Gå til innhold

Dere som jobber 100% begge to


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi jobber til ulike tidspunkt. Mannen 7.30-15.30, jeg fra 9.30-19. Jeg leverer, han henter. Og derfor får ungen mindre enn syv timer i barnehagen med to foreldrene i 100% jobb.

Og mannen bruker et kvarter fra jobb til barnehagen, jeg to minutter. Det finnes noen fordeler ved å bo på landet- bl.a. så slipper vi kø..

De færreste på landet har få minutter til jobb ;)

Anonymous poster hash: 0254d...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De færreste på landet har få minutter til jobb ;)

Anonymous poster hash: 0254d...f15

Tja, bønder bor vel der de jobber. Og de bor som regel på landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jr annenhver uke men når jeg har han er hverdagen sånn:

Jeg står opp 05, har gjerne gjort klar både frokost til meg og matpakke kvelden før. Ordner meg og spiser frokost, får gjerne unna litt lekser eller husarbeid(oppvask,klesvask) Jr vekkes 0545, kles på og følges til pappan rett borti gata, der spiser han frokost. jeg går til toget som går 6:14 og er på skolen i 8 tiden. Jr følges av far til sfo i 7 tiden.

Torsdager er unntak da jeg starter senere på skolen, da står jeg opp 5, får unna lekser og husarbeid og tar en kaffekopp, vekker jr 0700 og spiser en lang koslig frokost med ham til rundt 0730 da følger jeg han på sfo og tar toget til skolen, er der 10.

Han hentes på mandager og fredager i 15 tiden, ellers henter jeg han 1630/1645 alt i forhold til toget++

Så blir det fotballtreninger/kamper når det er, da blir gjerne middagen etter det ofte i 19 tiden hvis han ikke har sånt noe så spiser vi middag med en gang vi kommer hjem rundt 1530 eller 1730. De dagene vi spiser middag tidlig blir det og kveldsmat i 1930 tiden. Han legger seg 20 og jeg sitter dra 20 ti 21 med lekser og legger meg 21.

Jeg står og opp 05 i helgene og legger meg 21 da får jeg unna lekser og husarbeid. Han legger seg 21 i helgene og kan sove så lenge han vil stort sett står han opp i 8-9 tiden.

Huset her er aldri strøkent, prioriterer heller skolearbid eller å sparke fotball med jr. søndager er satt av til vasking da prøver jeg å få ryddet og vasket, jr er gjerne med eller besøker besteforeldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100% og samboeren min jobber over 100%.

Vi har særkullsbarn. Han har to barn annenhver uke og jeg har et barn hele tiden utenom annenhver helg.

Jeg jobber i nærheten av skolen til barna, så det er jeg som henter/leverer barna. Starter med lekser og begynner å lage middag.

Vi begge følger barna på fritidsaktiviteter. Bytter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Hvor lenge er barna i bhg/skole

Leverer på SFO ca 7:30/7:45 henter 16:15/16:30

- Hvor mange måltider har dere om dagen. Blir ikke middagen også kvelds hvis det blir sent?

Frokost

Knekkebrød/brødskive når vi kommer hjem

Middag blir det ca 18:00

Kvelds er sjelden siden middagen blir så sen, men om datteren er sulten igjen før hun skal i send ca 2030 får hun kvelds.

- får dere gjort noe husarbeid i det hele tatt?

Nei, det er ikke mye og når vi tar det så er det et ORK

Prøver å få ryddet litt når man går gjennom huset og vaske over bord osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jenta mi er i barnehage fra 8 til 16 (jeg henter henne til barnehage og etterpå jobber fra 9 til 16 og mannen jobber fra 8 til 15 og henter henne i ettermiddagen, men vi kan faktisk "sitte" på kontoret litt kortere og jobbe lit hjemmefra eller gjerne "togefra" :))

- Barn får 4 måltider: frokost hjemme, lunch (smørbrød, og 2 ganger i uka varm mat) og matpakka i bhg og middag/kveldsmat hjemme - ca. 18.00-18.30. Men da kommer hun hjem fra bhg får hun f.eks. frukt, nøtter, yoghurt - hun ikke vil spise en ordentlig måltid da, men bare småspise og leke, hun er sulten ca 18.00

- Som gjelder husarbeid - vi greier å vaske klær, oppvaske (med oppvaskmaskin selvfølgelig) og vaske litt på kjokkenet. Resten er vasket av en vaskedame som kommer hver andre uke - desverre for ikke råd til å ha henne en gang i uken :(

Mye koster det å ha henne en gang i uka? Altså hvor mye per gang? Jeg har så lyst på vaskehjelp, men vet ikke helt om jeg vil ta meg råd til det da noen er dyre. Og 5-10 000 i måneden for lett vask av huset gidder jeg ikke.

Anonymous poster hash: 5c339...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...