Gå til innhold

Sambo klager sånn på frokosten min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sitrondrops

Det er det samme når man spiser kaloriene. Det har ingenting å si om det er på morgen eller kvelden. Bare sånn at du ikke driver med feilinformasjon. Anonymous poster hash: 13e2c...738

okei, men på morningen har man litt lenger tid på seg til å få brukt opp kaloriene enn om kvelden når man er stillesittende og snart skal sove, var slik jeg tenkte. Endret av Sitrondrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En 100 gr sjokoladeplate til frokost? Det kan da virkelig ikke være sunt. Eller nødvendig.

Anonymous poster hash: b48c4...79b

Jeg blander alt dette i en krukke og fordeler det utover flere dager.

Anonymous poster hash: f678f...17c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å si det sånn; spiser du 1 plate mørk sjokolade(minst 500 kalorier) + nøtter skjønner du nok selv at det ikke er sunt



Anonymous poster hash: 13e2c...738
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Kom i en krangel i dag når sambo poengterte at jeg "eter som en dass" til frokost. Greia var at de dagene jeg har dårlig tid på morgenen har jeg en ferdig krukke med litt blanding av nøtter (mandler, cashew, valnøtter, alle uten salt), rosiner og 1plate mørk sjokolade (70% med appelsin) som jeg heller i en kaffekopp og spiser i bilen på veien til jobb.

Vet så klart det ikke er ideelt å glemme å spise ordentlig frokost, men jeg føler i allefall det er bedre å spise det enn å "vente til lunsj". Derimot mener sambo at jeg kommer til å bli til en "feit bolle" (quote on quote her altså) om jeg fortsetter å spise sånn.

Ellers spiser vi sunt.

Dette skjer vel ca 3 ganger i uka, at det blir sånn med frokosten altså..

Er dette virkelig så ille? Jeg er målløs faktisk. Så virkelig ikke for meg at dette skulle i det hele tatt være et problem, eller noe han gikk å tenkte på...

Anonymous poster hash: f678f...17c

Samboeren din er frekk. Krangle om frokosten din fordi han ikke liker det,og mener du vil bli tykk?

Han bør passe på seg selv. Frokosten du iblant spiser er ikke skadelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så? Kaloririkt betyr ikke nødvendigvis usunt.

Kos deg med frokosten din, ts. :)

100 g mørk sjokolade er selvfølgelig ikke sunt. Hadde du sagt det samme om det var 100 g melkesjokolade?

Anonymous poster hash: 13e2c...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 100 gr sjokoladeplate til frokost? Det kan da virkelig ikke være sunt. Eller nødvendig. Anonymous poster hash: b48c4...79b

hvordan i alle dager greier du å spise SÅ mye nøtter til frokost? Ja da er det klart at det blir mye kalorier.

Etter det jeg forstår så spiser hun ikke alt det på en dag. Hun blander det hun har skrevet over i en krukke, og så spiser hun litt over 1 dl av det til frokost.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Du får be han fikse en frokost til deg da, hvis han har så problemer med hva du spiser

Anonymous poster hash: cbaaf...975

God ide igrunnen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 g mørk sjokolade er selvfølgelig ikke sunt. Hadde du sagt det samme om det var 100 g melkesjokolade? Anonymous poster hash: 13e2c...738

Men hun spiser jo ikke det i en engang!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser dere ikke hva ts skriver? Hun spiser jo ikke hele blandinga på en dag. Hun fordeler det utover flere dager. Lær dere å les før dere kommenterer!!! :ler:



Anonymous poster hash: 9cf0f...e5d
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trenger mye konsentrasjon på jobb kan du prøve å smøre noen skiver og ta med, går jo også ganske fort og mye sunnere? Hvor gamle er dere og hva jobber du med? Men han virker jo litt for pirkete og opptatt av kropp, overfladisk, hvor møtte du denne pirkepetteren? :P

Anonymous poster hash: cac83...115

Jeg pleier å ha med middagsrester til lunsj så det står bare klart i en boks i kjøleskapet! Derimot er jeg dårlig til å huske å lage frokost ferdig dagen før, og jeg prioriterer ofte å stå opp litt senere istedenfor å begynne å styre med frokost...

Kjører 40 minutter til jobb så blir jo at jeg sitter å småspiser på disse nøttene. Jeg jobber i barnevernstjenesten, og vi er 25 (meg) og 32 (han) :)

Møtte ham igjennom noen felles venner når jeg var 19. Veldig hyggelig mann, vi trives godt sammen, har trening som felles hobby.

Anonymous poster hash: f678f...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å si det sånn; spiser du 1 plate mørk sjokolade(minst 500 kalorier) + nøtter skjønner du nok selv at det ikke er sunt

Anonymous poster hash: 13e2c...738

Jeg heller dette i en krukke og deler opp over flere dager.

Anonymous poster hash: f678f...17c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrondrops

Etter det jeg forstår så spiser hun ikke alt det på en dag. Hun blander det hun har skrevet over i en krukke, og så spiser hun litt over 1 dl av det til frokost.

ja skumleste bare så gikk litt fort, fått med meg nå :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren din er frekk. Krangle om frokosten din fordi han ikke liker det,og mener du vil bli tykk?

Han bør passe på seg selv. Frokosten du iblant spiser er ikke skadelig!

Skjønner bare VIRKELIG ikke hvorfor dette skal være et problem.. Når jeg står opp 0600 og gjerne er ute av døra halv syv-kvart på syv så prioriterer jeg liksom ikke å stå opp tidligere for å begynne å surre med frokost... Så spiser vel denne nøtteblandingen min 2-3 dager i uken.

Har ikke gått hverken opp eller ned i vekt ila forholdet heller.. Får spørre hva f det er han vil frem til.

Anonymous poster hash: f678f...17c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo enkelt å bare smøre en skive eller to og ta i en brødpose og legge i kjøleskapet til morgenen. Det gjør jeg. Lager matpakke med en ekstra skive som jeg spiser om morgenen.



Anonymous poster hash: 06b13...b53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg spise rå havregryn? Det frister ikke helt.

Veier 55 kg selv.

Blander vanligvis ca 100-200g mandler, 250g usaltede cashews, 100g 70% sjokolade med appelsinsmak og en slump rosiner, hender jeg supplementerer med andre nøtter litt etter hva vi har. Vil anta kaffekoppen jeg pleier å ta med (som passer i koppholderen i bilen) rommer ca 2,5dl til sammen, pleier å fylle rundt halve..

Anonymous poster hash: f678f...17c

400 g. nøtter: ca 600 kcal x 4 = 2400 kcal

100 g. mørk sjokolade = ca 600 kcal

Frokosten din inneholder hele 3000 kcal!! + Rosinene.. :overrasket::klo:

Dette er sånn ca det en veldig aktiv dame trenger i løpet av en hel dag, så jeg skjønner at han reagerer litt!! En real kaloribombe du starter dagen din med der ja!! Sikker på du har oppgitt riktig mengde på nøttene? Har du veiet de? Husk at 1 dl nøtter er mindre enn 100 g..

Når dette er sagt, så er du jo virkelig ikke overvektig, tvert om, noe som betyr at du sikkert trenger denne energien!! Og valget av matvarer når man har behov for høyt energiinntak er ikke et "søppelvalg", som han påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

400 g. nøtter: ca 600 kcal x 4 = 2400 kcal

100 g. mørk sjokolade = ca 600 kcal

Frokosten din inneholder hele 3000 kcal!! + Rosinene.. :overrasket::klo:

Dette er sånn ca det en veldig aktiv dame trenger i løpet av en hel dag, så jeg skjønner at han reagerer litt!! En real kaloribombe du starter dagen din med der ja!! Sikker på du har oppgitt riktig mengde på nøttene? Har du veiet de? Husk at 1 dl nøtter er mindre enn 100 g..

Når dette er sagt, så er du jo virkelig ikke overvektig, tvert om, noe som betyr at du sikkert trenger denne energien!! Og valget av matvarer når man har behov for høyt energiinntak er ikke et "søppelvalg", som han påstår.

Jeg BLANDER DET I EN KRUKKE OG SPISER LITT.

Anonymous poster hash: f678f...17c

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 g. nøtter: ca 600 kcal x 4 = 2400 kcal

100 g. mørk sjokolade = ca 600 kcal

Frokosten din inneholder hele 3000 kcal!! + Rosinene.. :overrasket::klo:

Dette er sånn ca det en veldig aktiv dame trenger i løpet av en hel dag, så jeg skjønner at han reagerer litt!! En real kaloribombe du starter dagen din med der ja!! Sikker på du har oppgitt riktig mengde på nøttene? Har du veiet de? Husk at 1 dl nøtter er mindre enn 100 g..

Når dette er sagt, så er du jo virkelig ikke overvektig, tvert om, noe som betyr at du sikkert trenger denne energien!! Og valget av matvarer når man har behov for høyt energiinntak er ikke et "søppelvalg", som han påstår.

HUN SPISER IKKE ALT PÅ EN DAG, SOM NEVNT FEMTI GANGER.

Anonymous poster hash: cc1ed...603

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å få for seg at jeg spiser hele når det står i både HI og alle kommentarer at heller fra krukken og i en kaffekopp.



Anonymous poster hash: f678f...17c
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...