne måneden fordi vi ikke hadde dekning på regningskontoen (!) Pengene har vi, og vi trodde vi hadde god margin, men tydeligvis er det noe vi ikke har oversikt over, så det er fruens jobb i dag. I tillegg skal jeg prøve å sortere en haug med papirer og kvitteringer i forskjellige permer. Nå ligger alt i en boks! Dagens aller viktigste oppgave er å søke barnehageplass. Søknadsfristen er 1. mars...

Dagens lille dilemma er, at drømmejobben er utlyst, men den har oppstart 1. mai. Jeg har så lyst på den jobben, men det betyr trolig at jeg må begynne å jobbe 1. mai. Noe som i utgangspunktet går bra siden jeg ikke fullammer og frøkna tar flaske, meeen psykisk er det nesten 6 mnd før jeg hadde planlagt. Videre har jeg lenge gledet meg til sommeren og 10 uker sammen med min lille familie. Det utgår trolig. Det er jo ikke sikkert jeg blir vurdert for stillingen uansett, så jeg skal søke. Så må jeg se hva arbeidsgiver sier. Er jo mulig det går an å lage en ordning. Det er ikke ofte det lyses ut 100 % fast jobb i mitt yrke, så jeg må jo prøve meg.

Vi hadde dåp på søndag. Hadde dåpen her hjemme. Vi valgte å bare invitere nærmeste familie og faddere. Så vi ble "bare" 22 personer. Fikk hjelp av pappa til å lage viltgryte og mamma bakte noen kaker. Siden vi fortsatt ikke er ferdig å pusse opp stuen hadde vi "god" plass. Jeg og to venninner sang trestemt både i kirken og her hjemme. Det ble veldig fint. Så nå er frøkna døpt :hjerte:

Ellers går det fint, deilig å få litt rutiner på soving, både på dag og kveld. Vi har fortsatt ikke fått henne til å sovne tidlig på kvelden og vi må fortsatt bysse henne i søvn, men hun sovner i syv åtte tiden, våkner for mat og kos i ni-ti tiden, så sover hun resten av natta. Det er deilig. I går var jeg og Lillegull i seng før elleve. Da sov vi til seks, litt amming, så sov vi til halvåtte :hjerte:

Neih, jeg får vel få stelt meg litt og så starte på dagens gjøremål. Håper på å få gjort litt før hun våkner. Planen er å gå en liten tur på neste hvil og da forsvinner dagen fort.

have a good one :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg med lillegull sovende i bæreselen på magen. Det begynner å bli relativt tungt å ha henne der nå. Lurer på hvor mye hun veier, blir spennende å se på kontrollen i midten av mars.

I dag har jeg gått en 6-7 kilometers tur i sola, det var deilig. Det er så fantastisk med bar asfalt! Denne våren komme til å bli fantastisk. Bebis som begynner å bli større, huset som blir mer og mer ferdig, bar asfalt og etterhvert bare skogsstier og traktorveier, solvegg, kaffe, bebis som kan leke på teppe på plenen....og etterhvert hvitvin på verandaen :rodmer: ....med mindre nummer to klaffer med en gang da :hakeslepp::bond::fnise:

Vi ønsker flere barn, og siden det tok så lang tid med nummer en begynner vi ikke på noe prevensjonsmiddel, sittern så sittern og vi har endelig begynt å øve igjen :fnise::danse::fnise:

Vi har fortsatt ikke fått i gang noe tidligere soving, men hun sovner i ellevetida nå, det er tidligere enn tolv. Merker at ho er trøttere på kvelden, men ho klarer ikke å finne roen, så vi må bare fortsette å prøve. Vi prøvde "skrikekuren" i 15 min på mandag. Det gjør vi IKKE igjen, ho ble helt krakilsk, helt hysterisk resten av kvelden. Det vil vi ikke ha noe av!! Vi tenker å gi det et par uker, så skal vi prøve ny taktikk, kveldsstell som vanlig, nattasang og kos, så skal en av oss være på rommet sammen med henne. Hvis vi hadde klart å få henne til å sovne i nitida, så hadde vi hvertfall fått et par timer "voksentid", det hadde vært så deeeilig å få slappet av bare piiiitelitt sammen :fnise:

Det er deilig at frøkna har fått gode søvnrutiner på dagtid. Hun sover i vogna fra ca 0930/1000 - 1130/1200 og en ny halvannentimesøkt i halvtotida. Det er superdeilig. Tenkte jeg skulle prøve å benytte meg av dette, slik at jeg kan trene to-tre ganger i uken. Blir litt mye sjokkis og litt lite trening. Heldigvis holder ammingen meg i rute, så jeg går verken opp eller ned i vekt. Men føler meg lite fresh. Hadde vært deilig å føle meg bra igjen. Ikke det at jeg tenker så veldig mye på dette i hverdagen, mer når jeg skal freshe meg opp for å dra på vift, da føler jeg meg pløsete og fæl...Meeen, jeg har jo fått bebis da, og det er jo verdt en kropp som ikke ser ut som en modell i noen måneder :fnise:

Nå håper jeg mannen kommer hjem snart. Jeg har laget hvitløk og chilli karbonader og skal sette søtpotetpomfritter i ovnen med salat og avokado. Suuuulten.. Kom kom KOOOOM :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj, ikke driv med skrikekur, da skjønner ikke vesla noen ting :hjerte:

La det gå sakte men sikkert av seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...