Gå til innhold

Sliter med formen, kviser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en jente på 18 år. Jeg har alltid likt trening og aktivitet. I det siste etter jeg begynte i 3 klasse på VGS har jeg blitt helt utmattet. Begynte på antibiotika for en ukes tid tilbake, som skulle hjelpe meg mot kvisene. (Tetracylin heter det)

Jeg har skikkelig masse kviser, og det er ekstremt ille. Såvidt du kan se huden min, og får daglig høre dette. (Er mest på brystet og ryggen)

Og jeg er lei av å gjemme dette. Har derfor startet med kur, etter å prøvd laser, kremer på resept og mange ulike p-piller over tid.

I sammenheng med dette har jeg ikke orket trening, fått fæl lukt/kløe i underlivet, kvalme og oppkast etter mat. Lurer på hva jeg får gjort? Har snakket med legen flere ganger nå, men er nødt til å bli kvitt kvisene pga selvtillitt som blir ødelagt.

Har nå gått på det i bare to uker, og merker ingen bedriger ennå. Jeg går også på noen magetabletter som skulle "hjelpe" i følge legen, siden pillene kan ødelegge noe der osv.

Har noen andre erfaringer positivt med tetracylin? Hva skal jeg gjøre for å bli bedre? Vil ikke gnage i meg for mye paracet lenger, og vil klare både trening og skole uten å måtte være så utmattet. Også arrene er veldig stygge, så kjøpt en svindyr krem som hjelper på arr, andre tips? Setter pris på alle svar!

Anonymous poster hash: 32b52...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kløen i underlivet skyldes mest sannsynlig sopp - kjøp deg canesten på apoteket og ta etter endt antibiotikakur. Antibiotikaen tar de snille bakteriene og - så derfor kan man bli plaget med magen, avføring, soppinfeksjon osv ;)

Har ikke gått på tetracylin selv. Har prøvd kremer på resept med delvis virkning for mine kviser.

Det som hjalp meg var MD formulations - kjøpte acnekit og bruker fortsatt produktene. ANBEFALES!

Byttet ut mineralsminken, jeg brukte ID - bruker nå Everyday minerals sminken i stedet, har ingen underliggende kviser lengere.

Ønsker deg lykke til. Vet hvor forferdelig det er å plages med acne. Finnes dessverre ikke fasit på hva som fungerer best siden alle reagerer forskjellig på behandlinger.



Anonymous poster hash: 8e517...7f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så voldsomt plaget av kviser så ville jeg bedt fastlegen om å få en henvisning til hudlege og prøve en kur med Isotretonoin. Det er det eneste som duger i ekstreme tilfeller og kan kun foreskrives av hudlege.

Anonymous poster hash: 1f604...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Jeg har vært på apoteket nå, og jeg har kjøpt noe for sopp nå. Går på antibiotika, så er nok grunnen. Har vært hos hudlege for 3 år siden, og fikk noe sterkt noe. Fikk det tilbake nå 3 år etter, så er fornøyd med å sluppet problemene såpass lenge. Problemet er at det dessverre ikke er hudlege her, og må reise helt til Oslo (nærmeste) og det er ganske langt/kostbart for reisen. Har

Skal teste ut dette en stund til, og forhåpentligvis blir det bedre. Formen får bare være sånn den er, til jeg ikke orker mer.



Anonymous poster hash: 32b52...36d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS herJeg har vært på apoteket nå, og jeg har kjøpt noe for sopp nå. Går på antibiotika, så er nok grunnen. Har vært hos hudlege for 3 år siden, og fikk noe sterkt noe. Fikk det tilbake nå 3 år etter, så er fornøyd med å sluppet problemene såpass lenge. Problemet er at det dessverre ikke er hudlege her, og må reise helt til Oslo (nærmeste) og det er ganske langt/kostbart for reisen. Har Skal teste ut dette en stund til, og forhåpentligvis blir det bedre. Formen får bare være sånn den er, til jeg ikke orker mer. Anonymous poster hash: 32b52...36d

Reise til hudlege får du dekket av Helfo!

Anonymous poster hash: 1f604...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...