Gå til innhold

Er polyester den store synderen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp noen kjempefine dressbukser, men etter å ha brukt dem en eneste dag, så er de sorte fine buksene nesten grå. De er fulle av støv og alt annet som bare har festet seg over hele buksen. Støv og atter støv! Buksen ser ikke ut.

Ser på innholdet at den er 65% bomull, 30% polyester og 5% elastan.

Hva er det som gjør at buksen trekker til seg alt av støv, er det polyester? Og bør det altså fra nå av være en generell regel å styre unna polyester da, tro?

ser ut som jeg kan ha lært noe lurt her nå....

takknemlig for svar! :)

Sara



Anonymous poster hash: 0611e...38d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Polyester som del av en blanding er ikke et problem. Plagg som er mesteparten, eller bare polyester er det best å styre unna.



Anonymous poster hash: ba688...28b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs i hvilket tøy. Polyester i treningsklær fks.er nesten er must. Polyester i bukser er heller ikke dumt da det er et veldig elastisk stoff. Akryl og polyamid er mye verre!

Anonymous poster hash: cf7bc...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs i hvilket tøy. Polyester i treningsklær fks.er nesten er must. Polyester i bukser er heller ikke dumt da det er et veldig elastisk stoff. Akryl og polyamid er mye verre!

Anonymous poster hash: cf7bc...576

...jeg hører hva dere sier, men 30% polyester var iallefall helt håpløst i denne buksen jeg har kjøpt. Kan ikke fordra slike bukser der alt klistrer seg til. Finnes det noe man kan gjøre med slikt? vaske den med noe spesielt eller noe?

Har notert meg meg at polyamid og akryl også er syndere. Visste forsåvidt om akrylen. Takk for svar begge to.

Anonymous poster hash: 0611e...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester som del av en blanding er ikke et problem. Plagg som er mesteparten, eller bare polyester er det best å styre unna.

Anonymous poster hash: ba688...28b

Polyester i treningsklær, spesielt luer, er faktisk ganske bra.

Anonymous poster hash: 90c62...d7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...