Gå til innhold

Vers fra koranen...


Gjest Aqrey

Anbefalte innlegg

Koranen: 8:12 "Jeg vil terrorisere de vantro. Halshugg dem, og kapp av deres fingrer og tær."

Koranen: 48:29 "Muslimer må være nådeløse mot vantro."

Koranen: 5:55 "Den av dere som blir venn med en vantro, er selv en av dem."

Koranen: 8:39 og 2:193 "krig, ikke vennskap, er obligatorisk inntil islam hersker overalt."

Koranen: 8:39 "Bekjemp de vantro inntil det ikke lenger finnes vantro, og alle underkaster seg Allah's religion."

Dette er bare noen få av de mange djevelske versene i koranen...Men i koranen lovpriser man faktisk godhet og vennskap OVENFOR MUSLIMER, men de vantro skal drepes...

Ikke kom å si at det fins lignende vers i bibelen, og at all religion er dritt..Det er BULLSHIT.. Islam kan overhodet ikke sammenlignes med kristendommen..

Innlegget er redigert litt. Hege (admin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe det fins nok av sånt i Bibelen også, sjøl om det ikke var svaret du vile ha. Ta alt med "en klype salt" er mitt gode råd når det gjelder religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget er vel omtrent en nøyaktig kopi av en tråd som kom i juli - og verserer vel på samme måte som klippene fra Mosebøkene

1. Hver gang jeg brenner en okse som et offer, vet jeg at dette

gir en duft som velbehager Herren(3.Mosebok 1/9). Problemet er naboene!

2. Jeg ønsker å selge datteren min som slave(2. Mosebok 21/7).

Med det prisnivået vi har i dag - hva mener dere er rett pris?

3. I 3. Mosebok 25/44 står det helt klart at jeg kan eie både

mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt i et naboland. En

venn av meg sier dette bare gjelder for svensker, og ikke dansker. Her

trenger jeg litt hjelp - kan jeg eie dansker?

4. Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide på

sabatten. 2. Mosebok 35/2 er helt tydelig på at han skal drepes. Er jeg

moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv?

5. En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å

spise skalldyr(3. Mosebok 11/10), så er homoseksualitet verre. Jeg er

uenig!! Hvem har rett?

6. I 3. Mosebok 21/20 står det klart at jeg ikke må nærme meg

Guds alter dersom jeg ser dårlig. Jeg innrømmer at jeg er nærsynt og

bruker briller. Må synet mitt være helt perfekt eller opererer vi med

litt slingringsmonn her?

7. De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper håret

på sidene og tar skjegget i kantene. Dette er tydelig en synd i Følge

3.Mosebok 19/27. Hvordan bør de straffes?

8. Jeg har lest i 3. Mosebok 11/7-8 at jeg ikke må røre rester av

en død gris, fordi det gjør meg uren. Kan jeg likevel spille fotball

Dersom jeg har hansker på?

9. Min onkel har gård. Han synder mot 3. Mosebok 19/19 fordi han

planter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er ikke noe bedre, fordi

hun går med klær som er laget av to ulike stofftyper (blanding av bomull

og polyester). Han har også den uvanen at han banner mye. Er det

virkelig nødvendig at vi samler hele byen for å steine dem(3. Mosebok

24/11-16)?

Er det ikke like greit å brenne de til døde i et

familieselskap - slik vi pleier å gjøre med mennesker som ligger med

sine slektninger(3. Mosebok 20/14)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hehe, husker jeg søkte på bibel.no om romantiske vers jeg kunne ha som brudehilsen til et kristent par engang. Fikk opp masse informasjon om hva man bør gjøre med prestedattere som har sex utenom ekteskapet. Steining ble nevnt flere ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Kristne tror på Jesus, som reformerte Jødedommen til en mye mildere religion, med mye kjærlighet. Det står mye rart i Bibelen, Ja! Men det er vel til hvilken grad man følger det gammeldagse som teller. Mange muslimer følger koranen i mye sterkere grad enn Jøder og kristne følger bibelen, det gjør vel jødene og kristne mindre religiøse enn muslimer, men det finnes mange toner mellom sort og hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange muslimer følger koranen i mye sterkere grad enn Jøder og kristne følger bibelen, det gjør vel jødene og kristne mindre religiøse enn muslimer, men det finnes mange toner mellom sort og hvit.

Det bør du nok huske på ja. Dette gjelder muslimer og. Det er ikke alle som ber 5 ganger om dagen og går i turban ala Usama Bin Laden. Jeg har flere muslimske venner som både røyker, drikker, fester og spiser svinekjøtt. Så ikke dra alle over en kam.

Morsomt å se trådstarter igjen da. Tråden hans på aktuelle saker begynte jo å bli rimelig morsom. Synd at den ikke fikk stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør du nok huske på ja. Dette gjelder muslimer og. Det er ikke alle som ber 5 ganger om dagen og går i turban ala Usama Bin Laden. Jeg har flere muslimske venner som både røyker, drikker, fester og spiser svinekjøtt. Så ikke dra alle over en kam.

Pass deg nå. Snart kommer det noen og anklager deg for å være hjernevasket av de skumle muslimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes likevel det mangler et lite aspekt i denne diskusjonen, ang. sammenligningen mellom Bibelen og Koranen.

Lovene i "Det Gamle Testamentet" gjaldt nasjonen Israel. Det var strenge regler, men staten praktiserte fri inn- og utvandring. De som ikke likte lovene, kunne ta sine eiendeler og dra hvor de ville. Og ingen av jødene i datidens Israel ville kommet på idéen om å prøve å innføre eller praktisere disse lovene utenfor landets grenser.

Reglene i Koranen gjelder , for dagens muslimer, og Islam er en ekspansiv religion i den forstand at de troende skal "islamisere" (i mangel av et bedre ord) resten av verden. Det innebærer at muslimer som flytter til andre himmelstrøk, generelt ikke bare tar med seg sin personlige tro, men også en rettspraksis som de vil prøve å få innført i sitt nye hjemland, og som de selv håndhever i sin familie.

Så finnes det selvsagt "sekulære muslimer" (på samme måte som "sekulære kristne" og "sekulære jøder") som ikke tar påbudene og reglene så alvorlig, og det finnes ekstremister som går til ytterligheter, men om vi holder disse gruppene utenfor, er det likevel en vesensforskjell på f.eks. Koranens "sverdvers" og moselovens regler om steining av forbrytere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå er vel ikke islam alene om å ville ekspandere.

Milo

Nei, absolutt ikke, og det bør de fleste være glade for.

I dag så ekspanderer kristendommen mye raskere enn islam.

Og hadde det ikke vært for de kristne, så hadde islam spredd seg mye raskere enn den gjør i dag.

Men jødene er nok de som har bremset på dette mest. Hadde ikke muslimene sett det som sin første og største oppgave å utslette jødene, hadde de ganske sikkert kunne brukt mye mer tid og krefter på å overta resten av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...