Gå til innhold

Podcasten Serial


Fralle

Anbefalte innlegg

Noen her som hører på Serial? Veldig spennede podcast laget av This American Life. Hadde vært gøy å ha noen å diskutere litt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg håper at AB fortsatt følger tråden, for jeg er bitt av basillen.

Foreløbig er jeg på ep 06, men tipper at jeg kommer ajour i løpet av helga. Jeg tør nesten ikke å google for mye, for jeg er redd for å bli spoilet. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at AB fortsatt følger tråden, for jeg er bitt av basillen.

Foreløbig er jeg på ep 06, men tipper at jeg kommer ajour i løpet av helga. Jeg tør nesten ikke å google for mye, for jeg er redd for å bli spoilet. :fnise:

Hurra! Nå ble jeg glad for svar her. Jeg er helt hekta og irriteterer alle rundt meg. Du får holde deg unna reddit til du har tatt igjen alle episodene ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Nå ble jeg glad for svar her. Jeg er helt hekta og irriteterer alle rundt meg. Du får holde deg unna reddit til du har tatt igjen alle episodene ;)

Nesten der! Holder på med siste episode nå. Er nesten slik at jeg setter på pause med jevne mellomrom bare for å ikke bli helt ferdig med den, haha huff.

Men hva tenker du så langt da? Jeg tar på spoiler i tilfelle noen som ikke har kommet like langt skulle titte innom tråden.

Jeg vet nesten ikke om jeg blir mest fascinert eller irritert over mysteriet. Åpenbart så har aktoratet i rettssaken lyktes med å overbevise juryen med bevis som i bestefall er ukorrekte og i verste fall direkte feil.

Men jeg klarer ikke helt å se noe logisk forklaring som samtidig beviser at Adnan er uskyldig heller. Det virker litt vagt at Jay skal ha gjennomført alt dette, tilsynelatende uten motiv samtidig som han tilfeldigvis har hatt både mobilen og bilen til Adnan.

Ååå, jeg vet ikke!!

Anonymous poster hash: 681d6...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten der! Holder på med siste episode nå. Er nesten slik at jeg setter på pause med jevne mellomrom bare for å ikke bli helt ferdig med den, haha huff.

Men hva tenker du så langt da? Jeg tar på spoiler i tilfelle noen som ikke har kommet like langt skulle titte innom tråden.

Anonymous poster hash: 681d6...882

Til uken er det Thanksgiving og ingen episode :( Kjører på med en spoiler jeg også her...

Jeg synes definitivt besvisene ikke er nok til å dømme noen, samtidig veksler jeg hele tiden mellom å tro at Adnan er skyldig og ikke skyldig. Jay må jo ha vært mer involvert i dette enn han selv ga uttrykk for. Ikke skjønner jeg hvorfor Adnan ga bort telefon og bil på den måten. Var det virkelig bare for at Jay skulle kjøpe bursdagsgave til Stephanie, som han ikke traff i det hele tatt den dagen? Nei, dette er vanskelig å bli klok på. Det verste er at Adnan er så overbevisende når han nekter for å ha noe med mordet å gjøre. Han har nå nektet for det i 15 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja. Er skikkelig hekta!

Vet ikke hva jeg skal tro.

Anonymous poster hash: ca9ee...463

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hva syns dere nå som alle episodene er ute?

Anonymous poster hash: ca9ee...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Litt skuffet over valg av sak til sesong 2, hadde håpet på en mer "mannen fra gata" sak. Men kan bli spennende for det. Og første  episode virker lovende. 

Følger og med på Undisclosed som tar saken fra sesong 1 videre. Nå er ikke de 100% objektive da, siden de jobber for å frikjenne Adnan. Men om deres funn er riktige, så trur jeg dette er justismord. Jay trenger ikke å være mer enn et hendig verktøy for politiet, hvor det virker som hans forklaring har endret seg for å passe saken flere ganger. Det er mye der som ikke stemmer. 

Anbefaler forøvrig VG sin podcast Uløst om Birgitte Tengs saken. 

Anonymkode: 97f51...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...