Gå til innhold

Slik fornærmer du en nordmann


Gjest Rhaegar Targaryen

Anbefalte innlegg

men altså, det er jo ingen som tar dette seriøst -det var ikke ment seriøst heller.

Har dere ikke lest mange lignende "artikler" det finnes om land rundt omkring i verden?

For å være helt ærlg så synes jeg det er mer moro at dere lager en tråd hvor spørsmålet om dere(vi) blir fornærmet er presentert som et seriøst spørsmål, bare fordi noen "for en gangs skyld" har skrevet noe om nordmenn.

Vi kan sette i gang en mye morsommere og lengre diskusjon om dere kikker litt her først (smart å begynne på førstesida for å få en liten intro om oss):

Scandinavia and the world - http://satwcomic.com

Poenget er jo at det ikke er så veldig beskrivende, og flere av punktene kjenner jeg meg ikke igjen i i det hele tatt. Sånne ting er jo som regel morsomme å lese fordi man kjenner seg igjen. Da er det mer morro å lese A frog in the fjord, hun tar virkelig nordmenn på kornet!

Edit, hehe lønner seg visst å lese hele tråden før man svarer, innlegget mitt så plutselig ut som et plagiat av Mynonas. :fnise:

Endret av Duckie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er jo at det ikke er så veldig beskrivende, og flere av punktene kjenner jeg meg ikke igjen i i det hele tatt. Sånne ting er jo som regel morsomme å lese fordi man kjenner seg igjen. Da er det mer morro å lese A frog in the fjord, hun tar virkelig nordmenn på kornet!

Edit, hehe lønner seg visst å lese hele tråden før man svarer, innlegget mitt så plutselig ut som et plagiat av Mynonas. :fnise:

:fnise: men da er vi enige da ;) Endret av Mynona
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal bli fornærmet hvis noen hevder Sverige er bedre og at det ikke er dyrt her? Alle vet jo at Sverige er Skandinavias østblokkland som tydeligvis er stokk dumme som sa nei til olje og slipper inn masse innvandrere som gjør at svensker må flykte hit for jobb, og alle vet jo at Norge er dyrt? Det er jo en av de dyreste landene i verden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal bli fornærmet hvis noen hevder Sverige er bedre og at det ikke er dyrt her? Alle vet jo at Sverige er Skandinavias østblokkland som tydeligvis er stokk dumme som sa nei til olje og slipper inn masse innvandrere som gjør at svensker må flykte hit for jobb, og alle vet jo at Norge er dyrt? Det er jo en av de dyreste landene i verden?

Det er et dyrt land fordi vi setter pris på det. :jepp:

Anonymous poster hash: f2f54...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt meget fornærmet om noen påsto Sverige var bedre enn Norge, eller hvilket som helst annet land i verden egentlig. Ingen sier noe stygt om kongen slik at jeg hører det, da blir jeg iallefall gruelig fornærmet.

Det beste jeg vet er selvsagt sport når en nordmann har vunnet, som ski eller noe slikt slikt, og "Ja, vi elsker" blir spilt mens flagge heises og kongen står i nærheten og svenskene er på bronsjeplass :biggrin:

Da er jeg så rørt at tårene triller og jeg kjenner stoltheten og nasjonalfølelsen varme hjertet.

Før noen tror jeg er en høyreekstrem tulling så må jeg bare avkrefte det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den listen var regelrett tull.

Det er selvsagt ting som kan plage meg når det gjelder utsagn om Norge. F.eks. at negative stereotyper om skandinaver gjelder alle, uansett.

Jeg har vokst opp her og der og gått på internasjonal skole. Alle menn jeg har hatt forhold med er tyske, franske eller amerikanske. Samme gjelder min omgangskrets. Jeg er norsk med norsk familie og snakker norsk men noe av årsaken til at jeg bor utenlands er jo rett og slett at jeg trives bedre slik.

Har truffet på en og annen amerikaner som har veldig inngrodde holdninger om hvordan nordmenn er. F.eks. at vi er veldig reserverte, stive, kalde og lite emosjonelle. Jeg ser selvsagt hvor stereotypen kommer fra men at den skal gjelde alle, universelt og er årsaken til alt en nordmann foretar seg og sier er enormt frustrerende.

Men det handler vel mest om at noen prinsipelt omfavner alle stereotyper og bruker dem når de forholder seg til mennesker.



Anonymous poster hash: d4dbd...0f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...