Gå til innhold

DØDEN


Gjest King James II

Anbefalte innlegg

Hva skal man med mennesklig varme når man kan få den gudommelige som er uendelig ganger større en den menneskelige `?

Og si det er synd på de som søker Gudommelig kjærlighet eller de som tror på reinkarinasjon, ( Kanskje jeg misforsto hva du skrev ). Er jo egentlig et ganske idiotisk utsang. Er det idiotisk og søke den abselute lykke som ligger i Gud som vi kan få etter vi dør og har frigjort oss fra kroppen ?.

Ja, det er idiotisk (ditt ordvalg..) hvis man antar at alle er enig med deg i at den guddommelige kjærlighet er det ultimate.

Det er nemlig slik at mange mennesker her på jorden mener at den ultimate lykke og kjærlighet ligger i hverdagen med familie og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som mener det tar feil ( Etter min mening )

Her kan alle se en stor forskjell allerede, på deg og meg:

Du mener at en annen mening enn din egen må være feil, mens jeg mener at en annen mening enn min egen er interessant.

Uten å skrive for langt om det, sier det alt om ditt menneskesyn. Og det er menneske-synet og hvordan du behandler andre som er viktig for oss som lever i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Jeg sier ikke at den må være feil. Jeg sa etter min mening er den feil.

Akkurat som min mening er feil for andre.

Jeg synnes ikke du skal utale deg om hvordan jeg behandler folk, Siden tross alt du kjenner meg ikke og vet ikke hvordan jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyboy

Det er først når vi dør at vi begynner og leve.

Kjære babyboy

Er ikke helt enig med deg her, hva har du opplevd da som kan påstå slikt?

Dette utsagnet viser at du nok er student eller er fortsatt ung.

Er nysgjerrig på deg, hva driver du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på noe etter døden, så jeg gjør mest mulig ut av livet. Mye mindre risky enn å være en eksemplarisk kristen hele livet, og KANSKJE det skjer noe etter du er død. Nei, sånt sparer jeg som mange andre til dødsleiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære babyboy

Er ikke helt enig med deg her, hva har du opplevd da som kan påstå slikt?

Dette utsagnet viser at du nok er student eller er fortsatt ung.

Er nysgjerrig på deg, hva driver du med?

Kjære, gjest.

Skaff deg et nick. Dernest skaff deg briller. Jeg har ikke påstått det du påstår jeg har påstått. Følgelig kan jeg ikke svare på ditt spørsmål, da det forutsetter at jeg har påstått det du påstår jeg har påstått. Noe jeg altså ikke har gjort. Og det er ikke en påstand fra min side, det er et faktum.

-Babyboy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

At folk ikke er enig med meg kan jeg egentlig forstå. Siden jeg har en hinduistisk tanke når det gjelder relgion og filosfi. Og hinduistenes syn på døden. Som er noe helt aent en det Nordemnn om de er kristne eller ateister har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, gjest.

Skaff deg et nick. Dernest skaff deg briller. Jeg har ikke påstått det du påstår jeg har påstått. Følgelig kan jeg ikke svare på ditt spørsmål, da det forutsetter at jeg har påstått det du påstår jeg har påstått. Noe jeg altså ikke har gjort. Og det er ikke en påstand fra min side, det er et faktum.

-Babyboy

Beklager, jeg svarte feil person...mente egentlig King James da, ikke deg. Beklager!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Jeg tror det er sån. Jeg har ikke efart noe men jeg har en tro og den tro jeg tror på eller som jeg tror., Så tror jeg livet begynner når vi har frigjort sjelen fra kroppen så derfor sier jeg at livet begynner når vi dør.

Det er troen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, det respekterer jeg selvfølgelig. Men som ikke kristen er det vanskelig å forstå at mange kristne har en teori som de stiller seg troende til og bare aksepterer at "slik bare er det", så er de fornøyde med det. Synes det blir litt enkelt for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Jeg tror ikke på noe etter døden, så jeg gjør mest mulig ut av livet. Mye mindre risky enn å være en eksemplarisk kristen hele livet, og KANSKJE det skjer noe etter du er død. Nei, sånt sparer jeg som mange andre til dødsleiet!

Det virker faktisk som om du tror at det er både kjedelig og slitsomt å være en kristen.

Da kan jeg opplyse deg om jeg aldri har hatt så mye moro og hygge som etter at jeg ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det er noe etter døden. Jeg har vært "der" og så'kke en dritt. Men kanskje jeg ikke er "kristen nok". Jeg tror delvis, jeg tror at Jesus har levd og at Gud er en kraft man som menneske kan hente styrke fra, men ikke at han skapte verden osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg faktisk være enig i. Man skal ikke tro blindt slik mange kristne gjør.

Og hva har du sett som jeg ikke har fått øye på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vanskelig for å tru att død er død. Har opplevd og sett for mye for å kunne tru det.

Jeg har ingen religion og jeg prøver å leve livet til fullo mens jeg kan.

Men, har allikevel døden i "bakhodet" og tenker endel på hvad som muligens skjer etterpå.

Jeg blir imponert av de som ikke trur på noe annet, at død er død og at livet er her og nå og sen er det slutt. Det synes jeg er sterkt. Jeg har mistet nære og kjære, men det som alltids vært en trøst er att vi på noen måte ska møtes igjen, at dem fortsatt finnes rundt meg. Dere som ikke trur på noe sånnt- hvordan takler dere dødsfall av personer som stått er nær?

Jeg har tex, selv om jeg trur på noe mer, veldig vondt for å være uvenn med noen, å si noe dumt uten å rette det opp med en gang, fordi man aldrig vet hva som skjer imorgen.

Som sagt så lever ikke jeg mitt liv med en overbevisning om att det fortsetter sånn at jeg kuuler´n, eller lever hver dag som den var den siste.

Har ingen svar eller overbevisning, bare at det er noe...

Dette med reinkarnasjon, hvis det skulle va tilfelle, gir ikke meg så stort "håp". Hva er vitsen hvis man allikevel ikke husker tidligere liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, en ting till...

Dere som ikke trur på noe mer- hva mener dere om hvordan livet, menneskene, planeterne, ja hele universet og allt har kommet till?

Joner, atomer osv, greit det, men...hvor kom jonene og atomene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vet bare Vår herre Shiva

Men hvis ikke du har sett eller opplevd noe, så må jeg jo tro at du tror blindt?

Jeg for min del vil påstå at jeg absolutt ikke tror blindt.

Jeg er ingen godtroende person, men heller en stor skeptiker.

Dette har jeg vært alle mine dager.

Men jeg hadde lest om mange av de store gjerninger som Gud gjorde.

Jeg søkte mange steder i håp om å kunne oppleve noe overnaturlig.

Jeg leste b.l.a. alle bøkene av sveitseren Danicken. Der var det mye spennende lesning, men heller ikke her fant jeg svaret på det jeg lette etter.

Så for meg ble det som så mange andre, siste utvei var å prøve Gud på hans ord.

Og der fant jeg svaret. Jeg fikk mange sterke opplevelser med Gud, spesielt i den første tiden. Jeg fikk mange beviser for at Gud lever i dag, og får det fortsatt.

Om noen kristne tror blindt, så må det være de som bare er kristne i navnet og ikke i hjertet.

Endret av KR-øst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...