Gå til innhold

Drittlei dobbeltrom og ammepress på sykehuset.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann dere! Jeg har født mitt første barn. Hurra!! Gleden er stor! Men mye av gleden blir borte når man må dele rom med andre som har konstant besøk. Min sønn er født 5 uker for tidlig. Han vil ikke ta puppen men sluker i seg nan som bare det. Han suger to sug av puppen og sovner eller så er han ikke interessert i det hele tatt. jordmødrene maser om denne ammingen hele tiden, de kommer inn å melker meg og drar meg i puppene, maser og styrer. Jeg har sovet 3 timer på 3 døgn. De maser på dagen og på natta. Jeg vil så gjerne at ammingen skal funke men det blir bare et evig mas! Prøver å ta ting i mitt eget tempo men det er ikke godt nok. I tillegg er det folk i rommet hele tiden og jeg syns det er ekkelt å dra frem puppen foran masse fremmede mennesker. I dag har jeg ikke klart å slutte å gråte, det bare fosser ut tårer! Hva skal jeg gjøre for å komme meg til hektene igjen?

Anonymous poster hash: 50205...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann dere! Jeg har født mitt første barn. Hurra!! Gleden er stor! Men mye av gleden blir borte når man må dele rom med andre som har konstant besøk. Min sønn er født 5 uker for tidlig. Han vil ikke ta puppen men sluker i seg nan som bare det. Han suger to sug av puppen og sovner eller så er han ikke interessert i det hele tatt. jordmødrene maser om denne ammingen hele tiden, de kommer inn å melker meg og drar meg i puppene, maser og styrer. Jeg har sovet 3 timer på 3 døgn. De maser på dagen og på natta. Jeg vil så gjerne at ammingen skal funke men det blir bare et evig mas! Prøver å ta ting i mitt eget tempo men det er ikke godt nok. I tillegg er det folk i rommet hele tiden og jeg syns det er ekkelt å dra frem puppen foran masse fremmede mennesker. I dag har jeg ikke klart å slutte å gråte, det bare fosser ut tårer! Hva skal jeg gjøre for å komme meg til hektene igjen?

Anonymous poster hash: 50205...bc2

Stakkars deg.Høres ut som et helvete...jordmødre som kommer inn å drar deg i puppen.Fy fan så frekt!!!De må da kunne vise respekt for andres intimsoner.Det der er fan ikke greit.De kn jo bare gi den erstatning-i stedet for å plage vettet av deg,så du blir deppa og tar til tårer.Klart-en sånn respektløs behandling,er jo rene overgrepet!!! De må da kunne vise litt hensyn og fintfølelse??

Trøstdeg med at snart er du hjemme-og kvitt plageåndene.Det blir folk av de som får melke-erstating også....faktisk : )

Anonymous poster hash: 0098f...128

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart er du hjemme og kan finne ut av dette i fred og ro.

Det er 24 år siden jeg fikk mitt yngste barn og stresset på mødre som sliter med ammingen har eksplodert! La nå nybakte mødre i fred, alle vil jo helst amme, men av og til går det ikke og da er det viktig at mor får oppbakking i stedet for å rive henne ned.



Anonymous poster hash: de7bc...c44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å pumpe deg om babyen ikke er interessert i å suge?

Snakk med personalet om å få sengeplassen innerst i et rom, så går i hvertfall ikke de besøkende forbi deg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar deg i puppen? Nå ble jeg helt sjokkert. Jeg hadde blitt helt svart av sinne hvis noen hadde gjort dette.



Anonymous poster hash: e7662...1c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor faan er pappaen (om det finnes noen)?

Be han si ifra NÅ, og så prøver du å kutte så mye nan som mulig og legger til gutten når det passer og tar det med ro.

Om du ikke klarer å sette grenser NÅ, vil ammingen høyst sannsynlig bli knotete videre, få pappaen til å skjerme deg.

Æsh er pga sånt her jeg ALDRI orker å ligge på barsel. Drar alltid hjem med en gang, hvor ikke en kjeft maser... Er så provoserende.

De fleste KAN amme, og de fleste får det til selv, i fred og ro!

Anonymous poster hash: b8390...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler deg å oppsøke ammeklinikk etter du har vært på sykehuset.

Jeg hadde det akkurat som deg- og det var ikke noen god opplevelse. Jeg orket ikke dra tilbake igjen til sykehuset og klinikken, men jeg vil absolutt anbefale deg å gjøre deg om du ønsker amme og det ikke går seg til på sykehuset.

Hold ut, og husk på at man har utrolig mye følelser i sving som gjør en utrolig sårbar.

Det er SÅ vondt når det står på, men det lysner etterhvert :)

Har du en mann som kan sette litt grenser for deg?

Anonymous poster hash: 7a47e...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar deg i puppen? Nå ble jeg helt sjokkert. Jeg hadde blitt helt svart av sinne hvis noen hadde gjort dette.

Anonymous poster hash: e7662...1c8

Det er helt normalt når de skal hjelpe deg med å få utdrivelsen i gang. Når det er sagt skjønner jeg deg godt TS, særlig når du ligger med andre. Blir bedre når du kommer hjem heldigvis. :)

Anonymous poster hash: 950ff...0c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere! Jeg har født mitt første barn. Hurra!! Gleden er stor! Men mye av gleden blir borte når man må dele rom med andre som har konstant besøk. Min sønn er født 5 uker for tidlig. Han vil ikke ta puppen men sluker i seg nan som bare det. Han suger to sug av puppen og sovner eller så er han ikke interessert i det hele tatt. jordmødrene maser om denne ammingen hele tiden, de kommer inn å melker meg og drar meg i puppene, maser og styrer. Jeg har sovet 3 timer på 3 døgn. De maser på dagen og på natta. Jeg vil så gjerne at ammingen skal funke men det blir bare et evig mas! Prøver å ta ting i mitt eget tempo men det er ikke godt nok. I tillegg er det folk i rommet hele tiden og jeg syns det er ekkelt å dra frem puppen foran masse fremmede mennesker. I dag har jeg ikke klart å slutte å gråte, det bare fosser ut tårer! Hva skal jeg gjøre for å komme meg til hektene igjen?

Anonymous poster hash: 50205...bc2

Det med draing i puppene hadde jeg aldri godtatt,og særlig ikke om det var andre folk der.

Hadde gitt MME om ammingen ikke var mulig å få til,så får disse ammehysteriske kjerringene mene akkurat hva de vil.Å sove 3 timer på 3 døgn kan være farlig.Et sted må grensen gå.

Anonymous poster hash: 7a6d8...cc9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis besøket er der utenom visitt tidene så må du gi beskjed. Hvis ikke blir det i hvertfall ikke noe bedre..

Anonymous poster hash: 17ab2...fbc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det samme som AB over meg. Noen folk evner ikke å overholde besøkstidene, og da trenger de en dytt fra de ansatte når det er på tide å dra ræva si hjem.



Anonymous poster hash: 9552c...1b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spurte alltid om det var greit før de dro i puppene mine, spør de ikke først der du er?

Ammingen fungerte ikke i det hele tatt for meg på sykehuset, ungen var sta som et esel og jeg var på sammenbruddets rand. De ansatte var rådløse men jeg bestemte meg for å forsøke om det gikk bedre hjemme, hvor babyen fikk mer ro og rutiner og ikke nye mennesker, lyder og lukter rund seg hele tiden. Og det fungerte faktisk, de ble mye lettere å amme med en gang vi kom hjem.



Anonymous poster hash: 9552c...1b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor faan er pappaen (om det finnes noen)?

Be han si ifra NÅ, og så prøver du å kutte så mye nan som mulig og legger til gutten når det passer og tar det med ro.

Om du ikke klarer å sette grenser NÅ, vil ammingen høyst sannsynlig bli knotete videre, få pappaen til å skjerme deg.

Æsh er pga sånt her jeg ALDRI orker å ligge på barsel. Drar alltid hjem med en gang, hvor ikke en kjeft maser... Er så provoserende.

De fleste KAN amme, og de fleste får det til selv, i fred og ro!

Anonymous poster hash: b8390...555

Førstegangsgravid her, vurderer sterkt å droppe barseloppholdselv, virker så jævelig. Men hvor forsvarlig er det å dra hjem, kan det få konsekvenser? Tenker på ruptur, blodpropp osv som kan oppstå etter fødsel.

Anonymous poster hash: 5732c...e4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Førstegangsgravid her, vurderer sterkt å droppe barseloppholdselv, virker så jævelig. Men hvor forsvarlig er det å dra hjem, kan det få konsekvenser? Tenker på ruptur, blodpropp osv som kan oppstå etter fødsel.

Anonymous poster hash: 5732c...e4c

Er selv førstegangs og hater sykehus. Om alt går bra etter fødselen både med meg og lillegutt drar vi hjem dagen etter. Om det blir komplikasjoner må vi jo bli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsgravid her, vurderer sterkt å droppe barseloppholdselv, virker så jævelig. Men hvor forsvarlig er det å dra hjem, kan det få konsekvenser? Tenker på ruptur, blodpropp osv som kan oppstå etter fødsel.

Anonymous poster hash: 5732c...e4c

Du kan dra som du vil så lenge baby er frisk.

Min nr to hadde litt feber, og måtte derfor bli over natten. Jeg ville fra og fikk lov! Men fikk ikke ta med baby :P så jeg ble jo. Morgenen etter dro jeg!

Første kom på Ahus og vi må på hotellet alle tre. Det var helt tullete, skulle bare dratt :P vi lå og vred oss og fant ikke helt ro.

Men jeg hadde mistet en del blod og var litt ør, så vi ga oss selv hvertfall natten.

Så lenge babyen er frisk kan du dra akkurat når det passer.

Anonymous poster hash: b8390...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Førstegangsgravid her, vurderer sterkt å droppe barseloppholdselv, virker så jævelig. Men hvor forsvarlig er det å dra hjem, kan det få konsekvenser? Tenker på ruptur, blodpropp osv som kan oppstå etter fødsel.

Anonymous poster hash: 5732c...e4c

Barselopphold er individuelt. Jeg hadde det helt fantastisk, og de dagene der var en utrolig deilig tid for vår lille familie. Vi slappet ordentlig av, ble tatt godt vare på, fikk god hjelp med amming, skift, ja det meste. Fikk også pratet godt ut om fødselen slik at jeg fikk mulighet til å eventuelt prate med fødselsjordmoren om jeg hadde behov for det i ettertid. Vi fikk et familierom, og far var med oss i 3 netter før vi dro.

Ikke ta bekymringene på forhånd.

Anonymous poster hash: 4134e...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk det er ditt barn, du bestemmer! Vil du ikke ha hjelp, si nei takk! Gi klar beskjed om hvordan du skal ha det. Eneste som hjelper. Og blir det mme du går for så er det HELT greit!

Endret av sjøhest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsgravid her, vurderer sterkt å droppe barseloppholdselv, virker så jævelig. Men hvor forsvarlig er det å dra hjem, kan det få konsekvenser? Tenker på ruptur, blodpropp osv som kan oppstå etter fødsel.

Anonymous poster hash: 5732c...e4c

Hei! Dersom du og barnet er i god form kan du dra hjem kort tid etter fødsel. Jeg fødte vår baby kl 10 om morgenen og vi dro hjem kl 17 på ettermiddagen :)

Fikk veldig god oppfølging hjemme med besøk av jordmor på dag 1, 2 og 3 etter fødsel. Hvor de gjorde de nødvendige testene/kontrollene av baby og meg. I tillegg ringte de på dag 4 og 5 for å spørre om alt gikk bra. På dag 7 kom helsesøster på hjemmebesøk.

Jeg anbefaler de som kan og vil å dra hjem. Da får dere en rolig opplevelse hjemme i kjente omgivelser, i tillegg til at det gjerne blir kapasitet til at de som må være på sykehuset kan få enmannsrom!

Vi hadde en veldig fin opplevelse av dette :)

Endret av *håper*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dersom du og barnet er i god form kan du dra hjem kort tid etter fødsel. Jeg fødte vår baby kl 10 om morgenen og vi dro hjem kl 17 på ettermiddagen :)

Fikk veldig god oppfølging hjemme med besøk av jordmor på dag 1, 2 og 3 etter fødsel. Hvor de gjorde de nødvendige testene/kontrollene av baby og meg. I tillegg ringte de på dag 4 og 5 for å spørre om alt gikk bra. På dag 7 kom helsesøster på hjemmebesøk.

Jeg anbefaler de som kan og vil å dra hjem. Da får dere en rolig opplevelse hjemme i kjente omgivelser, i tillegg til at det gjerne blir kapasitet til at de som må være på sykehuset kan få enmannsrom!

Vi hadde en veldig fin opplevelse av dette :)

Ok, takk til deg og dere andre over her som ga svar på det jeg lurte på :)

Anonymous poster hash: 5732c...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...