Gå til innhold

Tunge øyelokk


Gjest Evans

Anbefalte innlegg

Gjest Evans

Jeg har den siste tiden fått veldig tunge øyelokk, særlig på det høyre øyet. Jeg føler at jeg må kjempe litt for å holde øyene åpne og føler meg litt ekstra trøtt.

Ettersom jeg (bare) er 30 år tenker at jeg det er for tidig med en øyelokkoperasjon – det blir jo sikkert bare verre med åra (jippi for det). Jeg har en kald krem som skal hjelpe litt, og den hjelper bitte litt – føler at øya ”våkner” litt når det kommer noe kaldt rundt. Men ikke på langt nær så mye som jeg føler jeg trenger.

Hva slags andre alternativer enn operasjon finnes det? Har dere noen gode råd?

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Happyface87

Hm, så kjedelig :/ Jeg har dessverre ingen gode råd til alternativ. Men hvis det plager seg så mye, bør du kanskje vurdere operasjon? Du før det dekket hvis du tar det opp med fastlegen. Min bror var 30 år når han fikk dekket for samme problem. Tunge øyelokk runs in the family her 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Takk for svar :) ja, jeg tenker at jeg må gjøre det etterhvert, men ettersom jeg er relativt ung tenker jeg det er dumt å gjøre det allerede nå. Kanskje må jeg gjøre det to ganger om jeg gjør det fortidlig.

Slik som jeg forstod det måtte det gå utover selve synet hvis man skulle få det dekket, og det gjør det ikke. Det er jo enda godt egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) ja, jeg tenker at jeg må gjøre det etterhvert, men ettersom jeg er relativt ung tenker jeg det er dumt å gjøre det allerede nå. Kanskje må jeg gjøre det to ganger om jeg gjør det fortidlig.

Slik som jeg forstod det måtte det gå utover selve synet hvis man skulle få det dekket, og det gjør det ikke. Det er jo enda godt egentlig :)

Men vil du vente til du er 50 da? Jeg ville heller gjort det to ganger i stedet for å vente til jeg omtrent var pensjonist. Jeg er også 30 år og har hooded eyes, men tror jeg alltid har hatt det, og det er ikke slik at jeg tenker at jeg trenger operasjon. Vet ikke om har blitt mer tunge med årene. Jeg ville bestilt time til samtale hos en klinikk som iallfall kunne sett på og gitt deg noen råd.

Anonymous poster hash: 91846...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ene jeg bor i kollektiv med har lenge slitt med tunge øyelokk, noe som for henne har gått utover sidesynet, samt at hun har blitt sliten av å holde øynene lenge oppe. Det medfører jo blant annet at det er lettere for at man blir sliten, og at man kan ha lett for å få hodepine. Rent kosmetisk vil det vanligvis føre til at man får rynker i pannen fordi man hever øyenbrynene for å prøve å avlaste øynene litt (litt dårlig forklart, men håper du skjønner hva jeg mener). Hun opererte øyelokkene i mai i fjor, i en alder av 23, og fikk alt dekket. Nå har hun skikkelig sidesyn igjen, og blir ikke like fort sliten. Skjønner at du har lyst til å vente for å slippe å evt måtte gjøre det to ganger, men det er en operasjon som tar en halvtime og den hjelper veldig! Ville snakket med fastlegen om det hvertfall, tror ikke det bør være noe problem å få det dekket dersom du har problemer med det i hverdagen. Beklager at jeg ikke kunne hjelpe med tips utover dette, men vil anbefale deg på det sterkeste å operere dersom du merker mye til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Tusen takk for gode svar til dere begge! :)

Ja, det er jo sant som AB sier: vil jeg virkelig vente til jeg er 50? Jeg vil jo ikke det heller - eller jeg vil i hvert fall ikke ha det slik som nå til jeg er 50. Tenkte bare det kanskje var noe annet jeg kunne gjøre i mellomtiden, om dere forstår. Noe som funker "tålig greit" som ikke er en operasjon. Men det er det kanskje ikke?

Merker godt dette med rynker i panna, forstod godt hva du mente, hehe

Lurer på om jeg skal ta det opp med legen jeg. Det skader vel uansett ikke å høre hva hun sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...