Gå til innhold

Falsk kristen og sann kristen


Gjest runehera

Anbefalte innlegg

Gjest runehera

forskjellen på falsk kristen og sann kristen er at falsk kristen kaller seg kristen men er ikkje født på ny (frelst) men på vei til helvete, og sann kristen er født på ny (frelst) og på vei til himmelen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valiant Thor
forskjellen på falsk kristen og sann kristen er at falsk kristen kaller seg kristen men er ikkje født på ny (frelst) men på vei til helvete, og sann kristen er født på ny (frelst) og på vei til himmelen. :)

Og hva vet du om det ?. Det er vel bare Gud som vet dette er du Gud ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville trodd det mest nærliggende var om man anser Jesus fra Nasaret som Kristus. I tillegg bør vel en kristen strebe etter å leve etter Jesu bud. Om man ikke gjør det så er han vel mer enn "dårlig kristen" enn en "falsk kristen".

Hva legger du i det å være "frelst"? Og hvor finner du referanser til dette i NT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellen på falsk kristen og sann kristen er at falsk kristen kaller seg kristen men er ikkje født på ny (frelst) men på vei til helvete, og sann kristen er født på ny (frelst) og på vei til himmelen. :)

hva gir deg rett til å dømme hvem som er ekte og falsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor

han er kristen og da tror han at han kan dømme andre.

Selv om det står i bibelen. Den som dømmer skal bli enda hardere dømt i himmelen en på jorden.

det er ihvertfall noe i den duren det står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

forskjellen på falsk kristen og sann kristen er at falsk kristen kaller seg kristen men er ikkje født på ny (frelst) men på vei til helvete, og sann kristen er født på ny (frelst) og på vei til himmelen. :)

Så vidt jeg kan se er den eneste forskjellen på uttrykkene "falsk kristen" og "sann kristen" at begge snakker om "kristen". Så da blir det vel ett fett hva du måtte mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er kristen og da tror han at han kan dømme andre.

Selv om det står i bibelen. Den som dømmer skal bli enda hardere dømt i himmelen en på jorden.

det er ihvertfall noe i den duren det står.

Eller moll ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera

nei, men Gud bur i meg ved Sin Hellige Ånd, Jesu Ånd. og Han kan bu i deg og! :)

visst ein kristen streber etter å leva etter Guds bud er han ikkje ein sann kristen men ein som vil rettferdiggjera seg sjøl for Gud. men for Gud er ikkje noko menneske rettferdig og kommer aldri til å bli det. alle har synda og stor eller liten synd har ingenting å sei for Gud. for Gud gjer ikkje forskjell på folk. Jesus har ikkje synda men pga. Faderen var i Han. Han er alle som trur sin rettferdighet, ikkje loven. den som bygger si tru på lovgjerningar er under forbannelse. skal ein prøva å holda loven skal ein holda heile loven og bli dømt etter loven. men dei som ikkje setter si lit til loven men til Jesus er under nåden. dei er rettferdiggjort i Kristus. :) dårlig kristen,god kristen har ingenting å sei! Guds godhet driver ein til omvendelse!

frelsa kan eg sei mykje om, men kan nevna litt om da. når ein er frelst er ein født på ny, født av Den Hellige Ånd. den gamle ånda døyr, ein får ei ny Ånd. største mirakelet, overnaturlig. sikra himmelen, redda frå helvete. meir velsigna liv,.......... døme på bibelvers:

"kvar den som påkaller Herrens navn skal bli frelst.","den som bekjenner med sin munn at Jesus er Herre og trur at Gud Fader oppreiste Ham frå de døde, skal bli frelst.", "kvar den som tok imot Ham ga Han rett til å bli Guds barn.", ++++++

eg dømmer ingen, er Guds Ord som dømmer. de Ord Han har talt, skal dømma på den siste dag. eg vitner om sannheten! seier ikkje til den eller den at dei er fortapt. seier kun det som står i Guds Ord. handler ikkje om ka EG synst, men ka Gud seier i Sitt Ord. og det trur eg på! :)

satan også er kristen, men som kroppen er død uten Ånd er trua død uten gjerninger. kem som helst kan kalla seg kristen, men er ikkje sikra himmelbilleten forda! Jesus er himmelbilletten! ingen kommer til Faderen uten GJENNOM Jesus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellen på falsk kristen og sann kristen er at falsk kristen kaller seg kristen men er ikkje født på ny (frelst) men på vei til helvete, og sann kristen er født på ny (frelst) og på vei til himmelen. :)

En kristen er en som sier at h*n er kristen, og mener det så sterkt at h*n overbeviser seg selv og andre i nær omgangskrets.

En falsk kristen er en som sier at h*n er kristen, men som egentlig ikke er det likevel. Kanskje bare i smug.

Den falske kristne vil ikke fly like fort opp til himmelen som den ekte kristne. Men alt i alt lever begge to videre til evig tid: den falske kristne har nok helt sikkert et falsk sted som den havner i etter sin bortgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst ein kristen streber etter å leva etter Guds bud er han ikkje ein sann kristen men ein som vil rettferdiggjera seg sjøl for Gud. men for Gud er ikkje noko menneske rettferdig og kommer aldri til å bli det. alle har synda og stor eller liten synd har ingenting å sei for Gud. for Gud gjer ikkje forskjell på folk.

Så du mener en kristen skal ikke forsøke å leve opp til det Jesus sa?

Ellers må jeg være ærlig og si at hvis du ikke formulerer deg som om du ønsker å "frelse" eller "omvende" oss, så hadde det vært litt mer interessant å diskutere med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og her er vi inne på den typen kristendom og den typen gud som i mange år gjorde at jeg var meget bestemt IKKE-kristen!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kristen er en som sier at h*n er kristen, og mener det så sterkt at h*n overbeviser seg selv og andre i nær omgangskrets. 

En falsk kristen er en som sier at h*n er kristen, men som egentlig ikke er det likevel. Kanskje bare i smug.

Den falske kristne vil ikke fly like fort opp til himmelen som den ekte kristne. Men alt i alt lever begge to videre til evig tid: den falske kristne har nok helt sikkert et falsk sted som den havner i etter sin bortgang.

Ganske enig, men han som du mener er falsk kristen er mer en troende som ber til Gud om kveldene eller hva det skulle være, og ikke legger så mye mer i det.

Men som han rune sier, Guds godhet driver til omvendelse. Mange blir frelst etter å ha vært rebeller i denne verden.

Falske kristne mener jeg å ha sett, det er ulver i fåreklær, og de kan snakke så fint om Gud, men den som har Guds Ånd vil se hvem det er, de som også lett kan se de, er de som er på samme kriminelt plan som dem.

Og desse falske kristne forsterker ondskapen i verden mener nå jeg.

Velvel, vi får vel ta skylden på egen kappe, men Jesus vil ta skylden for alle fordi Han kan, Og Han vil vi skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Ganske enig, men han som du mener er falsk kristen er mer en troende som ber til Gud om kveldene eller hva det skulle være, og ikke legger så mye mer i det.

Men som han rune sier, Guds godhet driver til omvendelse. Mange blir frelst etter å ha vært rebeller i denne verden.

Falske kristne mener jeg å ha sett, det er ulver i fåreklær, og de kan snakke så fint om Gud, men den som har Guds Ånd vil se hvem det er, de som også lett kan se de, er de som er på samme kriminelt plan som dem.

Og desse falske kristne forsterker ondskapen i verden mener nå jeg.

Velvel, vi får vel ta skylden på egen kappe, men Jesus vil ta skylden for alle fordi Han kan, Og Han vil vi skal gjøre det.

Hvordan kan du vite hva folk legger i sine bønner? Kriminelt plan? Hvem er på kriminelt plan med hvem? Mener du at det er kriminelt å ikke rope halleluja hele tiden?

Jeg mener det er mange måter å være kristen på. Noen flyr rundt og roper halleluja, noen går på møter hele tiden, noen ber en kveldsbønn og andre går i kirken. Den ene måten å være kristen på er ikke bedre enn noen annen.

Ef 2,8 For av nåde er dere frelst, ved tro. Det er ikke deres eget verk, men Guds gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enig, men han som du mener er falsk kristen er mer en troende som ber til Gud om kveldene eller hva det skulle være, og ikke legger så mye mer i det.

Men som han rune sier, Guds godhet driver til omvendelse. Mange blir frelst etter å ha vært rebeller i denne verden.

Falske kristne mener jeg å ha sett, det er ulver i fåreklær, og de kan snakke så fint om Gud, men den som har Guds Ånd vil se hvem det er, de som også lett kan se de, er de som er på samme kriminelt plan som dem.

Og desse falske kristne forsterker ondskapen i verden mener nå jeg.

Velvel, vi får vel ta skylden på egen kappe, men Jesus vil ta skylden for alle fordi Han kan, Og Han vil vi skal gjøre det.

Hver gang det tulles og ironiseres kraftig, er det alltid noen som er enig. Forskjellen er at den ene tuller veldig, mens den andre er helt seriøs.

Funker hver gang. Men reagerte du ikke der det står at "den falske kristne flyr ikke like fort opp til himmelen som den ekte kristne"? Burde det ikke reageres på mangel på realitetsbrist her? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest runehera

King James: takk og lov!! :D

Gjest 1: vanskelig å gi ein ordkorrekt definisjon! både enig og uenig i det du skreiv! :) er iallefall enig med at Gud har lagt evigheten ned i kvart menneskehjerte! og at sjela enten tilbringer evigheten i himmelen eller helvete avhengig av om Han ville tru eller ikkje.

Tabris: dei som elsker Gud holder Hans bud. men ein blir ikkje frelst av å holda Hans bud. det er ikkje det viktigaste å holda Hans bud. det viktigaste er å bli født på ny. :)

beklager visst eg formulerer meg uklart men prøver så godt eg kan! ;) visst noko er uklart er det ikkje verre enn å stilla spm. :) du har misforstått visst du trur eg ønsker å frelsa eller omvenda deg/dåke. det er det berre Den Hellige Ånd som kan overbevisa om for det er Hans oppgåve og overbevisa om synd,dom og rettferdighet. men du skjønner det at Ånden går i ett med Ordet. for Guds Ord er ånd og liv. så der Guds Ord blir forkynt er også Den Hellige Ånd med i bildet. så mi oppgåve er berre å så Guds Ord. eg veit at det ikkje går tomt tilbake, det fører enten til frelse eller forherdelse. :)

og visst eg har formulert meg på feil måte, så beklager eg isåfall det! ;) eg er ikkje feilfri! :)

aline: kjem nett an på ka Guds bilde du har! ;) det rette Guds bilde er på bibelens Jesus. mange Jesus`ar ute og kjører og mykje forvrengning av Guds Ord. ingen som tvinger deg! men du veit ka du går til!

RPM: heilt enig med deg! :) Guds fred! :)

Bellatrix: Gud kjenner Sine og dei kjenner Han. og dette er det evige liv, at dei kjenner Jesus Kristus og Faderen. (noko sånt, men skjønner poenget!) hensikten til enkelte falske kristne er m.a. å lokka mennesker til ein evig fortapelse på slu måte etter det som øyra klør etter i forhold til dei som høyrer på! ved hjelp av tusenkunstnaren sjøl, satan, som har lurt folk i 3000 år. alle mennesker er kriminelle i Guds auger...!

det handler ikkje om ka du meiner, det handler om ka Gud meiner. det handler heller ikkje om ka eg meiner, men ka Gud meiner! :) måten å vera kristen på har ingenting å sei så lenge ein har Den Hellige Ånd (Jesu Ånd) og ikkje sløkker den! det som har å sei er om ein er frelst og født på ny eller ikkje.

når det gjelder bibelverset "for av nåde er dere frelst, ved tro..........." : som kroppen er død uten Ånd er trua død uten gjerninger. ei tru er ikkje ei tru uten gjerninger. det skriver iallefall bibelens Jesus! eg veit ikkje kem Jesus forskjellige folk har! men bibelens Jesus er iallefall den korrekte Jesus. mange mennesker som heiter Jesus og! ;)

Gjest 1: sant nok, kjem nett an på kor ein har fokuset! ;) kan faktisk bruka ord som "fly opp",osv. og ikkje meina det bokstavelig men bibelsk på eit vis! :) døme: fly opp kan tolkast som i den sammenheng når Jesus henter alle frelste frå jorda, altså under bortrykkelsen. ++ masse sammenhengar! det som teller er ka ein meiner med det, om det er seriøst eller ikkje. om det er seriøst har det ein verdi, om det er useriøst er det berre tomt preik som ingen har glede av å høyra på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
King James: takk og lov!! :D

Hva menenr du med takk og lov...Om du refererer til det halleluja jeg skrev så var det ment ironisk fordi jeg er så totalt uenig i alt du skriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...Runehera, bare til din informasjon: alt jeg har skrevet i denne tråden som synspunkter, er ikke ment seriøst, tvert i mot. Det ringte ikke en bjelle da jeg skrev "flyr opp til himmelen i ulik fart avhengig av hvor kristen man er"...?

Jeg er ikke enig med deg i noe av det du skriver, hvis du skulle være i tvil. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...