Gå til innhold

Til deg som setter dyr like høyt som ethvert menneske:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et sammensurr av tanker og spørsmål, vennligst svar så godt du kan :) !

Du kaller hunden din hunden din. Omtaler den (DEN) som hunden din. Hvorfor ikke Oddleif? Hvorfor skiller du mellom hund og menneske ved å gi hunden et "hundenavn"? Lærer du hunden å spise med kniv og gaffel? Får hunden selv bestemme alt, t.o.m hva den vil ha til middag? Hvis hunden din biter en annen hund, sender du den i fengsel for drapsforsøk eller blind vold? Det er jo straffbart. Om dyr skal være like mye verdt som mennesker, må de få de samme strafferammene også :) "katt bet mann, 3 mnd ubetinget fengsel".

Anonymous poster hash: 9e5a8...91b

- Jeg har aldri omtalt hunden min som "den". Jeg omtaler henne som henne.

- Jeg har gitt henne et navn som funker på både mennesker og hunder (ikke at jeg ser at navnevalget har noe som helst med hvor glad man er i dyret å gjøre)

- Nei, hun får ikke bestemme alt selv, fordi hun ikke er i stand til å ta det valget. Babyen min får heller ikke bestemme alt selv, av samme grunn. Likevel elsker jeg babyen min høyere enn noen andre mennesker

- Hvorfor skulle jeg lære henne å spise med kniv og gaffel? Hva har kniv og gaffel med hvor høyt jeg verdsetter hunden min å gjøre? Jeg har heller ikke lært babyen min å spise med kniv og gaffel. Han spiser med hendene. Og de er begge to lykkelige sånn.

- Hun har aldri bitt etter noen andre, men om hun hadde gjort det hadde hun ikke blitt kasta i fengsel nei, men det hadde ikke jeg heller blitt og jeg beit noen. Babyen min biter både meg og alle andre han får tak i, men ingen har prøvd å anmelde han enda. I går bet han til og med en annen baby. Fikk ikke kjeft engang.

Anonymous poster hash: 73b78...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...